Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
glis skrev:
MuuM skrev:
glis skrev:
solängel skrev:
ellla skrev:jag vill också träffas och sticka i jul *muttermutter*
Mmmm, funderar på att stjäla idén... :mrgreen:
Den är inte patenterad! Vi kan samordna och ha länka mellan så det känns som om hela SB stickar tillsammans 8)
Berätta, Kina tillåter inte mig att se på Blogspot...
Ingen blogspot, vi bara planerar mellandagsstickningen!
Jag citerade fel inlägg. :-)
MuuM skrev:
ellla skrev:
solängel skrev:Tipsade i spinn-tråden, men det funkar väl här med, tror det blir fler och fler som spinner :wink:

http://frihandat.blogspot.com/2011/11/e ... inter.html
Vilket mysigt byte!
Berätta! Jag får inte se Blogspot.
Nä, det är mycket farligt på blogspot, vet du... :lol:

Klistrar in hela texten från bloggen:

Ett byte i vinter?
När jag läste på Idas sida om det roliga byte hon var med i för ett litet tag sedan, blev jag så väldigt sugen på att anordna ett eget byte. Nog måste det finnas flera ullnördar där ute i cyberrymden som skulle vilja byta till sig lite ullglädje i höstmörkret? Eller vintermörkret, kanske det blir, jag tänkte att det skulle bli som en liten extra julklapp. :-)

Så här tänkte jag mig det hela:

Vi byter:
100 g handspunnet garn,
100 g fibrer att spinna,
100 g te och
100 g god choklad.

Anmälan till min mail (solaengel@gmail.com) senast första advent, paketet skickas så det kommer fram före jul. Skriv i anmälan lite ledtrådar om dig själv, länka gärna till din blogg så att den som ska skicka kan få veta lite mer. Skriv också om det finns allergier att ta hänsyn till. Och självklart din adress! Du får mail om vem du ska skicka någon av de sista dagarna i november, allra senast första december.

Och sprid detta, så det blir många som är med! :-)
glis skrev:
solängel skrev:
ellla skrev:jag vill också träffas och sticka i jul *muttermutter*
Mmmm, funderar på att stjäla idén... :mrgreen:
Den är inte patenterad! Vi kan samordna och ha länka mellan så det känns som om hela SB stickar tillsammans 8)
:tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
glis skrev:
kvarnvik skrev:Jag har tagit fram min "Fritt etter fana" igen och påminner mig själv om att man inte bör lägga ifrån sig ett arbete mer än en vecka :roll:
Undrar hur jag ska ta mig igenom detta... Jag är så lost att jag inte ens klarar att formulera vad som är problemet. Jag får nog bjuda hit melon :lol:
Äh, låt den ligga till mellandagsstickningen om hon inte hinner. Vilket påminner mig:

Den årliga mellandagsstickningen händer i år igen. Jag vet inte vilken mellandag men det blir i alla fall hemma hos mig. Alla som vill och kan måste!
:vågen: Noterat. ;)
Ska ni hitåt?
Användarens profilbild
Av tweed
När jag ändå är igång och spammar tråden vill jag tipsa om att drops har 25% på alla garner med alpacka i. Jag kan verkligen rekommendera deras blandningar i nepal och lima, superhärliga kvalitéer och väldigt lättstickat garn. Jag lär få ta mig en tur till min favvogarnaffär och skaffa lite framöver. erbjudandet gäller till sista december :tumup:
Användarens profilbild
Av tofka
Lillan behöver en varmare mössa när hon åker sjal. Jag skulle vilja göra en i hjälm-variant och har tre nystan Marks & Kattens Eco Babyull. Är det nån som har ett bra mönster? 10 cm= 26 maskor på sticknr 3. Den måste sitta bra och får absolut inte halka ner över ögonen, för då blir hon tokig :) Alla Drops mönster är för tunnare garn, så jag vet inte var jag ska leta.
kvarnvik skrev:Har ni sett den här? :lol:
Bild
Åh, va cool! Mönster???
Av Enid
Bild
:Hahaa: Jag har stickat en gosehjärna (naturvit så den ser ut att ha legat i formalin lääääänge 8) ) men den där var ju helt fantastiskt!!! En sån måååååååååste min mamma få i hjulklapp (hon är total hjärnnörd!).
Enid skrev:
Bild
:Hahaa: Jag har stickat en gosehjärna (naturvit så den ser ut att ha legat i formalin lääääänge 8) ) men den där var ju helt fantastiskt!!! En sån måååååååååste min mamma få i hjulklapp (hon är total hjärnnörd!).
Haha, jag läste fel först och trodde du skrivit hjärndöd, och tänkte jaha, här har vi en som är ärlig om sin relation till sin mamma :Hahaa:
  • 1
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?