Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Sitter och kollar hos bibbi, om jag får overlocken till att fungera igen behöver jag köpa tråd, men jag hade tänkt sy mer jeans och hade gärna velat ha stickningar i typ den färgen som är på köpe jeans, det varierar ju lite men jag tror ni fattar vad jag menar, vet ni om hon har någon sådan tråd eller nån som köpt och vet vad som passar?
Användarens profilbild
Av Anna
Fina jeans Mly! Jag använder Gutermann 968 till jeans just nu.

MEN ni syr för avancerat! Jag har sytt två enkla mössor och tre par leggings stl 80 idag men sådana simpla saker kan jag ju knappt med att visa upp här ju :shock:
Av mly
Anna skrev:Fina jeans Mly! Jag använder Gutermann 968 till jeans just nu.

MEN ni syr för avancerat! Jag har sytt två enkla mössor och tre par leggings stl 80 idag men sådana simpla saker kan jag ju knappt med att visa upp här ju :shock:
Tack!! DE säljer ju sådan tråd i den lokala affären, får kolla där. Tänkte det kunde vara smidigt om jag ändå ska beställa.
Klart att du sak visa upp mössor och leggings! Jag vill se. Sydde också en mössa igår, den blev jätte dålig! Sådant pilljobb som jeansen är jätte kul, men det tar ju lite längre tid, därför har mina barn mest leggings...
Användarens profilbild
Av tesoj
mly skrev:Jag måste bara visa vad jag gjorde igår, är jätte nöjd, lillan har på sig som idag och de är helt perfekta!

Sen behöver jag lite hjälp, overlocken gör massa hoppstygn, blir jätte fult, jag har bytt nålar och det blir värre, vad kan va fel?
Vilka jättefina byxor!
Har du fått in trådarna ordentligt i trådspänningsbrickorna, skräp i trådspänningsbrickorna kan också orsaka hoppstygn.
Av mly
tesoj skrev:
mly skrev:Jag måste bara visa vad jag gjorde igår, är jätte nöjd, lillan har på sig som idag och de är helt perfekta!

Sen behöver jag lite hjälp, overlocken gör massa hoppstygn, blir jätte fult, jag har bytt nålar och det blir värre, vad kan va fel?
Vilka jättefina byxor!
Har du fått in trådarna ordentligt i trådspänningsbrickorna, skräp i trådspänningsbrickorna kan också orsaka hoppstygn.
Tack för alla tips! Nu har jag dragit ut alla trådarna och trätt om maskinen helt från början, hittade ett ställe där jag troligtivs har trätt fel hela tiden, satte i vanliga strechnålar och ny syr den fint igen!
Av dinnajad
Bild
Bild
å vad snygga, vad har du använt för mönster? jag ska just köpa på mig lite bra mönster 8)
Av mly
dinnajad skrev:
Bild
Bild
å vad snygga, vad har du använt för mönster? jag ska just köpa på mig lite bra mönster 8)
Tack, mönstret är från ottobre 04/10 har jag för mig, byxorna i tidningen va turkos och orangea.
Användarens profilbild
Av tesoj
Har sytt ett par velourbyxor till barnens kusin som fyller år nästa vecka.
Framsida
Bild
Baksida
Bild
Vilka fina brallor Tesoj! Jag gillar fickorna. Jag har också sytt nytt i velour. En liten klänning till min lilla tjej.
Hon har tagit ett sånt där plötsligt skutt i växten och helt plötsligt är alla tröjor och klänningar för korta i ärmarna. Tur att jag har en massa velour i förrådet :-)
Bild
Jag passade på att göra en tutorial samtidigt.
https://linafelicia.wordpress.com/2012/ ... ler-troja/
Av Kyltsi
Jag har sytt dessa byxor (och några till) förra veckan till min lilla smalis att ha på förskolan.
Alla köpebyxor trillar bara av, så det blir att sy en hög till :)
Bild
(Dålig bild för jag har en kass kamera på min mobil)

Jeansen är sydda av mina gamla jeans, och dottern älskar dem nästan lika mycket som sina nya gummistövlar :tumup:
Sömmarna på fickorna är ganska symmetriska iaf, jag har bara lagt dem lite slarvigt inför fotot.
Användarens profilbild
Av Scilla
Kyltsi skrev:Jag har sytt dessa byxor (och några till) förra veckan till min lilla smalis att ha på förskolan.
Alla köpebyxor trillar bara av, så det blir att sy en hög till :)
Bild
(Dålig bild för jag har en kass kamera på min mobil)

Jeansen är sydda av mina gamla jeans, och dottern älskar dem nästan lika mycket som sina nya gummistövlar :tumup:
Sömmarna på fickorna är ganska symmetriska iaf, jag har bara lagt dem lite slarvigt inför fotot.
Jättefina! Vad har din smalis för storlek? Jag har två par jättefina velourbyxor här hemma (sydda av Marine78 tror jag? :hmm: ) som vi aldrig använt för att de är alldeles för smala, de får gärna flytta vidare.
Användarens profilbild
Av Scilla
Förresten har min vanliga symaskin nu börjat trassla en massa :evil: så det är väl hög tid att lämna in den på den där servicen som jag ändå tänkt på. Så typiskt bara, precis när jag upprättat värsta syateljén här hemma för att få undan lite sytt! Dregglisar till bebisen och leggings till treåringen behövs. Bland annat. Får hålla mig till det som går att sy bara på overlock nu då...

Tänkte ta mig till Sycenter i Stockholm som tipsats om här, någon som vet hur lång tid man brukar behöva ha den inlämnad?
  • 1
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?