Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av miom
Klippan är snyggt och väldigt skönt att slippa tänka på att grisungarna inte får grisa ner.... Enda anledningen att vi inte har köpt det är att de är svåra att ha som gästsoffor. De går inte att sova i. Men madrasser går ju lika bra :D

Jag följer med spänning. Skitsnyggt kommer det att bli.
Användarens profilbild
Av eM
Kan annars tipsa om en soffa från IKEA som vi har som heter TYLