Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Är det någon som har ett garnförslag till den här:
Bild
Så här står det om deras garnval:
Yarn: Chunky weight (CYCA #5 Bulky). Shown here:
Tahki Kerry (50% wool, 50% alpaca; 90 yd [82 m]/50 g):
#5009 green, 9 (10, 11, 12, 14) balls.
Det får gärna vara ett hyfsat billigt garn, men fint också förstås :lol:
kvarnvik skrev:Är det någon som har ett garnförslag till den här:
Bild
Nepal från garnstudio, kanske? Rätt bra pris och det borde vara ganska rätt i meter. Lite tunnare, kanske. Men det är mjukt och gosigt :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
solängel skrev:
kvarnvik skrev:Är det någon som har ett garnförslag till den här:

Nepal från garnstudio, kanske? Rätt bra pris och det borde vara ganska rätt i meter. Lite tunnare, kanske. Men det är mjukt och gosigt :tumup:
det verkar ju stämma rätt bra, undrar vad jag ska ta för färg? Och en fråga om garnet, hårar det? JAg tycker att Alpackan är lite luddig och nu har jag precis stickat en kofta i angora-tweed som hårar nåt fruktansvärt :|
Kvarnvik, jag vet inte hur det beter sig, jag har bara klämt på en mössa som 3 stickor stickade till sin dotter. Och garnet har jag klämt på också, förstås 8) Annars kanske Alaska skulle funka? Det hårar inte så mycket.
Användarens profilbild
Av tweed
Ev. kanske jag ska vänta med att sticka en kofta till mig själv tills jag vet vilken form jag får efter graviditeten :fnissa:
Spammar på med övriga projektfunderingar 8)
Funderar på att sticka en sån här kasse av mitt lingarn:
Bild
mönster finns här: http://www.randomhouse.com/crown/potter ... on_bag.pdf
Undrar om det är knepigt?
Annars skulle jag vilja ha tips på vad man skulle kunna göra av en härva svart lingarn från Yll&tyll, 260m?
HannaGerda skrev:Hej hej jag brukar bara läsa eran tråd men nu har jag faktist bestämt mig för att jag ska prova att sticka något själv så för en vecka sedan letade jag rätt på det här mönstret:

Bild

och beställde garn och stickor och allt vad man nu behöver och här går jag och väntar och väntar och inget garn kommer buhu.

Aja hoppas i alla fall jag ska klara av det hela när garnet väl kommer :)

Får se hur många frågor jag kommer behöva ställa här för jag är verkligen nybörjare på att sticka. Lägga på och av maskor och sådant tjafs känns som en omöjlighet men det får lösa sig antar jag.

Och så måste jag tillägga att jag är så imponerad av allt ni skapar. Helt fantastiskt vackra saker!
Just den koftan har jag sett två färdiga exemplar av, en stickad av en svenska och en av en danska och båda har behöft bygga på kragen extra, den ena virkade två varv och den andra stickade några varv. Detta pga att den blev för vid runt halsen. Du kanske kan lyckas att göra den utan att behöva stöta på det problemet, annars går det ju lätt att lösa efteråt.
Lycka till
Juliusdotter skrev:
HannaGerda skrev:Hej hej jag brukar bara läsa eran tråd men nu har jag faktist bestämt mig för att jag ska prova att sticka något själv så för en vecka sedan letade jag rätt på det här mönstret:

Bild

och beställde garn och stickor och allt vad man nu behöver och här går jag och väntar och väntar och inget garn kommer buhu.

Aja hoppas i alla fall jag ska klara av det hela när garnet väl kommer :)

Får se hur många frågor jag kommer behöva ställa här för jag är verkligen nybörjare på att sticka. Lägga på och av maskor och sådant tjafs känns som en omöjlighet men det får lösa sig antar jag.

Och så måste jag tillägga att jag är så imponerad av allt ni skapar. Helt fantastiskt vackra saker!
Just den koftan har jag sett två färdiga exemplar av, en stickad av en svenska och en av en danska och båda har behöft bygga på kragen extra, den ena virkade två varv och den andra stickade några varv. Detta pga att den blev för vid runt halsen. Du kanske kan lyckas att göra den utan att behöva stöta på det problemet, annars går det ju lätt att lösa efteråt.
Lycka till
Ah supertack för den infon. Jag kanske ska sikta på det från början då och skippa de räta maskor man ska sticka vid halslinningen så blir det kanske snyggare.

