Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Och blockat Color Affection också! :vågen:
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev: Superfin! Nöjd?
Ja förutom att jag inte läste mönstret helt, missade en del ökningar i början så egentligen skulle den varit ca 20 maskor längre. Fast den är rätt lång ändå, närmre 2 meter. Sen missade jag att man skulle göra de förkortade varven 3 maskor efter w&t och inte inklusive men det kompenserade jag med 5 ett tag. Det turkosa avslutet hade kanske gått mer jämnt upp om jag gjort rätt men det är inget man tänker på.
Användarens profilbild
Av Mosan
mly skrev: Åh så fin! Underbara färger!!
Tack! :D
Jag har äntligen blivit färdig med sommartröjan, sådär lagom till sista lediga veckan ... men som sagt, jag har inte haft nån större stickinspiration
Bild
Av Ponyo
Björklöv skrev:Jag har äntligen blivit färdig med sommartröjan, sådär lagom till sista lediga veckan ... men som sagt, jag har inte haft nån större stickinspiration
Bild
Den blev jättefin! :tumup:
Och så måste jag fråga en sak. Jag stickar en kofta i ett merinogarn på stickor 3,5. Ärmarna ska stickas runt på stickor 3. Men jag har ingen sån sticka. Däremot har jag en liten rundsticka som är 2,5. Tror ni det blir för stor skillnad mellan kroppen och ärmarna?
Av Ponyo
gurkan skrev:Och så måste jag fråga en sak. Jag stickar en kofta i ett merinogarn på stickor 3,5. Ärmarna ska stickas runt på stickor 3. Men jag har ingen sån sticka. Däremot har jag en liten rundsticka som är 2,5. Tror ni det blir för stor skillnad mellan kroppen och ärmarna?
Oj, skumt. Jag skulle nog sticka med den större stickan och kolla lite med stickfastheten.
gurkan skrev:Och så måste jag fråga en sak. Jag stickar en kofta i ett merinogarn på stickor 3,5. Ärmarna ska stickas runt på stickor 3. Men jag har ingen sån sticka. Däremot har jag en liten rundsticka som är 2,5. Tror ni det blir för stor skillnad mellan kroppen och ärmarna?
Hade jag stickat så hade det nog blivit rätt stor skillnad, men det beror nog på hur hårt du stickar. Hur kommer det sig att ärmarna ska stickas i en mindre storlek än resten av koftan?
Måste få muttra lite i denna tråd också (känns som om jag varit och muttrat om allt möjligt i alla möjliga trådar idag... ;))
Den nya tröjan jag börjat med till sambon går framåt, men mina knitpro-stickor i den storleken har jag knappt använt tidigare och de är så spetsiga att de stuckit hål på mitt vänstra pekfinger där högerstickan emellanåt träffar.
Nu har jag letat reda på mina bamburundstickor i samma storlek. Får sticka med dem ett tag så fingret får vara ifred.
Minns inte att mina andra knitpro-stickor har varit så spetsiga, var/är era det?
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 198

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?