Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Umma
Kaffemoster skrev:
sussry skrev:
Umma skrev:Jag har börjat på en Wisp. :tumup: Väldigt enkel men den blir nog bra.
http://knitty.com/ISSUEsummer07/PATTwisp.html
Den ser väldigt skön ut.
Jag har stickat en sån i ett garn motsvarande kid silk haze, och den blev ganska liten. Mera av en halsduk. Men fin.
Garnet är fint. Men min stickning är för ojämn :? så just nu ser den för sorglig ut. Jag gör den lite större och utan knapparna.
Får jag presentera min andra sommarsjal.
Mönstret Annis från Knitty.com i ett blekt grönt lingarn.
Bild
Bild
Jag gillade inte att mönstret började i ytterkanten och där finns små fel i mönstret här och där men jag älskar formen på den och att den är så enkel. Jag funderar på att sticka en i ett lila ullgarn också.
Användarens profilbild
Av tweed
kvarnvik skrev:Nu gör jag sista varvet innan avmaskning på min sjal :D Ska bli kul att tvätta och blocka den sen, och framför allt få sätta igång med nästa projekt 8)
Klar :vågen:
Användarens profilbild
Av tweed
linafelicia skrev:Får jag presentera min andra sommarsjal.
Bild
Bild
Jag gillade inte att mönstret började i ytterkanten och där finns små fel i mönstret här och där men jag älskar formen på den och att den är så enkel. Jag funderar på att sticka en i ett lila ullgarn också.
Den där är så fin :love: Hur "lång" är den på mitten s a s? :lol:
Användarens profilbild
Av MuuM
Troll, troll, troll!!!

Jag stickade ett varv på min sjal, det första i blomsterdiagrammet. Gick jättebra tills jag räknade maskorna, 39 på ena sidan och 41 på andra. Det ska vara 40 på varje. :gaah: Repa upp igen. *mutter*
Användarens profilbild
Av solängel
MuuM skrev:Troll, troll, troll!!!

Jag stickade ett varv på min sjal, det första i blomsterdiagrammet. Gick jättebra tills jag räknade maskorna, 39 på ena sidan och 41 på andra. Det ska vara 40 på varje. :gaah: Repa upp igen. *mutter*
:klappar: Den blir fin sedan. Jag vill också göra en blomma, mönstret ligger utskrivet och ropar på mig. :lol: "Ska bara" först :roll:
Av Enid
Ketronya skrev:
Enid skrev:Jag är färdig med den bruna sjalen :vågen:
Bild
Den var svår att fota så man ser inte bladformen runt hålen. Det är min första stickade sjal och jag är otroligt nöjd!

Jag har börjat sticka säkert fyra olika sjalar av det här garnet men har varje gång repat upp efter 20cm, tänk att garnet äntligen fick bli något fint efter 3 år i stickpåsen. Och med tråden som påminnelse blev det lättare att plocka upp den och sticka några varv :tumup: .
Jättesnygg och jättevacker garn!

Är det en kiri, eller vad är det för mönster?
Det är samma bladmönster som den här:
Bild
http://slingerbult.blogspot.com/2010/04 ... skont.html
Men inte stickad efter något speciellt sjalmönster, bladmönstret hittade jag bland spetsmönstren i stickboken jag fick i julklapp här om året och grundformen på själva sjalen är samma som de flesta trekantssjalar. När den var lagom stor (eller rättare sagt när garnet tog slut) så avmaskade jag och som tur är blev det bra 8) .
Användarens profilbild
Av Ketronya
Enid skrev:
Ketronya skrev:
Enid skrev:Jag är färdig med den bruna sjalen :vågen:
Bild
Den var svår att fota så man ser inte bladformen runt hålen. Det är min första stickade sjal och jag är otroligt nöjd!

Jag har börjat sticka säkert fyra olika sjalar av det här garnet men har varje gång repat upp efter 20cm, tänk att garnet äntligen fick bli något fint efter 3 år i stickpåsen. Och med tråden som påminnelse blev det lättare att plocka upp den och sticka några varv :tumup: .
Jättesnygg och jättevacker garn!

Är det en kiri, eller vad är det för mönster?
Det är samma bladmönster som den här:
Bild
http://slingerbult.blogspot.com/2010/04 ... skont.html
Men inte stickad efter något speciellt sjalmönster, bladmönstret hittade jag bland spetsmönstren i stickboken jag fick i julklapp här om året och grundformen på själva sjalen är samma som de flesta trekantssjalar. När den var lagom stor (eller rättare sagt när garnet tog slut) så avmaskade jag och som tur är blev det bra 8) .
Aha, men det är ju kiri-bladmönstret, jättefint, jag tror att jag också får sticka en sån snart :D
Användarens profilbild
Av Ketronya
Just nu stickar jag på min sjal, äter godis och tittar på Sagan om Ringen. Solen skiner och det är varmt ute och hunden ligger och sover under filten hos mig. Vilken mysig dag :D

Bild
kvarnvik skrev:
linafelicia skrev:Får jag presentera min andra sommarsjal.
Den där är så fin :love: Hur "lång" är den på mitten s a s? :lol:
Tack. Jag vet inte riktigt vilket mått du menar men den är 25 cm på det bredaste stället och sen är den 137 cm lång längs med avmaskningsvarvet längst upp.
Ketronya skrev:Just nu stickar jag på min sjal, äter godis och tittar på Sagan om Ringen. Solen skiner och det är varmt ute och hunden ligger och sover under filten hos mig. Vilken mysig dag :D

Bild
Vilken smart mönsterhållare. Är den magnetisk eller vad är det?
Användarens profilbild
Av solängel
linafelicia skrev:
Ketronya skrev:Just nu stickar jag på min sjal, äter godis och tittar på Sagan om Ringen. Solen skiner och det är varmt ute och hunden ligger och sover under filten hos mig. Vilken mysig dag :D

Bild
Vilken smart mönsterhållare. Är den magnetisk eller vad är det?
Jag gissar att det är KnitPros mönsterhållare. Och då är den magnetisk. (Jag har inte tyckt att jag behöver någon sådan lyx, :wink: men nu när jag vågat börja sticka spets så ser jag onekligen fördelarna med den...)
Användarens profilbild
Av sussry
Nä nu blev jag avis.... :mrgreen:

Jag ääääääääääääälskar Sagan om ringen... Kan det bli bättre med en stickning till den?

Min sommar sjal växer och vaven börjar bli långa nu. Ska väl ta och fota den snart igen.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?