Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Jag håller med om att symfony Wood är gräsligt fula. I början tänkte jag mycket på det, och skulle gärna färga om dem. Men nu så ser jag det knappt längre. Och jag tittar ändå aldrig på händerna när jag stickar.
melon skrev:
solängel skrev:Knit pro har kommit med lite nyheter... stickor i akryl som blir bra mycket billigare. Har inte provat dem själv, bara känt på dem, men de ska visst vara väldigt sköna att sticka med. Inte alls som vanliga plaststickor. Kan ju vara bra om man behöver stickor i en udda storlek som man kanske bara kommer använda en gång. För de är inte lika vackra som symfonie wood... :roll:
Å, det skulle jag kunna tänka mig att köpa. Jag tycker de där symfonie wood är gräsligat fula :rodna:
Men de är ju så sköna!
Jag har Denise-stickorna, som ju är i plast, och dem gillar jag INTE. Men Knit Pros plast kanske är bättre. Jag får väl se till att klämma lite på dem om två veckor när det är syfestival i Kista.
Användarens profilbild
Av ellla
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
solängel skrev:Knit pro har kommit med lite nyheter... stickor i akryl som blir bra mycket billigare. Har inte provat dem själv, bara känt på dem, men de ska visst vara väldigt sköna att sticka med. Inte alls som vanliga plaststickor. Kan ju vara bra om man behöver stickor i en udda storlek som man kanske bara kommer använda en gång. För de är inte lika vackra som symfonie wood... :roll:
Å, det skulle jag kunna tänka mig att köpa. Jag tycker de där symfonie wood är gräsligat fula :rodna:
Men de är ju så sköna!
Jag har Denise-stickorna, som ju är i plast, och dem gillar jag INTE. Men Knit Pros plast kanske är bättre. Jag får väl se till att klämma lite på dem om två veckor när det är syfestival i Kista.
Denise-stickorna tycker jasg är bra, men kablarna är inte så bra. Nu har mina legat framme, så de behöver slipas om. Mina katter gillar att vässa tänderna på mina stickor och denise-stickorna är tydligen jättegoda :roll: Annars är
MIN mobilladdare en favorit. Sammes struntar de blankt i!
Av gurkan
Okej, nu har jag en så dum basic rookie-fråga så skratta på ni! :D Om jag ska sticka resårstickning, och har stickat ett varv och vänder på stickningen, vilka maskor är räta och vilka är aviga? Jag ska sticka aviga på aviga och räta på räta. Är räta de som har en båge horisontellt under sig?

Nej precis, jag är inget proffs. Och ja, igår var första gången jag stickade på typ tvåtusen år.
Användarens profilbild
Av ellla
gurkan76 skrev:Okej, nu har jag en så dum basic rookie-fråga så skratta på ni! :D Om jag ska sticka resårstickning, och har stickat ett varv och vänder på stickningen, vilka maskor är räta och vilka är aviga? Jag ska sticka aviga på aviga och räta på räta. Är räta de som har en båge horisontellt under sig?

Nej precis, jag är inget proffs. Och ja, igår var första gången jag stickade på typ tvåtusen år.
Superkul att du börjat om på nytt!
Du är varmt välkommen.
Och de enda frågor som är dumma är de som inte ställs!
Lycka till
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Men de är ju så sköna!
melon: :lol: Smaken är som baken... :wink:

Kaffemoster: Knit Pros plast är som akrylglas, helt genomskinliga. Men jag tror att 3stickor är den enda i Sverige som har dem, de har funnits i USA "länge", men inte på europaåterförsäljarens hemsida, så hon fick tag på dem för att hon frågade. Men det var riktigt bra pris, 25/35:- för utbytbara spetsar.
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Men de är ju så sköna!

Kaffemoster: Knit Pros plast är som akrylglas, helt genomskinliga. Men jag tror att 3stickor är den enda i Sverige som har dem, de har funnits i USA "länge", men inte på europaåterförsäljarens hemsida, så hon fick tag på dem för att hon frågade. Men det var riktigt bra pris, 25/35:- för utbytbara spetsar.
då kanske jag ska passa på att köpa ett par par!
Så kanske jag kan passa på att träffa er då jag hämtar dem!
Eller så kanske vi kan gå dit nån dag?? :wink:
ellla skrev:
solängel skrev:
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Men de är ju så sköna!

då kanske jag ska passa på att köpa ett par par!
Så kanske jag kan passa på att träffa er då jag hämtar dem!
Eller så kanske vi kan gå dit nån dag?? :wink:
:vågen:
Bubbi skrev::argh:
Så mycket som måste stickas. Hur ska jag hinna? Hur ska jag prioritera?
:iagree:

Jag har dessutom inte ens börjat sy ihop den där koftan som jag frågade om hur jag skulle sy förra helgen. Syr jag inte ihop den kan jag ju aldrig ha den...
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:
Bubbi skrev::argh:
Så mycket som måste stickas. Hur ska jag hinna? Hur ska jag prioritera?
:iagree:

Jag har dessutom inte ens börjat sy ihop den där koftan som jag frågade om hur jag skulle sy förra helgen. Syr jag inte ihop den kan jag ju aldrig ha den...
Samma här. Borde verkligen sy ihop min kofta (och det är inte ens mycket, bara några trådar och tre knappar)
Knyttet & K skrev:Knit Pro har väl metallspetsar också tror jag att jag har läst någonstans.
Jag såg också rundstickor med utbytbara metallstickor från Addi (?). De klickade man bara på, de hade inte skruvar som Knit Pro. Men fasligt dyra var de.
Jodå, det har de. Jag har en stickkompis som har såna.

Jag har monterat min kofta nu på eftermiddagen! :vågen: Nu ska det blockas lite och virkas en kant runt hela....
  • 1
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?