Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har bestämt mig för att sticka babysockor, men vet inte om jag ska sticka med eller utan häl. Hur hade ni gjort till en nyföding?
zandrama skrev:Jag har bestämt mig för att sticka babysockor, men vet inte om jag ska sticka med eller utan häl. Hur hade ni gjort till en nyföding?
Jag hade stickat utan häl i spiralribb, sitter bra på små fötter! :D
Ketronya skrev:
zandrama skrev:Jag har bestämt mig för att sticka babysockor, men vet inte om jag ska sticka med eller utan häl. Hur hade ni gjort till en nyföding?
Jag hade stickat utan häl i spiralribb, sitter bra på små fötter! :D
Håller med. Det finns ett Drops-mönster om du vill slippa tänka ut själv. Spiralribb sitter f ö bra på 2-3-6-åringar också, och är bra att växa i eftersom de saknar häl. (ettåringen återanvände sina sockar hon hade som nyfödd - de var litet kortare, bara)
Då blir det spiralsockor. Tack så mycket! :)

Vad det gäller att räkna om måste jag göra det iaf eftersom jag har ett tunnare garn (30 m/10 cm).
Användarens profilbild
Av sofin
Sjalette skrev:Någon som har stickat den här?

Bild
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 16&lang=se

Håller på med den nu, men har valt en större storlek för.. det är nästan så att jag kan satsa pengar på att jag kommer bli klar till efter nyår :lol: Men mysig lär den bli!
Amen oj vilken söt!!!!!!!! Tur att jag inte har något passande garn annars hade jag nog börjat på en nu jag med :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Mina tvåändsstickade vantar är klara!

MINA TVÅÄNDSSTICKADE VANTAR ÄR KLARA!!!

Om någon missade det:

Mina tvåändsstickade vantar är KLARA!!!!

Bild kommer när jag hinner. Jag är så lycklig!!!
Användarens profilbild
Av sofin
Juliusdotter skrev:Vad gäller barnsockor har jag ett tips. Har en utlånad bok (så jag kommer inte på vad den heter, tror den är utgiven via stickhjälpen eller dyl), där det finns ett mönster som heter tågsocka, en socka som passar fint på småfötter. Nån annan kanske vet vilken bok det är.
Googlade lite.. är det såna här du menar?
http://restgarner.blogspot.com/2009/09/ ... ickor.html
  • 1
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?