Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag behöver råd!
Jag ska sy en jacka har jag tänkt. Yttertyget är ullbouclé (ej 100% ull).
Den är tänkt att ha som vinterjacka. Ska jag ha ett mellanfoder för att få den riktigt varm? Eller bara blankt foder eftersom jag ändå alltid har kofta under på vintern. Säsongen blir ju längre då.
Och om jag fodrar - med vad? Shetlandsfoder?
Användarens profilbild
Av CAKirre
Knyttet & K skrev:Jag behöver råd!
Jag ska sy en jacka har jag tänkt. Yttertyget är ullbouclé (ej 100% ull).
Den är tänkt att ha som vinterjacka. Ska jag ha ett mellanfoder för att få den riktigt varm? Eller bara blankt foder eftersom jag ändå alltid har kofta under på vintern. Säsongen blir ju längre då.
Och om jag fodrar - med vad? Shetlandsfoder?
Jag sydde för några år sedan en jacka i något som påminner om ullbouclé och fodrade den med vindtätt foder. Den har funkat bra här nere i söder, hela hösten och stora delar av vintern, men då har jag fått ha en tjockare tröja under. Jag hade nog valt att fodra jackan ordentligt om jag fortfarande hade bott uppe i Umeå när jag sydde den. Fast det hela beror ju också på hur varm man är av sig...
Av dinnajad
Har nån tips på bra mönster för boxers till riktigt små barn ( 86 är det minsta jag hittat i köpes och de ramlar av)
nerladdningsbart mönster vore toppen så jag kan börja snart :wink:
men jag köper gärna en tidning också
Av Natoolia
dinnajad skrev:Har nån tips på bra mönster för boxers till riktigt små barn ( 86 är det minsta jag hittat i köpes och de ramlar av)
nerladdningsbart mönster vore toppen så jag kan börja snart :wink:
men jag köper gärna en tidning också
Till flicka?
Jag använder muddväv när jag kantar halsar, det enda som kan bli konstigt är väl om du har ett väldigt tunt tyg. Jag syr i vanligt trikå/jersey och det blir alltid bra (för det mesta)
Användarens profilbild
Av Ashe
Åh, vilken fin!
Jag har hur många sprättknivar som helst. Men dom är aldrig där när man behöver dom ändå. ;)

Jag har också sytt, men jag gör ett nytt inlägg med bild.
Av Mery
bengalfina skrev:Men jag söker tips på hur sjutton man syr snygga halsringnigar. Nån som har länk somär bra?

Den här beskrivningen tycker jag är bra: http://kokalal.blogspot.se/2008/09/sy-k ... -trik.html

En annan variant, som jag tycker är lite lättare, är att sy en smal mudd i halsringningen istället för ett kantband. Det har jag ingen beskrivning på men man gör på samma sätt som när man syr mudd t.ex. i ärmslut, men med en smalare muddremsa. Det brukar också för det mesta fungera att använda en remsa av samma tyg som klädesplagget.

Lycka till! Klänningen blev jättesöt!
Exem skrev:Köper ni tyger på nätet? Var i så fall? :-)
Jag handlar ibland från Kameleont, tycker deras jersey är lite tjockare och trevligare än den "vanliga" som finns typ på Ohlsons tyger.
Användarens profilbild
Av tesoj
maltemalte skrev:
Exem skrev:Köper ni tyger på nätet? Var i så fall? :-)
Jag handlar ibland från Kameleont, tycker deras jersey är lite tjockare och trevligare än den "vanliga" som finns typ på Ohlsons tyger.
Jny, kameleont, znok brukar jag bland annat köpa ifrån.
  • 1
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?