Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Det här garnet har jag spunnit! 900 meter targhee på 180 gram som är tänkt att bli krage och mössa till mannen :heart: Jag vet, det är inget särskilt garn men det är himla häftigt att sticka med garn som man spunnit själv. (Ni märker ju att jag försöker locka över er till denna sidan 8) )

Bild
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:Det här garnet har jag spunnit! 900 meter targhee på 180 gram som är tänkt att bli krage och mössa till mannen :heart: Jag vet, det är inget särskilt garn men det är himla häftigt att sticka med garn som man spunnit själv. (Ni märker ju att jag försöker locka över er till denna sidan 8) )

Bild
Jag är mycket lockad :D Mina vänner som håller på att renovera ett gammalt hus sa att det står flera spinnrockar på vinden och att det bara är att komma och hämta, du kanske vill komma hit och följa med och kolla om det är någon som är användbar?
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:
melon skrev:Det här garnet har jag spunnit! 900 meter targhee på 180 gram som är tänkt att bli krage och mössa till mannen :heart: Jag vet, det är inget särskilt garn men det är himla häftigt att sticka med garn som man spunnit själv. (Ni märker ju att jag försöker locka över er till denna sidan 8) )

Bild
Jag är mycket lockad :D Mina vänner som håller på att renovera ett gammalt hus sa att det står flera spinnrockar på vinden och att det bara är att komma och hämta, du kanske vill komma hit och följa med och kolla om det är någon som är användbar?
Välja ut en åt dig? Ja :vågen: va skoj!
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnkvik skrev:

Bild
Välja ut en åt dig? Ja :vågen: va skoj!
It's a deal :tumup: frågan är ju bara när vi ska få till det :lol:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:It's a deal :tumup: frågan är ju bara när vi ska få till det :lol:
:Hahaa: 2012?

En dag ska nog gå bra, det är när det gäller två dagar i rad som det kör ihop sig för mig. Och finns det en härvel och/eller spolhållare på den där roliga vinden är jag en mycket intresserad spekulant. :rodna:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnkvik skrev:It's a deal :tumup: frågan är ju bara när vi ska få till det :lol:

En dag ska nog gå bra, det är när det gäller två dagar i rad som det kör ihop sig för mig. Och finns det en härvel och/eller spolhållare på den där roliga vinden är jag en mycket intresserad spekulant. :rodna:
Vi får kolla läget. En härvel, är det typ en bobin på vevställning? Det har jag här hemma isf 8) vi hade två, men en var trasig, så den fick blir brasa :roll:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:
melon skrev:

Vi får kolla läget. En härvel, är det typ en bobin på vevställning? Det har jag här hemma isf 8) vi hade två, men en var trasig, så den fick blir brasa :roll:
Du är ju komplett galen :shock: Brasa? :purskis:

Ja, läget måste absolut kollas. Kombinera med den där berömda slöjddagen?
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnkvik skrev:
melon skrev:

Jag skulle tro att den "hela" inte är hel den heller, den andra var ett vrak...
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
kvarnkvik skrev:
melon skrev:

Jag skulle tro att den "hela" inte är hel den heller, den andra var ett vrak...
Okej du är ursäktad. :wink:
Jag måste bara säga att denisestickorna jag köpte kom igår. De var i regnbågens alla vackra färger och känns jättetrevliga att sticka med. De hakar inte upp sig i skarven som jag trodde de skulle göra.
Jag började på en citronsjal i blått solängelgarn igår.

Det går fort och lätt att sticka nu.
Användarens profilbild
Av tweed
Ponyo skrev:http://knitty.com/ISSUEwinter05/PATTblu.html
Jag funderar på att sticka dessa igen till bebisen. Men denna gång i ull.
Någon som har bra tips på ullgarn som är jeansblått och spräckligt? (och väldigt mjukt)
Stickade i colinette en gång, och tänkte att det skulle passa. Men några fler tips?
zauberball finns i en variant som heter jeans, finns i flera färgställningar, men den här var nog mest jeanslik:
Bild
inte lika mjukt som colinette kanske, men ändå mjukt.
Bild från Nysta.se
zmurfan skrev:Jag måste bara säga att denisestickorna jag köpte kom igår. De var i regnbågens alla vackra färger och känns jättetrevliga att sticka med. De hakar inte upp sig i skarven som jag trodde de skulle göra.
Jag började på en citronsjal i blått solängelgarn igår.

Det går fort och lätt att sticka nu.
Härligt att höra, dom var himla fina dessutom. :)
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?