Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Här är tightsen från helgens DN:
Bild

Jag tror jag måste sticka dem. I gröna lucca fino :love:
Supersnygga! Men måste man inte sticka dem i väldigt tunt garn?
Av Ponyo
CrazyMagpie skrev:Tillsist är min Körsbärskofta klar! :vågen:

(tror ärligt talat att de sista 15cm på ärmarna tagit mig längre tid att sticka än resten av koftan tillsammans... :roll: )

Bild

Den blev inte som jag tänkte mig riktigt, men den visade sig vara riktigt användbar ändå så jag känner mig nöjd och glad över att ha lyckats sticka ett plagg jag faktiskt kommer att använda! 8) :lol:
(Inne på bloggen finns länkar till skissen och lite annat...)

Spännande med lite färg på Eko-ullen! :D
Blir ju sugen att testa den nu när alla skriver så fina saker om den... 8)

Bubbi - usch och fy för att inte kunna sticka... men du, hellre att du tar en paus nu, även om det tar emot, så att du kan sticka bäst du vill senare! :heart:

Muum - Lite skönt att höra att detta med UFOn inte är ett helt nytt påfund! :lol:

(...fast några stick-UFOn tror jag faktiskt inte att jag har. Dock finns det ett och annat sy-UFO som ligger och väntar på bättre tider :oops: )
Wow! :love:
Skitsnygg!
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:Här är tightsen från helgens DN:
Bild

Jag tror jag måste sticka dem. I gröna lucca fino :love:
Supersnygga! Men måste man inte sticka dem i väldigt tunt garn?
Lucca fino är tunt (3:or), och jag tror det borde räcka.
Av Umma
Fina, men de där tajtsen tar ju en evighet att sticka...ja skulle ta en evighet för mig iaf.

JAg har råkat köpa ett nystan babysilke 50/50 alpacka silke....oj så mjukt, har börjat sticka ett par pulsvärmare. :D
Av Ponyo
Umma skrev:Fina, men de där tajtsen tar ju en evighet att sticka...ja skulle ta en evighet för mig iaf.

JAg har råkat köpa ett nystan babysilke 50/50 alpacka silke....oj så mjukt, har börjat sticka ett par pulsvärmare. :D
Först var jag också avskräckt. Men så tänkte jag att de borde inte vara så mycket värre än ett par extra stora ärmar.
Av Umma
Bubbi skrev:
Umma skrev:Fina, men de där tajtsen tar ju en evighet att sticka...ja skulle ta en evighet för mig iaf.

Först var jag också avskräckt. Men så tänkte jag att de borde inte vara så mycket värre än ett par extra stora ärmar.
:urule: det är därför jag bara stickar till barnen :oops:
CrazyMagpie skrev:Tillsist är min Körsbärskofta klar! :vågen:

(tror ärligt talat att de sista 15cm på ärmarna tagit mig längre tid att sticka än resten av koftan tillsammans... :roll: )

Bild

Den blev inte som jag tänkte mig riktigt, men den visade sig vara riktigt användbar ändå så jag känner mig nöjd och glad över att ha lyckats sticka ett plagg jag faktiskt kommer att använda! 8) :lol:
(Inne på bloggen finns länkar till skissen och lite annat...)
:loving: Väldigt snygg!!
Användarens profilbild
Av MuuM
Hihi. Fick ytterligare två ufon av min mor. Det första skulle bli en tröja till mig. När jag var typ ett halvår. :fnissa: Den blir aldrig klar, kan jag lova. Det andra är en halsduk i jättevackra färger och tunna garner men tjocka stickor. Enkelt att sticka framför tvn, så den sitter jag med nu. Den kan hon få i julklapp.
Av Ponyo
MuuM skrev:Hihi. Fick ytterligare två ufon av min mor. Det första skulle bli en tröja till mig. När jag var typ ett halvår. :fnissa: Den blir aldrig klar, kan jag lova. Det andra är en halsduk i jättevackra färger och tunna garner men tjocka stickor. Enkelt att sticka framför tvn, så den sitter jag med nu. Den kan hon få i julklapp.
Vilken rolig present! Ett färdigstickat UFO
Av Ponyo
Jag sitter med sluttampen på min boyfriend cardigan. Lite läskigt att klippa upp (har stickat på rundsticka). Men jag tror att det kommer bli sååå bra. Garnet är helt ljuvligt.
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:Jag sitter med sluttampen på min boyfriend cardigan. Lite läskigt att klippa upp (har stickat på rundsticka). Men jag tror att det kommer bli sååå bra. Garnet är helt ljuvligt.
Hur gör du när du klipper upp? Syr man nåt innan, eller hur funkar det? Och hur gör man med kanten sen?
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:Jag sitter med sluttampen på min boyfriend cardigan. Lite läskigt att klippa upp (har stickat på rundsticka). Men jag tror att det kommer bli sååå bra. Garnet är helt ljuvligt.
Hur gör du när du klipper upp? Syr man nåt innan, eller hur funkar det? Och hur gör man med kanten sen?
Jag zick-zackar först. sen klipper jag mellan zick-zacken. Jag har väntat med kanten runt, och stickar den när den är uppklippt. Då syns det inte att jag klippt upp.
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
Jag zick-zackar först. sen klipper jag mellan zick-zacken. Jag har väntat med kanten runt, och stickar den när den är uppklippt. Då syns det inte att jag klippt upp.
på maskin? och sen plockar du bara upp maskor längs med kanten?
  • 1
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?