Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

tofka skrev:Lillan behöver en varmare mössa när hon åker sjal. Jag skulle vilja göra en i hjälm-variant och har tre nystan Marks & Kattens Eco Babyull. Är det nån som har ett bra mönster? 10 cm= 26 maskor på sticknr 3. Den måste sitta bra och får absolut inte halka ner över ögonen, för då blir hon tokig :) Alla Drops mönster är för tunnare garn, så jag vet inte var jag ska leta.
aviatrix är ju jättebra ;) Finns för olika garnstorlekar och stickas på raka stickor och är lätt att sticka...
Av Enid
Ketronya skrev:
Enid skrev:
kvarnvik skrev:Har ni sett den här? :lol:
Bild
:Hahaa: Jag har stickat en gosehjärna (naturvit så den ser ut att ha legat i formalin lääääänge 8) ) men den där var ju helt fantastiskt!!! En sån måååååååååste min mamma få i hjulklapp (hon är total hjärnnörd!).
Haha, jag läste fel först och trodde du skrivit hjärndöd, och tänkte jaha, här har vi en som är ärlig om sin relation till sin mamma :Hahaa:
Nejdå, så illa är det inte. :lol: Hon bara älskar hjärnor, jobbar med hjärnor och forskar om hjärnor :wink: .
Enid skrev:
Ketronya skrev:
Enid skrev:
kvarnvik skrev:Har ni sett den här? :lol:
Bild
:Hahaa: Jag har stickat en gosehjärna (naturvit så den ser ut att ha legat i formalin lääääänge 8) ) men den där var ju helt fantastiskt!!! En sån måååååååååste min mamma få i hjulklapp (hon är total hjärnnörd!).
Haha, jag läste fel först och trodde du skrivit hjärndöd, och tänkte jaha, här har vi en som är ärlig om sin relation till sin mamma :Hahaa:
Nejdå, så illa är det inte. :lol: Hon bara älskar hjärnor, jobbar med hjärnor och forskar om hjärnor :wink: .
Jamen då är det ju verkligen en perfekt present! :tumup:
tofka skrev:Lillan behöver en varmare mössa när hon åker sjal. Jag skulle vilja göra en i hjälm-variant och har tre nystan Marks & Kattens Eco Babyull. Är det nån som har ett bra mönster? 10 cm= 26 maskor på sticknr 3. Den måste sitta bra och får absolut inte halka ner över ögonen, för då blir hon tokig :) Alla Drops mönster är för tunnare garn, så jag vet inte var jag ska leta.
http://www.ravelry.com/projects/Kaffemo ... -generator
Jag gillar såna här mönster där man räknar (eller som i det här fallet websidan räknar åt en) efter att man angivit stickfasthet :)
Nu har jag fått hem ett set med fyrkantiga strumpstickor.

Synd bara att jag i dagarna avslutat två olika projekt på st 3 (som är storleken på de fyrkantiga) nu måste jag ju hitta på något annat projekt att testa stickorna på....
Jag ska gå och nysta lite garn och sticka mig en mössa nu.
Förra veckan stickade jag klart denna i Malabrigo Worsted och jag tror jag haft den på mig varje dag sedan dess. Garnet är sååå mjukt och mysigt. Jag har beställt två härvor Manos silk blend i turkost så att det kan matcha denna. Jag tror att jag bara ska sticka en tub med samma mönster som halsvärmaren så att det blir en mössa med lite häng.
Bild
Användarens profilbild
Av melon
linafelicia skrev:Jag ska gå och nysta lite garn och sticka mig en mössa nu.
Förra veckan stickade jag klart denna i Malabrigo Worsted och jag tror jag haft den på mig varje dag sedan dess. Garnet är sååå mjukt och mysigt. Jag har beställt två härvor Manos silk blend i turkost så att det kan matcha denna. Jag tror att jag bara ska sticka en tub med samma mönster som halsvärmaren så att det blir en mössa med lite häng.
Bild
Den ser jättemysig ut! :loving:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:När jag ändå är igång och spammar tråden vill jag tipsa om att drops har 25% på alla garner med alpacka i. Jag kan verkligen rekommendera deras blandningar i nepal och lima, superhärliga kvalitéer och väldigt lättstickat garn. Jag lär få ta mig en tur till min favvogarnaffär och skaffa lite framöver. erbjudandet gäller till sista december :tumup:
Tack för tipset!
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
kvarnvik skrev:När jag ändå är igång och spammar tråden vill jag tipsa om att drops har 25% på alla garner med alpacka i. Jag kan verkligen rekommendera deras blandningar i nepal och lima, superhärliga kvalitéer och väldigt lättstickat garn. Jag lär få ta mig en tur till min favvogarnaffär och skaffa lite framöver. erbjudandet gäller till sista december :tumup:
Tack för tipset!
:iagree: och åk inte utan mig!
Användarens profilbild
Av Moson
zandrama skrev:
linafelicia skrev:
solängel skrev:
glis skrev:
kvarnvik skrev:Jag har tagit fram min "Fritt etter fana" igen och påminner mig själv om att man inte bör lägga ifrån sig ett arbete mer än en vecka :roll:
Undrar hur jag ska ta mig igenom detta... Jag är så lost att jag inte ens klarar att formulera vad som är problemet. Jag får nog bjuda hit melon :lol:
Äh, låt den ligga till mellandagsstickningen om hon inte hinner. Vilket påminner mig:

Den årliga mellandagsstickningen händer i år igen. Jag vet inte vilken mellandag men det blir i alla fall hemma hos mig. Alla som vill och kan måste!
Åh, nu vill jag flytta till Småland lite hurtigt. Vad mysigt det låter! :D
Jag kan bara hålla med. Synd att det är så långt borta, annars hade jag gärna kommit och stickat med er.
:iagree:

Undra om man skulle göra nåt liknande här kanske. :hmm:
Jag är borta i mellandagarna men en trettondagsstickning på Värmdö kanske?
solängel skrev:
glis skrev:
kvarnvik skrev:Jag har tagit fram min "Fritt etter fana" igen och påminner mig själv om att man inte bör lägga ifrån sig ett arbete mer än en vecka :roll:
Undrar hur jag ska ta mig igenom detta... Jag är så lost att jag inte ens klarar att formulera vad som är problemet. Jag får nog bjuda hit melon :lol:
Äh, låt den ligga till mellandagsstickningen om hon inte hinner. Vilket påminner mig:

Den årliga mellandagsstickningen händer i år igen. Jag vet inte vilken mellandag men det blir i alla fall hemma hos mig. Alla som vill och kan måste!
Åh, nu vill jag flytta till Småland lite hurtigt. Vad mysigt det låter! :D
Kan vi inte ha en mellandagsstickning här uppe då? Jag blev också massa sugen ju :)
  • 1
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?