Jag har inte börjat med den ännu dock för mitt garn har inte kommit! (någon som har erfarenhet av att beställa från garnaffären.se? jag beställde garnet förra tisdagen så det är 10 dagar nu.. nåja)

Men jag väntar på och i väntan upptäckte jag att jag bor brevid en garnaffär så nu har jag köpt annat garn och börjat sticka på den här:

Bild

Än har jag inte stött på några problem men om någon har stickat den och har några tips så emottages de också med glädje :D
Användarens profilbild
Av tweed
Nu har jag fått lite hjälp av mannen att nysta garn, har en nystare, men ingen garnvinda, så han får snällt sitta och hålla härvan :lol:
En härva tee tee elegant, 500m på 50g, tuunt garn.
En härva lin från Yll&tyll 230m på 100g, blev ett dubbelt så stort nystan som eleganten :lol:
Användarens profilbild
Av tweed
:gaah: Jag har stickat ca 15cm på luvan som stickas direkt på fram och bakstyckena och nu upptäcker jag att jag har vänt flätorna på sidorna åt fel håll direkt efter påstickningen av luvan :gaah: En hel dags arbete åt skogen :evil: Jag som bara vill bli klar med den luddande garnhögen nu :(
Jag är (nästan) klar med Annis och kan inte bestämma mig för vad jag ska sticka härnäst?
Jag vill sticka en Pippitröja/kofta till Agnes, en kofta till bäbisen (kanske med randigt ok och prickiga ärmar/kropp), en mönstrad kofta ur boken Dikt i maskor till min lilla systerdotter. Sen har jag lite muddar/vantar i åtanke, en mönstrad överdel till åkpåse/fälltäcke, jag vill ha en Haruni och en Birdseye, sen är det muddar/sjalar/vantar att ges bort som jag skulle vilja börja med i tid i år.... Hur ska man välja :whut:
Användarens profilbild
Av tweed
Knyttet & K skrev:Jag är (nästan) klar med Annis och kan inte bestämma mig för vad jag ska sticka härnäst?
Jag vill sticka en Pippitröja/kofta till Agnes, en kofta till bäbisen (kanske med randigt ok och prickiga ärmar/kropp), en mönstrad kofta ur boken Dikt i maskor till min lilla systerdotter. Sen har jag lite muddar/vantar i åtanke, en mönstrad överdel till åkpåse/fälltäcke, jag vill ha en Haruni och en Birdseye, sen är det muddar/sjalar/vantar att ges bort som jag skulle vilja börja med i tid i år.... Hur ska man välja :whut:
Jobbigt att ha många projekt på önskelistan, känner igen det :roll: Jag har just påbörjat en sån här: http://www.randomhouse.com/crown/potter ... on_bag.pdf som hämnd mot min håriga kofta 8) Men nu är det läggdags, få se om jag orkar repa upp luveländet imorgon och börja om, eller om jag fortsätter med min kasse. Egentligen vill jag ju börja på en annis, men nu har jag inga vajrar kvar :lol:
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Knyttet & K skrev:Jag är (nästan) klar med Annis och kan inte bestämma mig för vad jag ska sticka härnäst?
Jobbigt att ha många projekt på önskelistan, känner igen det :roll: Jag har just påbörjat en sån här: http://www.randomhouse.com/crown/potter ... on_bag.pdf som hämnd mot min håriga kofta 8) Men nu är det läggdags, få se om jag orkar repa upp luveländet imorgon och börja om, eller om jag fortsätter med min kasse. Egentligen vill jag ju börja på en annis, men nu har jag inga vajrar kvar :lol:
Du har kanske en ny sjalbarnstrend på G där :love:
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
Du har kanske en ny sjalbarnstrend på G där :love:
Kassen menar du? Det är visst rätt komplicerade maskor i den, men det gör inget, för det finns filmer på youtube hur man ska göra :tumup:
Ni som stickat mönstrat med samma nystan Kauni, börjar ni bara i olika ändar av garnet eller nystar ni om så ni får mindre nystan med varje färg för sig? Jag tänkte sticka vantar i stil med dessa, eller ev använda det till ovandelen till en åkpåse/fälltäcke

Bild
  • 1
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 289

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?