Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har varit kär i det här lite för länge nu.
http://www.ravelry.com/patterns/library ... --snowsuit :heart:

Grejen är, att jag har inget bra garn att göra den i, och sannerligen inte råd att köpa garn nu. Har dessutom EXTREMA mängder som ligger pga projekt som inte blivit av (och drops ull-rea i våras)...
Jag vill göra den i drops alpaca, för det har jag mängder av. Eller blir det för sladdrigt?

Behöver isf hjälp att räkna om mönstret, för ger jag mig på det får jag huvudvärk och dessutom ett plagg som inte är användbart. :roll:

Stickfasthet på alpacagarnet är
stickor 2,5-3
gauge 10x10cm = 24sts x 32 rows

Någon som vill hjälpa mig, typ...så jag kan börja imorgon? Ska hem till mina föräldrar och har gärna ett projekt på gång så att säga...Samma "panik" varje gång, har inget liggandes nu utom en stor filt som är lite för stor att ta med sig...
ganesha skrev:Jag har varit kär i det här lite för länge nu.
http://www.ravelry.com/patterns/library ... --snowsuit :heart:

Grejen är, att jag har inget bra garn att göra den i, och sannerligen inte råd att köpa garn nu. Har dessutom EXTREMA mängder som ligger pga projekt som inte blivit av (och drops ull-rea i våras)...
Jag vill göra den i drops alpaca, för det har jag mängder av. Eller blir det för sladdrigt?

Behöver isf hjälp att räkna om mönstret, för ger jag mig på det får jag huvudvärk och dessutom ett plagg som inte är användbart. :roll:

Stickfasthet på alpacagarnet är
stickor 2,5-3
gauge 10x10cm = 24sts x 32 rows

Någon som vill hjälpa mig, typ...så jag kan börja imorgon? Ska hem till mina föräldrar och har gärna ett projekt på gång så att säga...Samma "panik" varje gång, har inget liggandes nu utom en stor filt som är lite för stor att ta med sig...
Jag skulle sticka den i alpackan, men köra dubbelt garn, så behöver du nog inte räkna om mönstret. Tror det blir för tunt och sladdrigt i bara en tråd.
Bebisoveraller i Drops Alpaca är supergosigt! :love:
Jag skulle sticka i dubbelt garn och anpassa stickorna så det blir "rätt" stickfasthet (gissar på 5 mm, men gör en provlapp för säkerhets skull). Jag tror att det är lättare än att räkna om mönstret.
Ah, så kanske man kan göra ja.
Ja, då ska garnet bara RÄCKA haha...får leta upp vilka två färger jag har mest av och se om det blir bra ränder av det. *fnissar*

Ni är så smarta. :heart: :vågen:
*hmpf* :evil:

Har jag fattat det rätt, när jag läser mig till att overallmönstret (gratis) baserar sig på en tröja vars mönster kostar pengar? :|

Nu kommer jag spendera för många timmar med att hitta ett annat mönster som kan göras randigt, och det jag blev mest kär i är den sneda knappraden. :?
melon skrev:
glis skrev:
melon skrev:
glis skrev:Någon som har tips på prisvärt tweedgarn i klara färger? Jag har provat Debbie Bliss Dongreal luxury tweed men tycker att de är för ojämnt (och dyrt). Det kan få vara lite tunnare också, DB är 18m/ 10 cm st 5 mm.
Inte billigt alls men jättefint garn: Rowan Felted Tweed http://www.garnkorgen.se/index.php?cPath=265_269

Jag har inte stickat, bara klappat. Jag är kräsen när det gäller tweed men det här garnet blev jag nästan kär i :loving:
Ja visst ja. Det mörkblå :loving: Men jag skulle vilja ha råd med en hel tröja till mig.
Aouch, ja det blir dyrt.
Det är ett väldigt fint garn men jag tycker det är lite stickigt, så jag skulle inte sticka en tröja i det.
Ponyo skrev:
zandrama skrev:Nu behöver jag lite hjälp. Jag vill sticka en fuskpolo till bebisen. Den ska ha knappar eller snörning eller nåt sånt så man inte behvöer dra en polokrage över huvudet, dessutom ska den gå ner en bit över bröst, axlar och rygg så de är skyddade mot vind och drag och sånt. Finns det nåt sånt mönster eller måste jag försöka sticka på fri hand?
Den bästa fuskpolon V har haft är denna:
Bild
Som är oket på denna:
Bild

Han har haft den från bebis upp till tre år.
Var hittar jag det mönstret?
Av Ponyo
leonie skrev:
Ponyo skrev:
zandrama skrev:Nu behöver jag lite hjälp. Jag vill sticka en fuskpolo till bebisen. Den ska ha knappar eller snörning eller nåt sånt så man inte behvöer dra en polokrage över huvudet, dessutom ska den gå ner en bit över bröst, axlar och rygg så de är skyddade mot vind och drag och sånt. Finns det nåt sånt mönster eller måste jag försöka sticka på fri hand?
Den bästa fuskpolon V har haft är denna:
Bild
Som är oket på denna:
Bild

Han har haft den från bebis upp till tre år.
Var hittar jag det mönstret?
Jag tror inte att det är ett gratismönster. Jag har det hemma i en bok. Men jag ska kolla.
Användarens profilbild
Av melon
Jag vet att det är en sticktråd, men av och till är det ju också en garntråd :mrgreen: Jag vill bara visa att jag äntligen har lärt mig att spinna garn!! :vågen:

Bild
Tretrådigt Polwarth, ullen beställde jag från USA. 225 meter på 110 gram, vad ska det bli tro?
Användarens profilbild
Av glis
solängel skrev: Har ni kollat på colourmart? http://www.colourmart.com

Den är lite jobbig att söka på, men man kan hitta superfina garner till riktiga vrakpriser. Det är sådana garner som modehusen spinner upp till sina kollektioner och så köper de in resterna.
Hua! jag blir inte lite sugen! Någon som har provat/ vill prova?
Användarens profilbild
Av elara
melon skrev:Jag vet att det är en sticktråd, men av och till är det ju också en garntråd :mrgreen: Jag vill bara visa att jag äntligen har lärt mig att spinna garn!! :vågen:

Bild
Tretrådigt Polwarth, ullen beställde jag från USA. 225 meter på 110 gram, vad ska det bli tro?
Jösses vad snyggt! Men är det mjuuuuuukt?
  • 1
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 291

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?