Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CAKirre
Är det någon av er här som är vana vid "FBA" - "Full bust adjusment"?

Jag har gjort mitt första test på en klänning jag funderar på att sy och skulle behöva någon att bolla lite med. :help:
Användarens profilbild
Av tesoj
Sytt lite kläder till barnen i veckan. En tröja till M och en klänning till A.Bild

Ett par kalsonger till M med tyger han själv valt.
Bild

Förra veckan sydde jag tights och en mössa till A. Klänningen är från i somras. När hon tagit på sig allt tyckte hon att jag skulle sy sockar också i samma tyg ;-)Bild
Jag har värsta sypeppen! :app:
I förrgår sydde jag mig den perfekta svarta tunikan som jag letat efter en evighet utan att hitta. Dock av en stuv som inte var helfin, den har nåt litet hål och slarv gjorde att en markering i sidan kom med på plagget. Nu var det mest för att testa mönter så jag ska köpa ett finare tyg och sy en till sen.

Igår började jag på en kofta/jacka som jag köpte tyg till förra året och som legat till sig i skåpet. Det blir skitbra! Möjligen att jag ska byta ut ärmarna mot äkta skinn. Jag hittade inget att sy av när jag köpte tyget så jag köpte en bit fuskskinn men det känns i plastigaste laget.
Tanken är att den ska få svarta läderknappar fram, men nu när jag fotade kändes det som att det skulle vara snyggt att bara sy ihop den fram så den blir en tröja istället.
Vad tror ni? Den är i en väldigt tunn ull så det är ingen ytterjacka utan var tänkt mer som alternativ till kofta.
Sen funderar jag på fickor. Jag är sugen på att testa att göra passpoalfickor, skulle det vara snyggt? Eller ska det vara enkla utanpåfickor? Eller i sidan?
Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Knyttet & K skrev:Jag har värsta sypeppen! :app:
I förrgår sydde jag mig den perfekta svarta tunikan som jag letat efter en evighet utan att hitta. Dock av en stuv som inte var helfin, den har nåt litet hål och slarv gjorde att en markering i sidan kom med på plagget. Nu var det mest för att testa mönter så jag ska köpa ett finare tyg och sy en till sen.

Igår började jag på en kofta/jacka som jag köpte tyg till förra året och som legat till sig i skåpet. Det blir skitbra! Möjligen att jag ska byta ut ärmarna mot äkta skinn. Jag hittade inget att sy av när jag köpte tyget så jag köpte en bit fuskskinn men det känns i plastigaste laget.
Tanken är att den ska få svarta läderknappar fram, men nu när jag fotade kändes det som att det skulle vara snyggt att bara sy ihop den fram så den blir en tröja istället.
Vad tror ni? Den är i en väldigt tunn ull så det är ingen ytterjacka utan var tänkt mer som alternativ till kofta.
Sen funderar jag på fickor. Jag är sugen på att testa att göra passpoalfickor, skulle det vara snyggt? Eller ska det vara enkla utanpåfickor? Eller i sidan?
Härligt med sypepp! :vågen:

Ett plagg med fickor är mycket bättre än ett utan. :this: Till denna hade jag valt enkla utanpåfickor och behållit den som kofta, inte tröja.
Användarens profilbild
Av Stark
Silverros skrev:Hej alla.
Jag undrar om någon har ett tips på någon superenkel(men gärna snygg) amningsinläggsförvaring. Det ska vara någon form av present eller gåvo-förpackning.
Någon liten neccesär?
Finns det någon fiffig tyg-knut eller , jag vet inte alls.

Alla tips mottages. Dock måste det vara ganska enkelt, Föreningem behöver rätt många.
Kan man inte göra en variant av den där näsduksförvaringen? Ska se om jag kan hitta länk...
Användarens profilbild
Av Stark
Stark skrev:
Jag undrar om någon har ett tips på någon superenkel(men gärna snygg) amningsinläggsförvaring. Det ska vara någon form av present eller gåvo-förpackning.
Någon liten neccesär?

Alla tips mottages. Dock måste det vara ganska enkelt, Föreningem behöver rätt många.
Kan man inte göra en variant av den där näsduksförvaringen? Ska se om jag kan hitta länk...
Här är tråden: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... %C3%A4sduk
Användarens profilbild
Av Stark
Stark skrev:
Stark skrev:
Någon liten neccesär?

Här är tråden: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... %C3%A4sduk
Första bilden jag hittade i tråden:
Kaffemoster skrev:Jag har inte så mycket stuvar som är småmönstrade, men jag har allt fått ihop en liten hög jag med :D
Bild
Användarens profilbild
Av Stark
Silverros skrev:Någon som kan berätta för mig hur svårt det är att sy såna hära
..
Inte speciellt svårt. I stort sett bara raka sömmar. Beskrivning finns i tråden (har jag för mig).
Användarens profilbild
Av Stark
Silverros skrev:
Stark skrev:
Silverros skrev:Någon som kan berätta för mig hur svårt det är att sy såna hära
..
Inte speciellt svårt. I stort sett bara raka sömmar. Beskrivning finns i tråden (har jag för mig).
:lol:
Jag har inte ens hittat symaskinen.

:heart:
:lol: :lol:

Hittar du maskinen så är det viktigaste att mäta och klippa rätt. Sen nålar man ihop rektangeln (ser till att alla vikningar blir rätt) och syr ihop sidorna i viss ordning med bara raksöm. Typ... :lol: Annars får ni ha kombinerat hemfödarmöte och symöte. :tumup:
Användarens profilbild
Av CAKirre
Nu har jag testat att sy en sån här kasse. Är rätt nöjd. Försökte mig på det där med att göra en ficka att vika in den i, men gjorde fickan för stor/hög tror jag... Hade tänkt att jag skulle försöka göra ett par och ge bort i julklapp.
Användarens profilbild
Av Moson
Hjälp, vad har jag gett mig in på?
Plockade ner vagnen från förrådet och inser att den inte mår så bra och behöver en ny klädsel. Det är en gammal kronan duo, så gammal så att det inte finns nya klädslar att köpa och blocket verkar svårt det med. Vad gör jag då? Jo jag går ju såklart och köper tyg för lika mycket pengar som en komplett begagnad likadan vagn för att klä om den själv.

Nu får ni peppa mig så att det blir gjort
Användarens profilbild
Av CAKirre
Moson skrev:Hjälp, vad har jag gett mig in på?
Plockade ner vagnen från förrådet och inser att den inte mår så bra och behöver en ny klädsel. Det är en gammal kronan duo, så gammal så att det inte finns nya klädslar att köpa och blocket verkar svårt det med. Vad gör jag då? Jo jag går ju såklart och köper tyg för lika mycket pengar som en komplett begagnad likadan vagn för att klä om den själv.

Nu får ni peppa mig så att det blir gjort
Vad spännande! Helt klart rätt val tycker jag! Heja dig! :app:
  • 1
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?