Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Maddemoa skrev:Om det står att jag ska göra "Left cross with twist" och "Right cross with twist" Ska jag då korsa maskorna år vänster och höger och sticka dem i bakre maskbågen :hmm:
Ingen aning. :hmm: Googla!
MuuM skrev:
Maddemoa skrev:Om det står att jag ska göra "Left cross with twist" och "Right cross with twist" Ska jag då korsa maskorna år vänster och höger och sticka dem i bakre maskbågen :hmm:
För mig låter det som att de ska både korsas och vridas runt varandra, men det kanske är jag som övertolkar, alltså att när man plockar av dem så plockar man av en och en bakochfram... äh, jag är värdelös på att förklara :Hahaa:
Av Ponyo
Trulsamin skrev:
MuuM skrev:
För mig låter det som att de ska både korsas och vridas runt varandra, men det kanske är jag som övertolkar, alltså att när man plockar av dem så plockar man av en och en bakochfram... äh, jag är värdelös på att förklara :Hahaa:
Dem känner jag igen.
De är som en minifläta, men utan flätpinne.
Användarens profilbild
Av Totte
Idag har jag lärt mig att sticka "engelskt" :vågen: Hittade ett härligt möss-mönster på Ravelry och insåg när jag läste i andras projekt att det var en tidsödande teknik--typ fair isle-stickning. Däremot hittade jag tipset om att hålla ena färgen på vänster hand, och andra på höger för att få upp hastigheten. Är igång med första mössan, får återkomma...

Mönstret?! Är ni nyfikna :wink:

http://www.ravelry.com/patterns/library/stripey
Ponyo skrev:
Trulsamin skrev:
MuuM skrev:
Dem känner jag igen.
De är som en minifläta, men utan flätpinne.
:tumup: Kollade youtube och tror att jag gör rätt nu.
Av Ponyo
Totte skrev:Idag har jag lärt mig att sticka "engelskt" :vågen: Hittade ett härligt möss-mönster på Ravelry och insåg när jag läste i andras projekt att det var en tidsödande teknik--typ fair isle-stickning. Däremot hittade jag tipset om att hålla ena färgen på vänster hand, och andra på höger för att få upp hastigheten. Är igång med första mössan, får återkomma...

Mönstret?! Är ni nyfikna :wink:

http://www.ravelry.com/patterns/library/stripey
Snygg!!!
Användarens profilbild
Av melon
Sjalette skrev:Nu är det bara ihopsyning och ärmarna kvar för mig och det står inget om hur man ska göra dom mer än att dom stickas klart var och en för sig typ. Är det bara att ta upp maskor och sticka runt? Bör man inte minska något för att armarna inte ska bli som klänningar eller ger det sig själv? :hmm: :help:

Här är receptet:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 16&lang=se
Jag har kopierat av texten för bakstycket:

"...mäter 55-64-73 (79-87) cm maskas de mittersta 16-18-18 (20-20) m av till hals och varje axel/ärm stickas färdigt för sig. Sticka 2 v till över de 41-45-51 (60-68) m i varje sida – maska av löst."

Jag tror det är bara de här två varven de avser. På framstycket såg det väl ungefär lika ut.
Sjalette skrev:
melon skrev: Jag har kopierat av texten för bakstycket:

"...mäter 55-64-73 (79-87) cm maskas de mittersta 16-18-18 (20-20) m av till hals och varje axel/ärm stickas färdigt för sig. Sticka 2 v till över de 41-45-51 (60-68) m i varje sida – maska av löst."

Jag tror det är bara de här två varven de avser. På framstycket såg det väl ungefär lika ut.
Så 60 maskor från bakstycket är armen? Men det måste ju vara från framstycket också? Men armen kan väl inte vara 120 maskor? Det blir ju enormt eller? :hmm:
Jag tolkar det som att de 60 maskorna är längden på ärmen. Sedan syr man ihop fram och bakstyckets ärmdelar.
Man har ju redan stickat en del av ärmarna innan man maskar av för halsen, men efter avmaskningen är det bara två varv till på ärmarna på bakstycket. Enligt min tolkning alltså.
Användarens profilbild
Av melon
Sjalette skrev:
Sjalette skrev:
brisea skrev:
Sjalette skrev:
melon skrev: Jag har kopierat av texten för bakstycket:

Så 60 maskor från bakstycket är armen? Men det måste ju vara från framstycket också? Men armen kan väl inte vara 120 maskor? Det blir ju enormt eller? :hmm:
Jag tolkar det som att de 60 maskorna är längden på ärmen. Sedan syr man ihop fram och bakstyckets ärmdelar.
Oh, så har jag inte tänkt att det kan vara :lol: Det känns rimligt.
Men det fungerar ju inte riktigt eller? De mittersta maskorna maskars av till hals och över de resterande 60 m stickas 2v. Stämmer det? Efter det maskas det av och armarna stickas färdigt var för sig. Det kan ju inte bli armar av de 60 m för då pekar armarna uppåt :hmm:
Om du tittar på bilden av overallen i mönstret så stickas den nedifrån och upp, och båda sidorna i varsitt helt stycke. När du har maskat av för halsen så har du en arm på varje sida kvar.

Var i mönstret är du? Det ger sig säkert när du kommer dit och ser hur det ser ut. :D
Sjalette skrev:
brisea skrev:Man har ju redan stickat en del av ärmarna innan man maskar av för halsen, men efter avmaskningen är det bara två varv till på ärmarna på bakstycket. Enligt min tolkning alltså.
Så förstod jag det först.. men isåfall är ärmarna skittrånga.. det går ju inte. Hmm, borde jag ha stickat på mer innan de två varven över de 60 m i varje sida? Men i såfall hade armarna putat uppåt över hals och sömmen för ihopsynad hamnat på framsidan :hmm:

Tusen tack för att ni försöker hjälpa mig och kommer med förslag! :D
Men har du räknat med den delen av ärmen som är på framstycket när du säger att det blir trångt? :hmm:
  • 1
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 291

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?