Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

MuuM skrev:
CAKirre skrev:Halloj, halloj!

Svar på fråga sökes! :help:
Jag ska flyga till London på tisdag förmiddag och känner att jag behöver ha med mig ett handarbete av något slag. Står i valet och kvalet om jag ska påbörja en virkning, då jag vet att virknålar är ok på flyg, eller om jag ska försöka ta med mig min stickning.

Frågan som följer är: Någon som vet om man får ha med sig stickor typ ProKnit på flyget, eller om de måste packas ner i bagaget?
Jag flög Stockholm-Helsingfors-Shanghai för två veckor sen och hade med mig både en metallrundsticka och fem trästrumpstickor, alla 2,5. Jag lade dem i ett pennskrin tillsammans med två pennor. 8) Rundstickan kunde jag avvara och trästickorna kunde Nakum avvara, om det blivit så att de konfiskerats. Men jag har med alla hem. Och två och en halv strumpa. :)

MEN jag skulle nog inte flyga med stickor i handbagaget som jag inte vill mista, det känns som att det är lite godtyckligt om man får ha dem eller inte.
Ja, jo. Det är lite den uppfattning jag har fått också, de få gånger jag flygit. Tjockare stickor typ 6-uppåt verkar vara okej, iallafall i bambu, tunna virknålar har jag fått höjda ögonbryn över...
Problemet är att det är på flyget jag skulle behöva dem, om jag inte kan sova/vila. Är det för stökigt/rörigt runt mig blir jag väldigt stressad och då är handarbete en del av min räddning. :|
Kanske ska påbörja ett virkarbete med tjock virknål... ;)
Användarens profilbild
Av MuuM
CAKirre skrev:
Ja, jo. Det är lite den uppfattning jag har fått också, de få gånger jag flygit. Tjockare stickor typ 6-uppåt verkar vara okej, iallafall i bambu, tunna virknålar har jag fått höjda ögonbryn över...
Problemet är att det är på flyget jag skulle behöva dem, om jag inte kan sova/vila. Är det för stökigt/rörigt runt mig blir jag väldigt stressad och då är handarbete en del av min räddning. :|
Kanske ska påbörja ett virkarbete med tjock virknål... ;)
Mina var som sagt 2,5, väldigt tunna för att vara mig.
Användarens profilbild
Av melon
Lojse skrev:
melon skrev:
Lojse skrev:visste inte vart jag vågade lägga upp denna... men tänkte att den kankse får smyga sig in här :hide:
http://tosh.comedycentral.com/blog/2011 ... d_facebook
Jag fattar inte, bara en massa reklam och länkar? :hmm:
skrolla ner några cm... :tumup:
Jag gör ju det, och där är det fullt av länkar, sista är Legal och nåt. Det kan hända att min iphone visar sidan fel.
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
Lojse skrev:
melon skrev:
Lojse skrev:visste inte vart jag vågade lägga upp denna... men tänkte att den kankse får smyga sig in här :hide:
Jag fattar inte, bara en massa reklam och länkar? :hmm:
skrolla ner några cm... :tumup:
Jag gör ju det, och där är det fullt av länkar, sista är Legal och nåt. Det kan hända att min iphone visar sidan fel.
Ja, det blir helt fel på telefonen. Kolla på dator istället, det borde passa dig som stickar vantar med renar på
Användarens profilbild
Av tweed
emindy skrev:
*rofl*

Snygg touch med broderiet runtom...
Frågade maken om han ville ha såna i julklapp. -Ja (höll sig helt allvarlig, men jag hoppas att han ändå skojade) :roll:
Jag lägger nog hellre min lilla sticktid på saker jag inte blir lätt illamående av att se.
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
emindy skrev:
*rofl*

Snygg touch med broderiet runtom...
Frågade maken om han ville ha såna i julklapp. -Ja (höll sig helt allvarlig, men jag hoppas att han ändå skojade) :roll:
Jag lägger nog hellre min lilla sticktid på saker jag inte blir lätt illamående av att se.
:fnissa: På mellandagsstickningen kanske? Alla makar får fina saker till nyårsnatten. :bryn:
  • 1
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 291

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?