- mån apr 08, 2013 17:40
)
Jag skulle se till att jag hade någon som kunde hjälpa mig vid behov (denna någon måste vara kunnig och kundvänlig. Jag har sett alldeles för många småbutiker där man har någon som stjälper mer än hjälper genom okunnighet eller att vara otrevlig.) för man bli vansinnigt låst med butikstider varje dag.
Jag skulle satsa till viss del på nätförsäljning. Ett bra sätt att öka försäljning och ha något att pyssla med under de timmar som det gärna är lite lugnare i butiken.
Jag skulle försöka att få bli grossist för något garnföretag som inte finns i Sverige men som känns attraktivt.
Såklart inte allt på en gång, men på sikt. Jag tror att det är svårt att få lönsamhet i ren butiksförsäljning om man ska kunna ta ut en rimlig lön. (Om man tänker sig hyfsat liten ort, eller större med viss överetablering)
Ponyo skrev:Jag har funderat ganska mycket över det här med garnbutik och kommit fram till att det finns några saker jag skulle satsa på om jag skull starta (vilket jag inte ska, inte inom den närmsta framtiden iafFryle skrev:Pepp pepp. Jag skulle inte tveka en sekund om vi fick för oss att flytta ifrån Sthlm.melon skrev:Vi får se. Jag är så feg.Fryle skrev:GarnaffärsköparPEPP till digPonyo skrev:Min man lobbar för att jag ska öppna egen garnbutik.Jag funderar faktiskt just nu på att ta över en garnbutik som är till salu inte så långt härifrån. Just nu är jag sjukskriven från min dysfunktionella arbetsplats och funderar på att sadla om. Men jag vet inte hur realistiskt det är att jag skulle klara det. Förmodligen är jag alldeles för feg för att göra det.
Idag kom jag på vad den skulle kunna heta:
50 nyanser av grått
Skämt åsido. Dels tänker jag inte öppna garnbutik. Dels skulle jag då rakt inte bara sälja grått garn
Men 50 nyanser av grått kommer jag nog inte att saluföra i min butik.
Fast egentligen borde jag kanske satsa på en butik på Östermalm. För där/här finns ingen.
Och det finns en hel del stickande östermalmstanter och lidingöbor. Det har jag märkt på t-banan.

Jag skulle se till att jag hade någon som kunde hjälpa mig vid behov (denna någon måste vara kunnig och kundvänlig. Jag har sett alldeles för många småbutiker där man har någon som stjälper mer än hjälper genom okunnighet eller att vara otrevlig.) för man bli vansinnigt låst med butikstider varje dag.
Jag skulle satsa till viss del på nätförsäljning. Ett bra sätt att öka försäljning och ha något att pyssla med under de timmar som det gärna är lite lugnare i butiken.
Jag skulle försöka att få bli grossist för något garnföretag som inte finns i Sverige men som känns attraktivt.
Såklart inte allt på en gång, men på sikt. Jag tror att det är svårt att få lönsamhet i ren butiksförsäljning om man ska kunna ta ut en rimlig lön. (Om man tänker sig hyfsat liten ort, eller större med viss överetablering)