Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Dorotea skrev:
Ponyo skrev:
Dorotea skrev:Aj. Aj. Aj.
Mitt mönster måste vara jämnt delbart med 24 för att det ska funka på hålkortet. :| De stora "snöflingorna" är 16...
Kan du kanske skippa dem? Och ta något annat där? Eller korta ner med 4 maskor och skippa de turkosa flingorna i mitten?
Jo, jag får göra egna snöflingor. Det blir nog bra. Inspirationen råkade dö en smula men när den återkommer ska jag på't igen.
Mosan skrev:Vill se bilder på ditt projekt Dorotea! :kamera:
Gärna lite in action bilder med maskinen! :D
Visst - om DU visar bilder på DITT! :this:

Mer bilder i den här tråden, tycker jag!
Ja om jag nu får mitt garn någon gång. :roll:
Användarens profilbild
Av melon
Dorotea skrev:
Mosan skrev:Vill se bilder på ditt projekt Dorotea! :kamera:
Gärna lite in action bilder med maskinen! :D
Visst - om DU visar bilder på DITT! :this:

Mer bilder i den här tråden, tycker jag!
:iagree:
Användarens profilbild
Av Mosan
En avi! 8)
Användarens profilbild
Av Fryle
Mosan skrev:En avi! 8)
Halva inne! :D
Användarens profilbild
Av Mosan
Bild

Vi kan ju följas på #orkneykoftalong på instagram
Användarens profilbild
Av Grönöga
Mosan skrev:Bild

:love: :love: :vågen:

Ska det finnas en instgramtagg också... Jaja, då måste jag väl vara med, en sak att ni stickar ursnygga koftor att dregla över, det kan jag ändå värja mig emot. Men om instagram ska blandas in får jag väl erkänna mig besegrad. :lol:
Användarens profilbild
Av Mosan
Grönöga skrev:
Mosan skrev:Bild

:love: :love: :vågen:

Ska det finnas en instgramtagg också... Jaja, då måste jag väl vara med, en sak att ni stickar ursnygga koftor att dregla över, det kan jag ändå värja mig emot. Men om instagram ska blandas in får jag väl erkänna mig besegrad. :lol:
:Hahaa:
Användarens profilbild
Av berit
Nu har jag också drabbats av Orkney-febern - ligger och tänker på den på natten istället för att sova.

Men funderar på garn... Läste tidigare i tråden att en skulle kunna byta ut rowans mot rauma finull eller kampes tvåtrådiga. Jag kan verkligen väldigt lite om garn, men vad tror ni om detta byte? Och vad är att föredra - rauma eller kampes? Jag har en del kampes hemma (som jag fått i present) som jag tänkte använda, men de kommer ju i 100-gramshärvor. Det blir billigare rent pengamässigt med rauma, men en får ju mer garn med kampes. Är det skillnad på kvalitet? Jag gillar kampes, men det är lite sticksigt. Är det samma med rauma? Och vad är grejen med sånadär jättemjuka garner, har testat typ ulrika tror jag det hette? Varför är de så mjuka? Är de sämre kvalitet? Och hur vet en vad som är bra kvalitet?

Oj vad mycket frågor det blev. Eh.. Jag har stickat mycket, men mest återanvänt gammalt garn, så jag har verkligen ingen koll. Tänkte dock börja lyxsticka lite :lol:
Användarens profilbild
Av Ellasario
OT kanske.....Menmenmen...nu vill jag ju också ha eeeen!!!!!
Damn you med era fina koftor och engagemang :P
först måste jag bara sticka klart svärmors kofta som hon ska få i födelsedagspresent om 3 veckor och min klänning som jag ska ha på teneriffaresan som svärmor bjudit oss på till hennes födelsedag.....

Nu ska jag sluta gnälla och sätta mig och sticka. :tumup:
Av Ponyo
berit skrev:Nu har jag också drabbats av Orkney-febern - ligger och tänker på den på natten istället för att sova.

Men funderar på garn... Läste tidigare i tråden att en skulle kunna byta ut rowans mot rauma finull eller kampes tvåtrådiga. Jag kan verkligen väldigt lite om garn, men vad tror ni om detta byte? Och vad är att föredra - rauma eller kampes? Jag har en del kampes hemma (som jag fått i present) som jag tänkte använda, men de kommer ju i 100-gramshärvor. Det blir billigare rent pengamässigt med rauma, men en får ju mer garn med kampes. Är det skillnad på kvalitet? Jag gillar kampes, men det är lite sticksigt. Är det samma med rauma? Och vad är grejen med sånadär jättemjuka garner, har testat typ ulrika tror jag det hette? Varför är de så mjuka? Är de sämre kvalitet? Och hur vet en vad som är bra kvalitet?

Oj vad mycket frågor det blev. Eh.. Jag har stickat mycket, men mest återanvänt gammalt garn, så jag har verkligen ingen koll. Tänkte dock börja lyxsticka lite :lol:
Nu har jag inte testat varken rauma eller kampes, men för mig är rowan felted tweed egentligen lite för stickigt i min smak.
Bra kvalitet. Skulle gissa att det är ett garn med långa fibrer. Men det säger inget om stickigheten. Ostickiga garner är nog en personlighetsfråga. Jag är väldigt känslig och kan inte ha ull eller alpacka. Merinoull är väl ok, men jag föredrar babymerino eller cashmere.
Jag önskar lite medan jag stickar att jag färgat malabrigo lace i rätt färger istället. Och kanske tvinnat ihop det till tvåtrådigt.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 47
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?