Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sofie
Molinia skrev:
Sofie skrev:
Molinia skrev:
Sofie skrev:[img]bild[/img]
[img]bild[/img]
Fantastiskt fin! Nu blev jag sugen på att lära mig kroka. Var har du hittat mönstret? Vilket garn och vilken krokstorlek?
Tack :-) tokenkel halsduk: solkustens färgvarierande grå garn, två härvor.
Kroknål 4,5 mm, men jag tror 5mm går precis lika bra, det var bara den som mamma råkade ha i stickkorgen. När jag nystade garnen kollade jag hur färgvariationerna låg, så jag skulle få lite randning sedan.
Jag började med 60 luftmaskor. Sedan gjorde jag en rad tunisian purl (purl enligt ARNie på chezcrochet.com) för att motverka krullet.
Jag stickade med två nystan och bytte garn varje vänsterkant för att få tydligare effekt av de lodräta strecken.
Sedan bara tunisian simple stitch till garnet nästan var slut. Sedan en rad ARNies purl igen och sedan maskade jag av från höger till vänster genom att typ virka av.
Jag finns på ravelry, heter SofieR.
Tack! Det entrådiga garnet, då? Nu måste jag köpa kroknål! :D
Ja, just det! Det entrådiga.
Användarens profilbild
Av Molinia
Sofie skrev:
Molinia skrev:
Sofie skrev:
Molinia skrev:
Sofie skrev:[img]bild[/img]
[img]bild[/img]
Fantastiskt fin! Nu blev jag sugen på att lära mig kroka. Var har du hittat mönstret? Vilket garn och vilken krokstorlek?
Tack :-) tokenkel halsduk: solkustens färgvarierande grå garn, två härvor.
Kroknål 4,5 mm, men jag tror 5mm går precis lika bra, det var bara den som mamma råkade ha i stickkorgen. När jag nystade garnen kollade jag hur färgvariationerna låg, så jag skulle få lite randning sedan.
Jag började med 60 luftmaskor. Sedan gjorde jag en rad tunisian purl (purl enligt ARNie på chezcrochet.com) för att motverka krullet.
Jag stickade med två nystan och bytte garn varje vänsterkant för att få tydligare effekt av de lodräta strecken.
Sedan bara tunisian simple stitch till garnet nästan var slut. Sedan en rad ARNies purl igen och sedan maskade jag av från höger till vänster genom att typ virka av.
Jag finns på ravelry, heter SofieR.
Tack! Det entrådiga garnet, då? Nu måste jag köpa kroknål! :D
Ja, just det! Det entrådiga.
Nu är kroknålar beställda! :vågen: Jag börjar nog med ett litet testprojekt.
Användarens profilbild
Av trollmamma
visslan ? din triangel sjal blev super snygg ... är detta en bok som finns att få tag på *? jag har en förkärlek för diagram det går klart lättare att virka då !!

själv har jag gett mig på spindelsjal som är så snygg o rätt lätt bara man har tålamod att läsa !!!
Användarens profilbild
Av Fryle
trollmamma skrev:visslan ? din triangel sjal blev super snygg ... är detta en bok som finns att få tag på *? jag har en förkärlek för diagram det går klart lättare att virka då !!

själv har jag gett mig på spindelsjal som är så snygg o rätt lätt bara man har tålamod att läsa !!!
Den var fin! Jag har ju två hekto solkustens entrådiga färgskiftande...
Av Sofie
Tack :D

Fryle du har ju solkustens entrådiga hemma, kanske du eller ngn annan har gjort ngt plagg som används.
Jag tycker det är lite åt det sticksiga hållet. Funderar på om det mjuknar med tvätt, funderar rent av om man kan ullkura en gnutta? Vad säger ni?
Användarens profilbild
Av ellla
trollmamma skrev:visslan ? din triangel sjal blev super snygg ... är detta en bok som finns att få tag på *? jag har en förkärlek för diagram det går klart lättare att virka då !!

:love:
Efter As ullbyxor står den p kö!!
Användarens profilbild
Av linafelicia

Spindelsjalen är underbar! :love: Nu blev jag virksugen :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Sofie skrev:Tack :D

Fryle du har ju solkustens entrådiga hemma, kanske du eller ngn annan har gjort ngt plagg som används.
Jag tycker det är lite åt det sticksiga hållet. Funderar på om det mjuknar med tvätt, funderar rent av om man kan ullkura en gnutta? Vad säger ni?
Jag var på solkustens spinneri i somras och köpte garnet då, mitt är otvättat. Jag har ännu inte använt det, men tycker generellt att det mesta blir mindre sticksigt efter en tvätt + ullkur.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Fryle skrev:

Jag var på solkustens spinneri i somras och köpte garnet då, mitt är otvättat. Jag har ännu inte använt det, men tycker generellt att det mesta blir mindre sticksigt efter en tvätt + ullkur.
Jag har gjort en stickad skit snygg trekantsjal den ser ut som en brynja typ .. stickade rätstickning o hade stickor 6-8 den var klart varm o stickig att sticka i men efter 2-4 tvättar för hand med snäll tvätt tvål eller liknande o en droppe sköljmedel är den underbar ...
det är dock lite olustigt när det är fuktigt ute .. man gå o luktar fuktigt djur ....
Användarens profilbild
Av ellla
trollmamma skrev:
Fryle skrev:

Jag har gjort en stickad skit snygg trekantsjal den ser ut som en brynja typ .. stickade rätstickning o hade stickor 6-8 den var klart varm o stickig att sticka i men efter 2-4 tvättar för hand med snäll tvätt tvål eller liknande o en droppe sköljmedel är den underbar ...
det är dock lite olustigt när det är fuktigt ute .. man gå o luktar fuktigt djur ....
Ullkur:vågen:
Det blir lite mjukares av tvätt och användning med.
Av Sofie
Tk81: oooooh :love:
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 117
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?