Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
MuuM skrev:Nu ska jag sätta mig ner och försöka lista ut hur 17 man gör en tant kofta-kofta. Fasen vad trög jag är på sånt! Trots att Bubbi räknat ut åt mig hur jag ska göra.Men börja med att lägga upp 86 maskor. Och sticka kanten.
Bubbi skrev:Ööööhmmmm... Det står hos tant kofta att man ska öka även i halskanten. Så det gör jag.MuuM skrev:Nu ska jag sätta mig ner och försöka lista ut hur 17 man gör en tant kofta-kofta. Fasen vad trög jag är på sånt! Trots att Bubbi räknat ut åt mig hur jag ska göra.Men börja med att lägga upp 86 maskor. Och sticka kanten.
Sen när kanten är stickad så kan du börja tänka på ökningar och var de ska vara osv.
Umma skrev:Idag har jag varit i Göteborg i en av mina favoritgarnaffärer! Det var lite högtidligtOj, det låter ju helt klart som att du haft otur. Alla mina har varit jättebra. Förutom ett par 3:or jag köpte, på den ena var själva stickan aningens större än metalldelen så att det blev som en liten kant där garnet fastnade. Men det var ju inga problem att få en ny och den var bra.men jag köpte till sist bara några nystan Alaska, ska prova att sticka i det lite innan jag kanske ger mig på lite större.
Sedan pendlar jag från att vara jättenöjd med knitpros wood harmony till skitsur. Jag verkar ha fått måndagsexemlar på vissa stickor tex 3:an som inte passar ihop med kabelnoch en annan som inte riktigt tar i skruven så den har skruvat upp sig under stickning. Plus att jag tycker det är irriterande att en del stickor är hala som tusan sedan köpte jag en fast 2.5 som var helt sträv. Jättekonstigt. Men samtidigt tycker jag om tanken och jag gillar definitivt inte metallstickor. Skall kanske testa akrylstickorna men väntar nog på en recension här först
!
Knyttet & K skrev:Och sen undrar jag vad jag ska sticka av en massa Eskimo? Jag sorterade lite i garnlådorna för någon dag sedan och insåg att jag hade en hel kasse full med EskimoDubbel tråd Lucca fino? Eller som jag fick tips om i affären igår, en tråd Drops Alpaca med ex Lucca fino? Det blir nog lätt och mjukt.Det är lite olika färger, 2 nystan av de flesta, en del har jag 3 av. Ska jag sticka en randig filt eller har någon bra förslag på småstickat? Det ska tillverkas lite julklappar, det kanske går att använda till något sådant?
Och sen vill jag ha tips på ett supermjukt, inte alltför dyrt och inte för tunt garn som skulle bli en bra tröja. Jag ska sticka en till Albert har jag tänkt. Egentligen skulle jag nog vilja ha den i ett tunnare garn, men jag vet inte om jag hinner få färdigt den. I mjukhet med Lucca Fino eller Visjögarn vill jag ha det, men kanske för stickor 4 eller något sådant.
Kaffemoster skrev:Igår när jag provade min bruna kaunikofta så bröt Karin ihop i ilska över att jag nu har två koftor och hon ingen - Så jag lär väl behöva sticka en illrosa kofta i stl 104 för att komma på hennes goda sida igen....Sötnosen. Det är bara att sätta igång då!
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?