Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
zandrama skrev:Nu är det bara lite trådfästning och knappisyning i koftan. :)
:vågen:

Jag har stickat halva mössan jag började på i tisdags!
Mosan skrev:

Härligt! Gillar han den?
Användarens profilbild
Av Mosan
zandrama skrev:
Mosan skrev:

Härligt! Gillar han den?
Jag tror det, är lite osäker på om den blir lite för tight!
Mosan skrev:
zandrama skrev:
Mosan skrev:

Härligt! Gillar han den?
Jag tror det, är lite osäker på om den blir lite för tight!
Jag håller tummarna för att den passar!
Användarens profilbild
Av MuuM
leonie skrev:
Tack! Jag är jätteintresserad av att få till oket och kragen, ser ut att vara en perfekt fuskpolo!
jag har gjort en liknande genom att först sticka kragen i resår och sedan stickat slätstickning och ökat på sex jämnt fördelade ställen, med samma ökningar som om jag skulle göra en raglantröja. Har ingen bild men de sitter jättebra på båda pojkarna.

Ökningarna hittar du hos Tant kofta, sök på hennes uppifrån och nerkofta, det finns filmer på nästan osynlig ökning.

Men glöm inte att resåren ska göras i lite mindre stickor... Och jag gjorde en mosstickad kant nedtill, för att inte rätstickningen skulle krulla sig, den ska också göras i mindre stickor, annars buktar den sig. Fråga Marcus... :)
Av Ponyo
solängel skrev:Det fanns inte så mycket där... :?

Men avskalat behöver väl inte vara tråkigt? Ett snyggt garn så är man på banan, ju! :tumup: Och vill man ha det lite "plain and simple" är det ju bara lättare att frihanda! :wink:
Jag tycker inte att avskalat är tråkigt. men jag tror att de flesta andra kanske tycker att min smak är lite tråkig.
Jag gillar enfärgat, och tom de färger de flesta här inte räknar som färger. (grått, vitt och svart)
Fast just denna skulle bli röd. :D
Det får nog bli tant kofta helt enkelt.
Ponyo skrev:

Men avskalat behöver väl inte vara tråkigt? Ett snyggt garn så är man på banan, ju! :tumup: Och vill man ha det lite "plain and simple" är det ju bara lättare att frihanda! :wink:
Jag tycker inte att avskalat är tråkigt. men jag tror att de flesta andra kanske tycker att min smak är lite tråkig.
Jag gillar enfärgat, och tom de färger de flesta här inte räknar som färger. (grått, vitt och svart)
Tant kofta är bra. (Fast jag stör mig bara liiite, lite på att hon liksom säger att det är hon som kommit på den geniala idén, när det finns beskrivet i Bonniers stora bok om stickning sedan 25 år tillbaks...)
Av Ponyo
solängel skrev:
Ponyo skrev:

Tant kofta är bra. (Fast jag stör mig bara liiite, lite på att hon liksom säger att det är hon som kommit på den geniala idén, när det finns beskrivet i Bonniers stora bok om stickning sedan 25 år tillbaks...)
Hon gjorde den mer lättillgänglig i alla fall. Jag har Bonniers stora bok om stickning, men hade nog aldrig stickat upp-och-ner om det inte vore för henne.
  • 1
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 291

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?