Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

zandrama skrev:Den blir nog supersnygg Ketronya!

Själv hade jag nog tipsat om Aeolian som är designad av samma tjej som har designat Laminaria.

Bild
What, what, what!!!!! Den DÄR vill ju jag sticka :love: , var får jag tag på mönstret?
Användarens profilbild
Av sofin
Hjälp en nybörjare!! Jag förstår inte hur man gör med färgerna i det här mönstret, ska sticka en disktrasa och tyckte det här var snyggt. Men, fattar inte... Nån som kan hitta en youtube-film till mig eller förklara hur det funkar med färgerna.

http://monika-freepatterns.blogspot.com ... cloth.html
husmodern skrev:
zandrama skrev:Den blir nog supersnygg Ketronya!

Själv hade jag nog tipsat om Aeolian som är designad av samma tjej som har designat Laminaria.

Bild
What, what, what!!!!! Den DÄR vill ju jag sticka :love: , var får jag tag på mönstret?
Ravelry, men jag orkar inte leta länk nu, jag skriver egentligen hemtenta... :roll:
Ponyo skrev:
melon skrev:Om det är någon mer än jag som behöver fingervantar så vill jag tipsa om ett jättebra mönster! Det heter Knotty Gloves och är gratis att ladda ner från ravelry. Jag stickade mina i Sandnes Lanett och de passar som handen ni vet, det kan inga köpevantar :wink:

Bild
(Jag har gjort om flätan lite)
Snygga!
Vantar och sockor är saker jag inte fixar att sticka (för att de är två gissar jag)
Fast det är därför man stickar på magic loop för annars tröttnar man ju efter att man gjort klart den första :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Elsa
Trulsamin skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:Om det är någon mer än jag som behöver fingervantar så vill jag tipsa om ett jättebra mönster! Det heter Knotty Gloves och är gratis att ladda ner från ravelry. Jag stickade mina i Sandnes Lanett och de passar som handen ni vet, det kan inga köpevantar :wink:

Bild
Snygga!
Vantar och sockor är saker jag inte fixar att sticka (för att de är två gissar jag)
Fast det är därför man stickar på magic loop för annars tröttnar man ju efter att man gjort klart den första :mrgreen:
Alltså, jag har inte brytt mig om att lära mig magic loop och tycker att vantar är det roligaste att sticka. Första är "utmaningen" och andra går av bara farten då den första ligger och väntar på att bli använd/bortgiven och jag redan vet exakt hur jag ska göra. Så olika det kan vara! :D
Användarens profilbild
Av Mosan
Har köpt garn till en kofta idag, frågan är bara vilken! :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
sofin skrev:Hjälp en nybörjare!! Jag förstår inte hur man gör med färgerna i det här mönstret, ska sticka en disktrasa och tyckte det här var snyggt. Men, fattar inte... Nån som kan hitta en youtube-film till mig eller förklara hur det funkar med färgerna.

http://monika-freepatterns.blogspot.com ... cloth.html
Snygga! Det ser ut som om du ska sticka två varv av varje färg, och då följer du bara mönstret!
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:
Mosan skrev:Har köpt garn till en kofta idag, frågan är bara vilken! :hmm:
:fnissa:
Först bestämmer man sig för vilken, sen köper man garn. Så mängden blir rätt. :this:
:fnissa:

Jag är så velig när det gäller färg så det är lättare såhär! Då slipper jag stå i butiken och hitta ett garn jag gillar men i fel tjocklek. Hittar jag inget mönster jag gillar får det väl bli en uppifrån och ner variant. :lol:
Användarens profilbild
Av Mosan
kvarnvik skrev:

Bild
Jättefina!
Den där knuten har jag stickat på ett par handledsvärmare i yakull :D
Väldigt fina och vilken härlig grön färg!
Användarens profilbild
Av tweed
Har maskat av min näversjal klart :vågen: Hade gärna haft den lite större, men då hade det gått åt ett nystan till och jag hade förmodligen tröttnat :roll:
Nu borde jag ta tag i att göra klart min fritt etter fana, men hu vad segt det är att plocka fram saker som har legat länge.
Här är min Laminaria, det är inte så himla mycket kvar nu. Problemet är att jag inte vet om det är mina färger. Jag tycker de är toksnygga, men jag vet inte om jag kommer använda den sen.

Bild
Idag har jag tvättat Martinas randiga kofta. (Stickad i ett tunt, mysigt merinogarn, men jag har tappat namnet nu. Vet dock att någon annan här också tvättat en barntröja i det garnet.) I tvättmaskinen. På 60°. INTE att rekommendera... Den kom ut i storlek Rubens Barn-docka, efter sköljning i balsam och rätt mycket våld är den i storlek 6 månader.

När jag frågade varför hon stoppade koftan i tvättmaskinen fick jag svaret: "Vaddå, den var ju smutsig!?" :roll:

Edit: Vi fick ha en liten lektion om att aldrig, aldrig stoppa stickat direkt i tvättmaskinen utan att fråga först. All tvätt ska gå i tvättkorgen om inte annat besked getts. :this:
solängel skrev:Idag har jag tvättat Martinas randiga kofta. (Stickad i ett tunt, mysigt merinogarn, men jag har tappat namnet nu. Vet dock att någon annan här också tvättat en barntröja i det garnet.) I tvättmaskinen. På 60°. INTE att rekommendera... Den kom ut i storlek Rubens Barn-docka, efter sköljning i balsam och rätt mycket våld är den i storlek 6 månader.

När jag frågade varför hon stoppade koftan i tvättmaskinen fick jag svaret: "Vaddå, den var ju smutsig!?" :roll:

Edit: Vi fick ha en liten lektion om att aldrig, aldrig stoppa stickat direkt i tvättmaskinen utan att fråga först. All tvätt ska gå i tvättkorgen om inte annat besked getts. :this:
Aj då....
För egen del fick jag igår frågan av min syrra (som också stickar mycket) vad jag gjort med en sjal jag givit henne, eftersom den var så mysig. Hon hade stickat pulsvärmare i samma garn och det var så stor skillnad. När jag sa att jag hade kört den i maskin, på ullprogrammet så tappade hon nästan hakan "över vad jag hade tordats".
Men när jag väl gjort det en gång, så kommer jag fortsätta - för det BLIR väldig skillnad i gosighet (och peppar, peppar verkar ullprogrammet på vår maskin funka. Jag tvättade bla en kofta i kauni också utan problem)
  • 1
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?