Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Mosan skrev:
kvarnkvik skrev:Det tar sig med dropskoftan :D

Stickcafé ikväll så jag sliter med att blir klar med mönsterbården så jag bara kan sticka på ikväll.
Superfint!
Blir sugen på att sticka ngt på ärmarna på koftan jag gör nu!
Hmm, jag tycker att bålen verkar kort :hmm: måttet stämmer med måttet på mönstret. Och så är jag osäker på om garnet kommer räcka. Men jag får väl göra klart ärmen och se hur mycket som är kvar då. Det lär vara svårt att få tag i garn från samma färgbad så här efter två år :roll:
Fryle skrev:
majo0322 skrev:
Ponyo skrev:Finns det garn av enbart siden/silke?
Vill sticka till mamma, men hon är så varm av sig.
Heavens hand silk är tjockt silkegarn. Dyrt, och inte då drygt, men alldeles underbart att sticka i:) Jag köpte på yll o tyll.
Deras Shaman-garn är också 100% silke, det var det jag löpte som var felmärkt och sedan fick bråka med dem om att få rätt. :evil: De har även ett som de bara kallar mullbärssilke.
Jo, jag läste om det. Så dumt bemötande, för butiken är annars bra! Men Shaman är inte alls lika trevligt att sticka i: det blir vackert när det är färdigt, men är liksom fullt av småtrådar. Det tjocka silket känns som Manos Silk Blend, men bara silke.
Montego fråga (igen). Tänte ta mig an del 6 nu. Jag stickar en halvirkel utan del 5. Fattar jag det rätt, att jag behöver öka med 8 maskor (för att få ett tal delbart med 10)? Ökningarna skall då ske enligt diagramet på första sidan i senaste mottagna delen. Men stämmer det diagramet, enligt det diagramet blir det ju bara 3 ökningar på två varv, funderar över / i övre raden längst till höger, skall den verkligen vara med? Skall jag sticka diagramet bara på det räta varven och avigt hela vägen tillbaka, eller skall det ökas på de aviga varven också???
Är det någon som stickat med både Cascade och Karisma och vill berätta om skillnaden? Jag vill sticks rosa och flätor, så (hyfsat) tvättbart och inte alltför dyrt är viktiga kritrier. Karisma har jag använt förut, och det fyller specen, men jag har hört bra saker om Cascade också, och skulle gärna prova :D
Jag tycker att silke värmer rätt bra...
Eva i Stäket har 100% silke, och Ljungkvists i Vällingby har ett 100%silkegarn (rätt tjockt) på rea.
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:
Jag tycker att silke värmer rätt bra...
Eva i Stäket har 100% silke, och Ljungkvists i Vällingby har ett 100%silkegarn (rätt tjockt) på rea.
Jo, det värmer bra. Med kyler också bra om man är varm av sig.
Mamma älskar sidenskjortor, så jag tänkte stickat i siden borde funka.
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Melon
Detta är Noron jag tänkte på:
http://brooklyntweed.blogspot.se/2007/0 ... f.html?m=1

Fast din är finare. :loving:
Aha, den var ju superfin! Allt blir fint i det garnet :D

Här är min: http://www.garnstudio.com/lang/us/patte ... 14&lang=us. Det gick åt tre nystan Noro Sekku.
Tänk vilken förvandling! Din sjal var helt underbar. En karamell. Med den på drops känns trist.

Jag sitter och tänker att jag ska färga själv istället. Och ni kan aldrig gissa i vilket garn ;)

Fast nu får jag banne mig sluta härma dig. Känns som jag inte stickat något egenpåkommet senaste tiden. Jag härmar bara dig.
Men det är ditt fel! :this:
Du har för bra smak helt enkelt.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:Melon
Detta är Noron jag tänkte på:
http://brooklyntweed.blogspot.se/2007/0 ... f.html?m=1

Fast din är finare. :loving:
Aha, den var ju superfin! Allt blir fint i det garnet :D

Här är min: http://www.garnstudio.com/lang/us/patte ... 14&lang=us. Det gick åt tre nystan Noro Sekku.
Tänk vilken förvandling! Din sjal var helt underbar. En karamell. Med den på drops känns trist.

Jag sitter och tänker att jag ska färga själv istället. Och ni kan aldrig gissa i vilket garn ;)

Fast nu får jag banne mig sluta härma dig. Känns som jag inte stickat något egenpåkommet senaste tiden. Jag härmar bara dig.
Men det är ditt fel! :this:
Du har för bra smak helt enkelt.
Mohahaha :Hahaa: :Hahaa:

Jag lovar att sluta inleda dig i frestelse.
Användarens profilbild
Av glis
majo0322 skrev:Är det någon som stickat med både Cascade och Karisma och vill berätta om skillnaden? Jag vill sticks rosa och flätor, så (hyfsat) tvättbart och inte alltför dyrt är viktiga kritrier. Karisma har jag använt förut, och det fyller specen, men jag har hört bra saker om Cascade också, och skulle gärna prova :D
Jag har inte stickat i Karisma men i Cascade 220 och det är bland de mest prisvärda garner jag provat i den grovleken. Fylligt och mjukt utan att vara mesigt. Jag har stickat en tröja till mig själv i tweedvarianten, den tröjan är en riktig favorit.
glis skrev:
majo0322 skrev:Är det någon som stickat med både Cascade och Karisma och vill berätta om skillnaden? Jag vill sticks rosa och flätor, så (hyfsat) tvättbart och inte alltför dyrt är viktiga kritrier. Karisma har jag använt förut, och det fyller specen, men jag har hört bra saker om Cascade också, och skulle gärna prova :D
Jag har inte stickat i Karisma men i Cascade 220 och det är bland de mest prisvärda garner jag provat i den grovleken. Fylligt och mjukt utan att vara mesigt. Jag har stickat en tröja till mig själv i tweedvarianten, den tröjan är en riktig favorit.
Jag hörde samma sak när jag frågade i Online Stickkafé, så det lutar åt att jag beställer :)
Av Ponyo
Lyssnar på podden cast on. Först gillade jag inte att hon spelar musik. Men hon spelar bra musik (so far). Och då lyssnar jag på en låt om hash just nu. (är emot alla droger, men den var lite rolig)
  • 1
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?