- ons sep 29, 2010 13:34
Molinia skrev:Ja, just det! Det entrådiga.Sofie skrev:Tack! Det entrådiga garnet, då? Nu måste jag köpa kroknål!Molinia skrev:TackSofie skrev:[img]bild[/img]Fantastiskt fin! Nu blev jag sugen på att lära mig kroka. Var har du hittat mönstret? Vilket garn och vilken krokstorlek?
[img]bild[/img]tokenkel halsduk: solkustens färgvarierande grå garn, två härvor.
Kroknål 4,5 mm, men jag tror 5mm går precis lika bra, det var bara den som mamma råkade ha i stickkorgen. När jag nystade garnen kollade jag hur färgvariationerna låg, så jag skulle få lite randning sedan.
Jag började med 60 luftmaskor. Sedan gjorde jag en rad tunisian purl (purl enligt ARNie på chezcrochet.com) för att motverka krullet.
Jag stickade med två nystan och bytte garn varje vänsterkant för att få tydligare effekt av de lodräta strecken.
Sedan bara tunisian simple stitch till garnet nästan var slut. Sedan en rad ARNies purl igen och sedan maskade jag av från höger till vänster genom att typ virka av.
Jag finns på ravelry, heter SofieR.
Tre fina ungar 
Jag har svårt att läsa mellan raderna. Jag upplever inte det som otrevligt om du förklarar överdrivet noga för mig om du tror att jag har missförstått dig.

Jag har svårt att läsa mellan raderna. Jag upplever inte det som otrevligt om du förklarar överdrivet noga för mig om du tror att jag har missförstått dig.