Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Sjalette skrev:
brisea skrev:
Sjalette skrev:
brisea skrev:Man har ju redan stickat en del av ärmarna innan man maskar av för halsen, men efter avmaskningen är det bara två varv till på ärmarna på bakstycket. Enligt min tolkning alltså.
Så förstod jag det först.. men isåfall är ärmarna skittrånga.. det går ju inte. Hmm, borde jag ha stickat på mer innan de två varven över de 60 m i varje sida? Men i såfall hade armarna putat uppåt över hals och sömmen för ihopsynad hamnat på framsidan :hmm:

Tusen tack för att ni försöker hjälpa mig och kommer med förslag! :D
Men har du räknat med den delen av ärmen som är på framstycket när du säger att det blir trångt? :hmm:
Mjo, dom blir typ en decimeter i omkrets :lol:
Men är inte en decimeter lagom för en bebis? Mina handleder är 14 cm i omkrets, fast jag är väldigt smal.
Användarens profilbild
Av melon
solängel skrev:Melon: När du stickade Stig, stickade du honom som en hel tröja då och klippte bort en kil mitt fram för halsringningen? Eftersom du kunde prova den, tänkte jag.
Jepp, jag stickade honom "hel" och klippte sedan bort.
Användarens profilbild
Av melon
Sjalette skrev:
melon skrev:
Sjalette skrev:
brisea skrev:
Sjalette skrev:
brisea skrev:Man har ju redan stickat en del av ärmarna innan man maskar av för halsen, men efter avmaskningen är det bara två varv till på ärmarna på bakstycket. Enligt min tolkning alltså.
Så förstod jag det först.. men isåfall är ärmarna skittrånga.. det går ju inte. Hmm, borde jag ha stickat på mer innan de två varven över de 60 m i varje sida? Men i såfall hade armarna putat uppåt över hals och sömmen för ihopsynad hamnat på framsidan :hmm:

Tusen tack för att ni försöker hjälpa mig och kommer med förslag! :D
Men har du räknat med den delen av ärmen som är på framstycket när du säger att det blir trångt? :hmm:
Mjo, dom blir typ en decimeter i omkrets :lol:
Men är inte en decimeter lagom för en bebis? Mina handleder är 14 cm i omkrets, fast jag är väldigt smal.
Uh, det var visst en halv dm :lol: Så det krävs en rejält mager bebis för att det ska fungera ;)
Ja det blir ju lite skillnad :lol:
Användarens profilbild
Av melon
Sjalette skrev:
melon skrev:Sjalette: Hur går det?
Det går bra :tumup: Lite enklare när jag fattar att jag gör armarna, jag blev så jäääkla förvirrad av att jag gjorde världens längsta axlar, fick inte ihop det. Nu är det bara några varv kvar på bakstycket och sen sy ihop, luva och manchetter kvar. Men barnet vill inte sova så det återstår att se när det blir gjort. Ska bli intressant att se vad det blidde av min sjunde stickade sak :lol:
Härligt att du är på rätt spår igen. Du ska vara nöjd, det är verkligen bra att ha knåpat ihop en bebisoverall som sjunde stickade sak! :vågen:
Användarens profilbild
Av melon
Sjalette skrev:
melon skrev:
Sjalette skrev:
Det går bra :tumup: Lite enklare när jag fattar att jag gör armarna, jag blev så jäääkla förvirrad av att jag gjorde världens längsta axlar, fick inte ihop det. Nu är det bara några varv kvar på bakstycket och sen sy ihop, luva och manchetter kvar. Men barnet vill inte sova så det återstår att se när det blir gjort. Ska bli intressant att se vad det blidde av min sjunde stickade sak :lol:
Härligt att du är på rätt spår igen. Du ska vara nöjd, det är verkligen bra att ha knåpat ihop en bebisoverall som sjunde stickade sak! :vågen:
Det är ju skit kul att sticka, har alltid tyckt det men har aldrig haft tålamod att ta mig tid att göra det. Men nu har jag ju värsta tristessen när bebisen sover på magen eller ryggen, inte kan man dammsuga eller diska då inte, hon måste ju sova ostört :lol: Jag har tydligen stickat en två meter lång halsduk, fattar inte hur tusan jag hade tålamod till det när jag var femton.. :roll:
Då är ju stickning toppen!

En två meter halsduk kräver mycket tålamod det. Själv har jag gjort många konstiga saker som jag inte förstår såhär i efterhand särskilt runt 15-årsåldern så jag förstår precis :mrgreen:
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
Sjalette skrev:
melon skrev:
Sjalette skrev:
Det är ju skit kul att sticka, har alltid tyckt det men har aldrig haft tålamod att ta mig tid att göra det. Men nu har jag ju värsta tristessen när bebisen sover på magen eller ryggen, inte kan man dammsuga eller diska då inte, hon måste ju sova ostört :lol: Jag har tydligen stickat en två meter lång halsduk, fattar inte hur tusan jag hade tålamod till det när jag var femton.. :roll:

En två meter halsduk kräver mycket tålamod det. Själv har jag gjort många konstiga saker som jag inte förstår såhär i efterhand särskilt runt 15-årsåldern så jag förstår precis :mrgreen:
I den åldern stickade jag min första riktiga tröja. På 3mm stickor i 2+2 ribb... Fattar inte hur jag hann med!
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:
melon skrev:
Sjalette skrev:
melon skrev:
Sjalette skrev:

I den åldern stickade jag min första riktiga tröja. På 3mm stickor i 2+2 ribb... Fattar inte hur jag hann med!
Oj, det låter som många maskor! Inga barn och mycket fritid? 8)
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
ellla skrev:
melon skrev:
Sjalette skrev:
melon skrev:
Sjalette skrev:

Oj, det låter som många maskor! Inga barn och mycket fritid? 8)
Mycket film! Och mycket tv...
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev: En två meter halsduk kräver mycket tålamod det. Själv har jag gjort många konstiga saker som jag inte förstår såhär i efterhand särskilt runt 15-årsåldern så jag förstår precis :mrgreen:
Jag har stickat ett par långbyxor på stickor tre :shock: , fast jag var mer än femton, närmare trettio tror jag. :lol:

Och flera tröjor i knarrigt akrylgarn :whut: på åttiotalet...

Och många experiment som aldrig blev något, fast jag lärde mig mycket av att prova mig fram.
Användarens profilbild
Av glis
Ponyo skrev:
Trulsamin skrev:garnkorgen.se har 20% rabatt fram till nyår har jag för mig om man uppger rabattkod jul2011
:eld:
Är det bra eller?!?! Jag har ju just "bokat" Cascade-tweed därifrån så det passade ju perfekt.

En sak var lite trist: Tweedgarnet innehåller 9% acryl :? Hoppas det inte känns när det är så lite. Cascade 220 Heathers är ett klart prisvärt garn, hoppas tweeden är lik.
  • 1
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 291
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?