- fre sep 07, 2012 21:14
kvarnkvik skrev:Tittade på en 4,0 (kommer ihåg att det va prat om din maskin tidigare) den verkade ha lite mer dekorsömmar, varför valde du en mekanisk? Tittade även på en ambition (tror jag) datoriserad. Men jag vet inte riktigt vad som är bäst.mly skrev:Är det min vanliga maskin du undrar över? En pfaff select 3.0 är det, och den är mekanisk. Man får alltså ställa in stygnlängd och stygnbredd själv. Övermataren ärCilia skrev:Vad är det för huskvarna du har? Tack för negativa tips också.mly skrev:Jag har kommit på att jag fyller år snart, en sån där jätte udda ålder som räknas som jämn, kom på att jag kanske borde önska mig en ny symaskin. Jag är lite sugen på att höra om kvarnkviks maskin. Någon annan som har några tips, jag syr idag på en pfaff hobby 1132, har varit lite inne på en huskvarna just för att overlocken är det och där jag köpte den verkade de vara jätte bra, men sen fick jag höra att huskvarna inte har inbyggd övermatare. Vad säger ni andra. Jag vill alltså ha något som är lite mer maskin än den jag har idag.Jag har en super Huskvarna som ja ginte rekommenderar. Den kan i stort sett allt, men jag tycker den är lite svår att ställa in rätt på trikåtyger. Dessutom har den en söm som är tänkt just för trikå, som raksöm, och varje gång jag sytt med den måste jag sprätta och den är så himla svår att sprätta. Man får sprätta varje dj..la stygn
. Så nu har jag lovat mig själv att inte använda just den sömmen något mer...
Jag tror på en pfaff med övermatning.
Kollade lite på en nätsida nu, mekanisk vs datoriserad, hjälp!!Den har inte några direkta dekorationssömmar, det är väl ett minus om man vill ha sådana
Vad vill du veta?