Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Det är ingen som råkar ha ett extra par strumpstickor 1,5 som dom vill bli av med för en rimlig peng? Det är svårt att hitta i butiker och de få som har på nätet har så hög frakt, känns trist att behöva betala mer för frakten än vad själva stickorna kostar :?
Användarens profilbild
Av Fryle
Ketronya skrev:Det är ingen som råkar ha ett extra par strumpstickor 1,5 som dom vill bli av med för en rimlig peng? Det är svårt att hitta i butiker och de få som har på nätet har så hög frakt, känns trist att behöva betala mer för frakten än vad själva stickorna kostar :?
Storler 1,5? :shock: Så små stickor hade jag aldrig haft tålamod att sticka med :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
Fryle skrev:
Ketronya skrev:Det är ingen som råkar ha ett extra par strumpstickor 1,5 som dom vill bli av med för en rimlig peng? Det är svårt att hitta i butiker och de få som har på nätet har så hög frakt, känns trist att behöva betala mer för frakten än vad själva stickorna kostar :?
Storlek 1,5? :shock: Så små stickor hade jag aldrig haft tålamod att sticka med :roll:
Ska kolla, kanske har bland mina loppisstickor.
Maddemoa skrev:
Åh, tack! *hoppas* :D
Ketronya skrev:
Maddemoa skrev:
Åh, tack! *hoppas* :D
Hittat :tumup: Pm:a din adress bara!
Av Ponyo
Maddemoa skrev:Det finns en svensk beskrivning på citronsjalen i senaste numret av Allers. Måste nog sticka en sådan känns det som! Ska bara göra klart "sommarsjalen", åkpåsen och blöjbyxorna som jag börjat på och virka två gosedjur till kusinernas bebbar när de döps...
Citronen är gryyyymt tråkig att sticka. Och inte blev den ens speciellt användbar. Det blev för tjockt med garn.
Användarens profilbild
Av SaraLj
Någon som har något bra gratismönster på en Revontuli. Har hittat ett men jag känner mig lite osäker vad gäller färgbytena, och vilken grovlek jag ska ha på garnet....
ellla skrev:
zandrama skrev:
zandrama skrev:Jag skulle behöva hitta ett garn mittemellan Alaska och Eskimo i tjocklek och helst i ull. Stickfastheten ska alltså vara 14-15 maskor/10 cm.
Puff... :roll:
lett loopi? Det där isländska som är lite som lilla lovikka kanske? Men det kliar och sticks!
I sökning på garnsTudio får jag upp vienna, symphony, passion och salsa. Jag antar att ingen av dem Är vad du söker...

Tretrådigt ullgarn då? Det kan vara lite mellangrovt?
Jag har funderat på Symphony, men det är lite för mycket syntet i och kanske lite väl luddigt. Undra om det inte får bli en tur till nån garnaffär och kika runt lite.
Bubbi skrev:
Maddemoa skrev:Det finns en svensk beskrivning på citronsjalen i senaste numret av Allers. Måste nog sticka en sådan känns det som! Ska bara göra klart "sommarsjalen", åkpåsen och blöjbyxorna som jag börjat på och virka två gosedjur till kusinernas bebbar när de döps...
Citronen är gryyyymt tråkig att sticka. Och inte blev den ens speciellt användbar. Det blev för tjockt med garn.
Jag håller med om att den är grymt tråkig att sticka men jag har använt min jättemycket. Jag stickade den i entrådigt kauni så min är inte tjock.
linafelicia skrev:
Bubbi skrev:
Jag håller med om att den är grymt tråkig att sticka men jag har använt min jättemycket. Jag stickade den i entrådigt kauni så min är inte tjock.
Mmmm, det är många maskor. Ett tunt garn är nog ett måste.
Användarens profilbild
Av ellla
SaraLj skrev:Någon som har något bra gratismönster på en Revontuli. Har hittat ett men jag känner mig lite osäker vad gäller färgbytena, och vilken grovlek jag ska ha på garnet....
Den är skriven till garn som byter färg av sig själv. Och vad gäller storleken så blir den större eller mindre bara!
Användarens profilbild
Av tweed
Undrar om garnet kommer att räcka till min kofta :hmm: Jag hade tio nystan från början, nu har jag stickat fram och bakstycken och snart en ärm. Jag tror att det kommer gå åt ungefär ett nystan till ärmen och har då alltså en ärm kvar. Sen ska luvan stickas och en ribbad kant runt framkanter och luva. Till detta räknar jag att jag kommer att ha tre nystan kvar, då jag nu har 4,5 nystan kvar och nästan hela det halva kommer att gå åt till ärmen jag stickar nu. Det blir nog på håret :roll: I värsta fall får jag väl försöka få tag i ett nystan till, som då förmodligen inte blir samma färgbad på, det borde väl funka att göra kanten med det isf?
kvarnvik skrev:Undrar om garnet kommer att räcka till min kofta :hmm: Jag hade tio nystan från början, nu har jag stickat fram och bakstycken och snart en ärm. Jag tror att det kommer gå åt ungefär ett nystan till ärmen och har då alltså en ärm kvar. Sen ska luvan stickas och en ribbad kant runt framkanter och luva. Till detta räknar jag att jag kommer att ha tre nystan kvar, då jag nu har 4,5 nystan kvar och nästan hela det halva kommer att gå åt till ärmen jag stickar nu. Det blir nog på håret :roll: I värsta fall får jag väl försöka få tag i ett nystan till, som då förmodligen inte blir samma färgbad på, det borde väl funka att göra kanten med det isf?
Jag tycker det kan blir snyggt med kanten i en annan ton så det tror jag blir utmärkt, men kör på och hoppas på att garnet räcker först :tumup:
  • 1
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 289

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?