Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ponyo skrev:
solängel skrev:
Ponyo skrev:
solängel skrev:Det fanns inte så mycket där... :?

Men avskalat behöver väl inte vara tråkigt? Ett snyggt garn så är man på banan, ju! :tumup: Och vill man ha det lite "plain and simple" är det ju bara lättare att frihanda! :wink:
Jag tycker inte att avskalat är tråkigt. men jag tror att de flesta andra kanske tycker att min smak är lite tråkig.
Jag gillar enfärgat, och tom de färger de flesta här inte räknar som färger. (grått, vitt och svart)
Fast just denna skulle bli röd. :D
Det får nog bli tant kofta helt enkelt.
Tant kofta är bra. (Fast jag stör mig bara liiite, lite på att hon liksom säger att det är hon som kommit på den geniala idén, när det finns beskrivet i Bonniers stora bok om stickning sedan 25 år tillbaks...)
Hon gjorde den mer lättillgänglig i alla fall. Jag har Bonniers stora bok om stickning, men hade nog aldrig stickat upp-och-ner om det inte vore för henne.
Jo, visst är det så.
Användarens profilbild
Av Mosan
zandrama skrev:Så här blev koftan:

Bild
Titta vad fin den är!
Användarens profilbild
Av tweed
:help:
Jag har lagt upp till en kofta och stickat hela mudden (jag hatar att sticka mudd) och när jag kollar på projekten på ravelry upptäcker jag att jag skulle ha stickat mudden i mönster färgen, men jag har stickat i bottenfärgen.
Så här tänkte jag att den skulle bli, fast i annan färg:
Bild
Alternativen är ju att ta upp och sticka om i rätt färg, eller strunta i mönsterbården nertill, då ser det ut så här:
Bild

Jag stickar i Kauni, bottenfärg Bild mönsterfärg Bild
Ursäkta bautabilder, men vad säger ni, kära stickorakel?
ett tredje alternativ är ju att låta mudden vara i grundfärgen och göra mönstret efter mudden i de färger de är tänkta i. Det behöver inte bli dåligt, speciellt då dina färger inte verkar vara rena motsatsfärger... :hmm:
kvarnvik skrev::help:
Jag har lagt upp till en kofta och stickat hela mudden (jag hatar att sticka mudd) och när jag kollar på projekten på ravelry upptäcker jag att jag skulle ha stickat mudden i mönster färgen, men jag har stickat i bottenfärgen.
Bild
Alternativen är ju att ta upp och sticka om i rätt färg, eller strunta i mönsterbården nertill, då ser det ut så här:
Bild

Gud vilken snygg tröja! :love: Hur hittar jag den på ravelry? Ar vi vänner där? :hmm:
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:
Bild
Bild

Gud vilken snygg tröja! :love: Hur hittar jag den på ravelry? Ar vi vänner där? :hmm:
det är ett pimpat drops-mönster :lol: http://www.ravelry.com/patterns/library ... -in-raglan
men du måste ju hjälpa mig att bestämma mig hur jag ska göra också :this:
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:
Bild
Bild

det är ett pimpat drops-mönster :lol: http://www.ravelry.com/patterns/library ... -in-raglan
Sjukt snygg kofta, blev väldigt inspirerad att göra en själv, måste fixa garn bara, tror att lite julklappspengar kan användas till det :D

Jag hade struntat i mönsterbården nertill, tyckte det var jättesnyggt och då slipper du repa upp också! :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
Det kanske ordnar sig ändå, för jag tycker att den verkar lite stor nu när jag har provat den :roll: Så jag kanske ska ta och sticka en storlek mindre och då kan jag ju sticka i rätt färg 8)
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag tycker du ska repa upp och börja om med rätt färg, kvarnvik. Jag hade tänkt på detta varje gång jag såg tröjan om det var min och jag hade "fuskat".
kvarnvik skrev:Det kanske ordnar sig ändå, för jag tycker att den verkar lite stor nu när jag har provat den :roll: Så jag kanske ska ta och sticka en storlek mindre och då kan jag ju sticka i rätt färg 8)
Är det inte den koftan i drops som det finns ett par matchande lång-sockor till http://garnstudio.com/lang/se/visoppskr ... =1&lang=se? Sånna sockor är i vart fall ufo hemma hos mig...
Elflin skrev:Jag skulle vilja sticka en uppifrån-och-ner kofta, men jag hittar inte mönstret?
googla på the incredible fit custom raglan. Jag tror att det är ungefär samma som Tant Kofta, men det är tycker jag är en enklare beskrivning att följa.
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:
Bild
Bild

Jag ser att du kanske nästan bestämt dig redan - men jag är faktiskt på Fryles linje: Börja om.
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 291

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?