Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Moson, lägg virknålen i ett pennskrin ned några pennor i så klarar du dig säkert. Flyger du Finnair?
Användarens profilbild
Av ellla
När jag flög förra veckan körde de min väska tre gånger genom maskinen och sen frågade de om jag hade en virknål i packningen? Nej, svarade jag, burk ålar är korta med en krok på, det där är en rundsticka... Jaha sa de då, det är helt ok!
ellla skrev:När jag flög förra veckan körde de min väska tre gånger genom maskinen och sen frågade de om jag hade en virknål i packningen? Nej, svarade jag, burk ålar är korta med en krok på, det där är en rundsticka... Jaha sa de då, det är helt ok!
Vilka ålar? de borde väl vara tjockare än en virknål på röntgen? :wink:
Användarens profilbild
Av tweed
Ponyo skrev:Visst finns det mönster på en yodamössa?
V älskar yoda, så det vore roligt att sticka en utklädningsmössa.
Jag har gjort en, baby yoda hat tror jag den heter på ravelry
Jag har börjat sticka igen :vågen: Har haft en långt uppehåll, men nu har lusten kommit tillbaka. Just nu håller jag på med en spetssjal, typ Birch/Skiraste sjalen men från spetsen och upp. Lite tråkigt, men passar ändå bra när man oftast inte kan sticka så koncentrerat och blir avbruten hela tiden.
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Ponyo skrev:Visst finns det mönster på en yodamössa?
V älskar yoda, så det vore roligt att sticka en utklädningsmössa.
Jag har gjort en, baby yoda hat tror jag den heter på ravelry
Tack! :vågen:
Användarens profilbild
Av ellla
majo0322 skrev:
ellla skrev:När jag flög förra veckan körde de min väska tre gånger genom maskinen och sen frågade de om jag hade en virknål i packningen? Nej, svarade jag, burk ålar är korta med en krok på, det där är en rundsticka... Jaha sa de då, det är helt ok!
Vilka ålar? de borde väl vara tjockare än en virknål på röntgen? :wink:
Blä! Dumma telefon!!!
Jag ändrade första gången i alla fall!
Användarens profilbild
Av melon
Moson skrev:
melon skrev:
Moson skrev:Är det någon som har ett mönster på en sån här filt?
http://www.kootoyoo.com/category/crochet
Det ser inte så svårt ut, jag tror inte du behöver nåt mönster. Först har hon virkat en stor filt med stolpar, jag tror det är *1 st, 1 lm* men det är ju bara att provvirka och se om det ser rätt ut. Kolla denna bilden:

http://m.flickr.com/#/photos/kootoyoo/5935040577/

Sedan har hon virkat lodräta smygmaskor med dubbelt garn och med garnet på undersidan och nålen på ovansidan, runt om maskorna, det syns här:
http://www.kootoyoo.com/2011/07/at-the-heart-of-it.html

Jag sitter på iphonen nu så om jag har skrivit nåt som inte går att förstå får du hojta!
Tack, jag tror jag fattar. Jag tänkte att det här kan vara flygprojekt när jag åker till Kina på lördag.
En virknål nr 4,5 i trä borde jag väl få ta med?

Det verkar iofs som att hon använt en större storlek men den här hade jag hemma. Planen är att göra den i någon slags alpacka tror jag det är som legat länge. Jag har börjat sticka minst tre saker av det som inte blivit något men nu så kanske.
Det viktigaste är ju att nålen passar till garnet så det blir säkert jättebra! Tack för tipset förresten, nu är jag också sugen på att virka en. En sån skulle passa hemma hos min bror...
Användarens profilbild
Av Moson
MuuM skrev:Moson, lägg virknålen i ett pennskrin ned några pennor i så klarar du dig säkert. Flyger du Finnair?
tyvärr inte, flyger air china.

Ellla, varför tror du att en virknål skulle vara värre än en rundsticka?

Funderar dock på hu de reagerar på planet? Även om jag får med den så kanske de tycker det är konstigt?

Jaja, tar de den så har jag iaf en ny iPad att leka med :D
Användarens profilbild
Av ellla
Moson skrev:
MuuM skrev:Moson, lägg virknålen i ett pennskrin ned några pennor i så klarar du dig säkert. Flyger du Finnair?

Funderar dock på hu de reagerar på planet? Även om jag får med den så kanske de tycker det är konstigt?

Det tror jag inte! Säkerhetspersonalen sa ju uttryckligen att min virknål var ok ( fast det var en rundsticka). Jag tycker att det är larvigt, jag kan ju sticka nån med en penna lika gärna...
Användarens profilbild
Av Moson
ellla skrev:
Moson skrev:

Det tror jag inte! Säkerhetspersonalen sa ju uttryckligen att min virknål var ok ( fast det var en rundsticka). Jag tycker att det är larvigt, jag kan ju sticka nån med en penna lika gärna...
Jaha, då missuppfattade jag :)
ellla skrev:
Moson skrev:

De verkar ändra sig dag från dag. När jag reste till o från London så frågade jag när jag checkade in, både på Heathrow och Kastrup att en del tydligen fått ta med sig stickor/virknålar och en del blivit av med dem. Det hela kunde ha och göra med säkerhetspersonalens dagshumör... :?
Perovskaija skrev:"Lägg upp 2 m i början på varje varv". Hur gör man det? :hmm:
Du kan om du vill sticka två upp 2 m. Det gör du genom att börja sticka första maskan, men istället för att släppa första maskan så låter du den sitta kvar och för tillbaka den nya maskan/öglan på vänster sticka. +1 m, gör om proceduren så många gånger som nya maskor du behöver.

Ps. Du måste vrida den nya maskan/öglan när du lägger över den, annars kommer den inte att behålla formen. ;)

Är trött och surrig i huvudet av förkylning, hoppas du förstår vad jag menar...

Eller så kan du göra vanliga omslag som här
  • 1
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 291

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?