Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:Jag har fortfarande ont i händerna, och får inte sticka :(

Så går det när man stickar mellan 3-6 timmar om dagen, varje dag. :roll:
:cry: Vilken abstinens :?

Hjälper det inte ens att sticka i "lättare" garn? Jag får ofta ont om jag stickar med väldigt tunt garn eller väldigt stora stickor för jag spänner musklerna i händerna då. Men då brukar det lossa om jag tar en "vanlig" stickning i några dagar. Har du haft såhär ont förut? :heart:
Det var dubbelt garn (femmor) stickat på 7:or.
Nu har jag smort in händerna med ice power (kylbalsam) och stickar på en riktigt lätt stickning (bara räta i mjukt garn)

Har aldrig hänt mig förr. Har fått ont i nacken tidigare av aviga, men aldrig i händerna.
Då får vi hoppas att det beror på de stora stickorna och att det hjälper att sticka med lite mindre ett tag. :tumup: Det är ju hemskt att inte kunna sticka. :?
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:Ja, det går inte att inte sticka.

Har dessutom kommit på en ny sak jag vill sticka.
Ett par tights åt mig själv. Såg ett par i DN söndag som var helt underbara (men dyra) :love:
Oo det låter spännande med stickade tights, vill gärna se en bild sen.

Kan du inte sticka alls? :cry:
Av Ponyo
melon skrev:
Bubbi skrev:Ja, det går inte att inte sticka.

Har dessutom kommit på en ny sak jag vill sticka.
Ett par tights åt mig själv. Såg ett par i DN söndag som var helt underbara (men dyra) :love:
Oo det låter spännande med stickade tights, vill gärna se en bild sen.

Kan du inte sticka alls? :cry:
Jag sitter och stickar i denna stund :hide:
Det går bra om jag smort in händerna med ice power.
Av Umma
Nu har jag beställt M&K ecomultiull, den som randar sig litegrann alltså till Baby Surprise Jacket. Rea på Garnkorgen om någon är intresserad. Helst ville jag nog ha den färgade Petrol :love: men det blev för dyrt. Alaska har mycket kortare löplängd så efter mycket velande fram och tillbaka blev det som det blev. :roll:
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi, var försiktig! Vila helt några dagar så det inte blir kroniskt. Man ska vara försiktig med och ta hand om sin kropp. :heart:
Användarens profilbild
Av MuuM
:fnissa: Vet ni vad det var i de fyra kartongerna jag hittade hos fastern? Jo, ufon, såklart! :D så nu leder jag nog ufo-ligan!
Av Ponyo
MuuM skrev:Bubbi, var försiktig! Vila helt några dagar så det inte blir kroniskt. Man ska vara försiktig med och ta hand om sin kropp. :heart:
Jag vet, men det är så svårt :roll:
Men det känns mycket bättre nu. :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:Bubbi, var försiktig! Vila helt några dagar så det inte blir kroniskt. Man ska vara försiktig med och ta hand om sin kropp. :heart:
Jag vet, men det är så svårt :roll:
Men det känns mycket bättre nu. :D
Jag vet... :roll: skönt att det är bättre!
MuuM skrev::fnissa: Vet ni vad det var i de fyra kartongerna jag hittade hos fastern? Jo, ufon, såklart! :D så nu leder jag nog ufo-ligan!
:lol:

Jag har bara 3 ufon, och den ena är en virkad mössa som jag tror har blivit för liten nu. 8)
Tillsist är min Körsbärskofta klar! :vågen:

(tror ärligt talat att de sista 15cm på ärmarna tagit mig längre tid att sticka än resten av koftan tillsammans... :roll: )

Bild

Den blev inte som jag tänkte mig riktigt, men den visade sig vara riktigt användbar ändå så jag känner mig nöjd och glad över att ha lyckats sticka ett plagg jag faktiskt kommer att använda! 8) :lol:
(Inne på bloggen finns länkar till skissen och lite annat...)

Spännande med lite färg på Eko-ullen! :D
Blir ju sugen att testa den nu när alla skriver så fina saker om den... 8)

Bubbi - usch och fy för att inte kunna sticka... men du, hellre att du tar en paus nu, även om det tar emot, så att du kan sticka bäst du vill senare! :heart:

Muum - Lite skönt att höra att detta med UFOn inte är ett helt nytt påfund! :lol:

(...fast några stick-UFOn tror jag faktiskt inte att jag har. Dock finns det ett och annat sy-UFO som ligger och väntar på bättre tider :oops: )
Användarens profilbild
Av tweed
CrazyMagpie skrev:Tillsist är min Körsbärskofta klar! :vågen:

(tror ärligt talat att de sista 15cm på ärmarna tagit mig längre tid att sticka än resten av koftan tillsammans... :roll: )

Bild
:love:
JAg har just börjat på en uppifrån och ner kofta i mitt gråa gästrikegarn. Håller just nu på att testa att göra lite smala ränder med räta varv på oket på min annars slätstickade kofta. Längst ner på ärmarna tänkte jag göra korvigt enligt dragspelsbaskerprincipen, såg det på någon kofta på ravelry :D
  • 1
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?