Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Umma skrev:Någon som vet ett enkelt mönster på barnvante? :D
Jag undrar om inte Barbro har ett mönster på barnvante, som dessutom blir likadana båda två, så man behöver inte hålla ordning på vilken vante som ska på vilken hand.

Barbros stickning finns länkat till i TS, väl? Annars behöver länken komma dit :D
http://www.wermland.nu/Stickning tar jag ur huvudet att adressen är. Är den fel kan jag kolla upp ifall den nu inte finns i trådstarten.
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:
Umma skrev:Någon som vet ett enkelt mönster på barnvante? :D
Jag undrar om inte Barbro har ett mönster på barnvante, som dessutom blir likadana båda två, så man behöver inte hålla ordning på vilken vante som ska på vilken hand.

Barbros stickning finns länkat till i TS, väl? Annars behöver länken komma dit :D
http://www.wermland.nu/Stickning tar jag ur huvudet att adressen är. Är den fel kan jag kolla upp ifall den nu inte finns i trådstarten.
Nu finns den i TS :tumup:
Färdig:
Bild

Karin tvärvägrar iofs ha den, eftersom den inte är rosa. Men å andra sidan så passar den nog bättre i storlek till Björn, bortsett från ärmarna som man får vika upp resåren på - men det funkar ju.

Det finns ett fabel som är ganska rosa - men då ska jag banne mig göra en raglan uppifrån och ner, för den här mängden trådar att fästa är inte roligt. Inte montering heller...
Av Umma
Här är min Surprise Jacket! Ärmarna ska var rätt korta, kanske kunde de varit lite längre men i övrigt sitter den bra!
Nästa BSJ jag stickar ska jag sätta knapphålen lite närmare kanten bara. :vågen: :D Bild
Vilka fina projekt ni har avslutat! :love:

Nu sitter jag och väntar på mer garn till ärmarna på rutkoftan, så snaaaart är den klar. Så länge har jag börjat på ett par raggsockar till K.
Av Umma
Jag har börjat på en ny Zimmermann, Februarikoftan förhoppningsvis i lillans storlek... Vantar väntar också men jag var ju "tvungen" att beställa vantstickor :mrgreen: ....
Jag har 200 g merinoullgarn som är 145 m på 50 g, rekommenderade stickor 3-3,5.

Tror ni det finns någon chans att det kan räcka till en tröja i stl 104 ungefär...?
Nog låter det lite knappt... : :| Jag skulle ha sett till att sticka något av det innan Karin växte så mycket :D. För det är typiska prinsessfärger.....
Kaffemoster skrev:Jag har 200 g merinoullgarn som är 145 m på 50 g, rekommenderade stickor 3-3,5.

Tror ni det finns någon chans att det kan räcka till en tröja i stl 104 ungefär...?
Nog låter det lite knappt... : :| Jag skulle ha sett till att sticka något av det innan Karin växte så mycket :D. För det är typiska prinsessfärger.....
Hmm... jag har kollat lite snabbt på garnstudio, och 200 g alpacka (som iofs är 180 m på 50 g) räcker till kofta i stl 110-116, och karin har ärvt min kroppsform och har kort överkropp....

Det kanske inte är kört med andra ord!
Av leonie
Kaffemoster skrev: Det kanske inte är kört med andra ord!
Eller så stickar du en liten varm tröja i bolerostil till henne. Om du tror att det gillas...
leonie skrev:
Kaffemoster skrev: Det kanske inte är kört med andra ord!
Eller så stickar du en liten varm tröja i bolerostil till henne. Om du tror att det gillas...
jag är inne på (med den tråkiga monteringen av Björns tröja i färskt minne) att sticka den med raglanärm uppifrån - då är det ju lätt att inte sticka längre än man måste på exempelvis liv-längden.

Men jag hade visst övertro på hur rosa det där garnet var. Det godkändes, men bara med viss tvekan.. :D.
Jag har ju mitt favoritmönster, the incredible fit custom raglan, som jag stickat till mig själv av och det blivit bra. Men med tanke på att man mäter runt bröst, hals, armlängd you name it, så borde det väl kunna funka att sticka till en 4½-åring också. Eller har de så totalt annorlunda kroppsform att det inte kommer att funka?
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:Jag har ju mitt favoritmönster, the incredible fit custom raglan, som jag stickat till mig själv av och det blivit bra. Men med tanke på att man mäter runt bröst, hals, armlängd you name it, så borde det väl kunna funka att sticka till en 4½-åring också. Eller har de så totalt annorlunda kroppsform att det inte kommer att funka?
När jag stickar raglan till Ville (som drar storkel 98) så ökar jag på varannat varv på alla håll. Det brukar bli helt perfekt.
  • 1
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?