Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asereht
Jag har virkat klart mitt snäckskalsprojekt. Det ska bli en kudde till min mamma som fyller år i november. Jag har också virkat en stor rundel i det som blev över av garnerna och den tovade jag i maskin. Blev skitfin, det ska också bli en kudde. Samma färgtema men olika tekniker. :D

Så här ser en bit av snäckskalskudden ut:

Bild

Den tovade får jag återkomma med för den har jag inte hunnit fota.
Användarens profilbild
Av Fryle
Vad fint, Asereht! Snygga färger!
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Asereht skrev:Jag har virkat klart mitt snäckskalsprojekt. Det ska bli en kudde till min mamma som fyller år i november. Jag har också virkat en stor rundel i det som blev över av garnerna och den tovade jag i maskin. Blev skitfin, det ska också bli en kudde. Samma färgtema men olika tekniker. :D

Så här ser en bit av snäckskalskudden ut:

Bild

Den tovade får jag återkomma med för den har jag inte hunnit fota.
Underbart fin! :love:
Av Sofie
Jag har ju fallit lite för krokandet, så förra veckan unnade jag mig att beställa Denise interchangeable crochet hooks på Ebay.
De kom i brevlådan idag :app:
Bild

Och igår blev jag klar med mannens snygga yllehalsduk :vågen:
Av Sofie
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Sofie skrev:Jag har ju fallit lite för krokandet, så förra veckan unnade jag mig att beställa Denise interchangeable crochet hooks på Ebay.
Bild

:tumup:
Vad kostade de?
Av Sofie
Maddemoa skrev:
Sofie skrev:Jag har ju fallit lite för krokandet, så förra veckan unnade jag mig att beställa Denise interchangeable crochet hooks på Ebay.
Bild

:tumup:
Vad kostade de?
52 USD inkl frakt. QuilterAlice var säljaren.
Snabb service och trevlig, jag fick en liten virknål på köpet :tumup:

Maddemoa: tack :D jag är riktigt nöjd, den passar jättebra till mannens svarta ullrock.
Användarens profilbild
Av ellla
Vilken vacker halsduk Sofie!

Jag har ett Denise stickade som ligger och skräpar, ett rosa! Det går kanske att köpa till virknålar att fästa på det då!
Användarens profilbild
Av Molinia
Sofie skrev:Bild
Bild
Fantastiskt fin! Nu blev jag sugen på att lära mig kroka. Var har du hittat mönstret? Vilket garn och vilken krokstorlek?
Av Sofie
ellla skrev:Vilken vacker halsduk Sofie!

Jag har ett Denise stickade som ligger och skräpar, ett rosa! Det går kanske att köpa till virknålar att fästa på det då!
tack :-)
Jodå, man kan köpa lösa krokar har jag sett på knitDenise. Köper man två av samma storl så kan man göra krokning runt. Då har man två garn.
Av Sofie
Molinia skrev:
Sofie skrev:[img]bild[/img]
[img]bild[/img]
Fantastiskt fin! Nu blev jag sugen på att lära mig kroka. Var har du hittat mönstret? Vilket garn och vilken krokstorlek?
Tack :-) tokenkel halsduk: solkustens färgvarierande grå garn, två härvor.
Kroknål 4,5 mm, men jag tror 5mm går precis lika bra, det var bara den som mamma råkade ha i stickkorgen. När jag nystade garnen kollade jag hur färgvariationerna låg, så jag skulle få lite randning sedan.
Jag började med 60 luftmaskor. Sedan gjorde jag en rad tunisian purl (purl enligt ARNie på chezcrochet.com) för att motverka krullet.
Jag stickade med två nystan och bytte garn varje vänsterkant för att få tydligare effekt av de lodräta strecken.
Sedan bara tunisian simple stitch till garnet nästan var slut. Sedan en rad ARNies purl igen och sedan maskade jag av från höger till vänster genom att typ virka av.
Jag finns på ravelry, heter SofieR.
Av Sofie
På youtube finns massor med bra instruktionsfilmer!
Sök: tunisian crochet, tunisian simple stitch.
Purl-maskan är olika i olika publikationer, jag använder ARNies i länken ovan. Hon har bra referenser för sina benämningar. Men det är en röra, finns inga riktigt vedertagna engelska namn inom krokning.
Användarens profilbild
Av Molinia
Sofie skrev:
Molinia skrev:
Sofie skrev:[img]bild[/img]
[img]bild[/img]
Tack :-) tokenkel halsduk: solkustens färgvarierande grå garn, två härvor.
Kroknål 4,5 mm, men jag tror 5mm går precis lika bra, det var bara den som mamma råkade ha i stickkorgen. När jag nystade garnen kollade jag hur färgvariationerna låg, så jag skulle få lite randning sedan.
Jag började med 60 luftmaskor. Sedan gjorde jag en rad tunisian purl (purl enligt ARNie på chezcrochet.com) för att motverka krullet.
Jag stickade med två nystan och bytte garn varje vänsterkant för att få tydligare effekt av de lodräta strecken.
Sedan bara tunisian simple stitch till garnet nästan var slut. Sedan en rad ARNies purl igen och sedan maskade jag av från höger till vänster genom att typ virka av.
Jag finns på ravelry, heter SofieR.
Tack! Det entrådiga garnet, då? Nu måste jag köpa kroknål! :D
Användarens profilbild
Av puppan
Åh vad fin sofie! :love:

Jag har precis virkat klart en mössa i Järbos klubbgarn som ska ges bort i födelsedagspresent till min svåger. Bara fasta maskor runt runt, mycket enkelt att virka medans man ammar t ex. :wink:

Jag har på mig mössan nu, den blev as-skön. :lol:
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 117
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?