Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Ponyo skrev:Jo, visst är det så.solängel skrev:Hon gjorde den mer lättillgänglig i alla fall. Jag har Bonniers stora bok om stickning, men hade nog aldrig stickat upp-och-ner om det inte vore för henne.Ponyo skrev:Tant kofta är bra. (Fast jag stör mig bara liiite, lite på att hon liksom säger att det är hon som kommit på den geniala idén, när det finns beskrivet i Bonniers stora bok om stickning sedan 25 år tillbaks...)solängel skrev:Det fanns inte så mycket där...Jag tycker inte att avskalat är tråkigt. men jag tror att de flesta andra kanske tycker att min smak är lite tråkig.![]()
Men avskalat behöver väl inte vara tråkigt? Ett snyggt garn så är man på banan, ju!Och vill man ha det lite "plain and simple" är det ju bara lättare att frihanda!
Jag gillar enfärgat, och tom de färger de flesta här inte räknar som färger. (grått, vitt och svart)
Fast just denna skulle bli röd.
Det får nog bli tant kofta helt enkelt.
zandrama skrev:Så här blev koftan:Titta vad fin den är!
Mosan skrev:Och så himla fint med den lille fotoassistenten!zandrama skrev:Så här blev koftan:Titta vad fin den är!
kvarnvik skrev:Gud vilken snygg tröja!
Jag har lagt upp till en kofta och stickat hela mudden (jag hatar att sticka mudd) och när jag kollar på projekten på ravelry upptäcker jag att jag skulle ha stickat mudden i mönster färgen, men jag har stickat i bottenfärgen.
Så här tänkte jag att den skulle bli, fast i annan färg:
Alternativen är ju att ta upp och sticka om i rätt färg, eller strunta i mönsterbården nertill, då ser det ut så här:
Jag stickar i Kauni, bottenfärgmönsterfärg
Ursäkta bautabilder, men vad säger ni, kära stickorakel?
Kaffemoster skrev:det är ett pimpat drops-mönsterkvarnvik skrev:Gud vilken snygg tröja!
Jag har lagt upp till en kofta och stickat hela mudden (jag hatar att sticka mudd) och när jag kollar på projekten på ravelry upptäcker jag att jag skulle ha stickat mudden i mönster färgen, men jag har stickat i bottenfärgen.
Alternativen är ju att ta upp och sticka om i rätt färg, eller strunta i mönsterbården nertill, då ser det ut så här:
Ursäkta bautabilder, men vad säger ni, kära stickorakel?Hur hittar jag den på ravelry? Ar vi vänner där?
kvarnvik skrev:Sjukt snygg kofta, blev väldigt inspirerad att göra en själv, måste fixa garn bara, tror att lite julklappspengar kan användas till detKaffemoster skrev:det är ett pimpat drops-mönsterkvarnvik skrev:Gud vilken snygg tröja!
Ursäkta bautabilder, men vad säger ni, kära stickorakel?Hur hittar jag den på ravelry? Ar vi vänner där?
http://www.ravelry.com/patterns/library ... -in-raglan
men du måste ju hjälpa mig att bestämma mig hur jag ska göra också
kvarnvik skrev:Det kanske ordnar sig ändå, för jag tycker att den verkar lite stor nu när jag har provat denÄr det inte den koftan i drops som det finns ett par matchande lång-sockor till http://garnstudio.com/lang/se/visoppskr ... =1&lang=se? Sånna sockor är i vart fall ufo hemma hos mig...Så jag kanske ska ta och sticka en storlek mindre och då kan jag ju sticka i rätt färg
Elflin skrev:Jag skulle vilja sticka en uppifrån-och-ner kofta, men jag hittar inte mönstret?googla på the incredible fit custom raglan. Jag tror att det är ungefär samma som Tant Kofta, men det är tycker jag är en enklare beskrivning att följa.
kvarnvik skrev:Jag ser att du kanske nästan bestämt dig redan - men jag är faktiskt på Fryles linje: Börja om.Kaffemoster skrev:det är ett pimpat drops-mönsterkvarnvik skrev:Gud vilken snygg tröja!
http://www.ravelry.com/patterns/library ... -in-raglan
men du måste ju hjälpa mig att bestämma mig hur jag ska göra också
Vi fick fåren klippta i början av somma[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?