Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Fryle skrev:
Ponyo skrev:Fryle, du skulle kunna anställa min moster till kvällarna. Hon har själv ägt en mattbutik, och har vävt en massa mattor i sina dar. Hon var grym på att sy när jag var liten, och jag tror hon stickar. Hon är serviceminded, och hennes yngsta är 22 år.
Jättebra tips!
Men jag tror knappt en person kan få lön ur verksamheten. Två blir ännu värre. :|

Ni hör hur negativ jag är. :oops:

(affären är inte i min ort)
Undra om det var Ann på Annetorps väv som sa att rik blir man inte i den branschen.
Stämmer nog mer än väl.

Undra vad hon på tex garnkorgen tjänar. Misstänker att hon gör det som extrajobb. Eftersom hon brukar behandla ordrar efter kl 16.

Vilket påminner mig om att jag måste provköpa från petrao
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag pratade med en kvinna som driver garnaffär och som sa att man måste ha något mer för att gå runt. Hon sålde Oleana-kläder till sommarturister för att klara sig.

Framför allt tror jag inte att jag just nu är beredd att lägga all den energi det kommer att ta. Och så är jag rädd att få dålig ekonomi. Jag har ju trots allt en fast heltidstjänst som jag jobbar 75% på, och tillhör väl inte de allra mest lågavlönade, inte de högavlönade heller.

Och min man säger att han träffat på flera som börjat arbeta med det som tidigare varit deras brinnande fritidsintresse och som strax tappat sugen för det de gjort.
Senast redigerad av Fryle den ons apr 10, 2013 10:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:
hörnsten skrev:
Ponyo skrev:
hörnsten skrev:Har kommit på ett garnaffärsnamn nu :fnissa:
Tell me!
Garnia! :mrgreen:
(som Narnia fast med garn, om det nu behövdes nån förklaring. :wink: )
:app:
Skitbra!
Jag kan komma med inredningstips! :lol:
Mosan skrev:
Ponyo skrev:
hörnsten skrev:
Ponyo skrev:
hörnsten skrev:Har kommit på ett garnaffärsnamn nu :fnissa:
Tell me!
Garnia! :mrgreen:
(som Narnia fast med garn, om det nu behövdes nån förklaring. :wink: )
:app:
Skitbra!
Jag kan komma med inredningstips! :lol:
:tumup: När öppnar vi?
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Undra vad hon på tex garnkorgen tjänar. Misstänker att hon gör det som extrajobb. Eftersom hon brukar behandla ordrar efter kl 16.

Jag läste nånstans om någon som varit i den fysiska butiken, men det måste väl varit en annan butik den menade :hmm: På garnkorgens hemsida finns det ingen information alls om att hon skulle ha en fysisk butik också.

Ja, provköp! Just nu har hon ett tillfälligt parti av ett angoramerino-garn som är helt underbart mjukt och fluffigt, det skulle du nog gilla :wink:
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Undra vad hon på tex garnkorgen tjänar. Misstänker att hon gör det som extrajobb. Eftersom hon brukar behandla ordrar efter kl 16.

Jag läste nånstans om någon som varit i den fysiska butiken, men det måste väl varit en annan butik den menade :hmm: På garnkorgens hemsida finns det ingen information alls om att hon skulle ha en fysisk butik också.

Ja, provköp! Just nu har hon ett tillfälligt parti av ett angoramerino-garn som är helt underbart mjukt och fluffigt, det skulle du nog gilla :wink:
Jag såg det, men jag måste ha ett projekt i tankarna för att kunna köpa.
Användarens profilbild
Av ellla
Min garn-affärs-dröm är att man har ett kombinerat cafe med garnaffär. Med massor av gott och härligt fika i ena delen av "butiken" och garn i resten. Sen ska det vara massor av hemtrevliga möbler i blandad stil och sköna soffor att kunna sitta och sticka i.
Sen ska det finnas ett rejält pysselbord för barn och mycket inspirationssaker för de vuxna. Ett rejält projektbord att samlas runt vid kurser och workshops...
Det ska lika naturligt att gå in och fika som att gå in och köpa garn. Det ska kännas hemtrevlig och välkomnande. Som att man kommit in i nåns vardagsrum...
Användarens profilbild
Av Fryle
Ponyo skrev:
Trulsamin skrev:Svedala hade jag nog inte satsat på om jag ska komma och vara lite neggig.... :hide:
Inte jag heller.
Nej, jag har förstått att Svedala är på nergång, framförallt sedan Ica flyttade. Det är inte min kommun, så jag är ju inte så inatt.
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:Min garn-affärs-dröm är att man har ett kombinerat cafe med garnaffär. Med massor av gott och härligt fika i ena delen av "butiken" och garn i resten. Sen ska det vara massor av hemtrevliga möbler i blandad stil och sköna soffor att kunna sitta och sticka i.
Sen ska det finnas ett rejält pysselbord för barn och mycket inspirationssaker för de vuxna. Ett rejält projektbord att samlas runt vid kurser och workshops...
Det ska lika naturligt att gå in och fika som att gå in och köpa garn. Det ska kännas hemtrevlig och välkomnande. Som att man kommit in i nåns vardagsrum...
:loving:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:Min garn-affärs-dröm är att man har ett kombinerat cafe med garnaffär. Med massor av gott och härligt fika i ena delen av "butiken" och garn i resten. Sen ska det vara massor av hemtrevliga möbler i blandad stil och sköna soffor att kunna sitta och sticka i.
:iagree:
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:

Garnkorgen ligger i ssvall :)
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
kvarnkvik skrev:
Och allt ska gå att köpa! Möbler, thekoppar, alltihop :)

Så det är liksom en antikaffär samtidigt...
Användarens profilbild
Av Fryle
ellla skrev:
melon skrev:
kvarnkvik skrev:
Och allt ska gå att köpa! Möbler, thekoppar, alltihop :)

Så det är liksom en antikaffär samtidigt...
Säg till när du öppnat, så kommer jag och slår mig ner i soffan med min stickning och köper din goda fika. Sedan köper jag med mig koppen hem om den var god att dricka ur. :vågen:
  • 1
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?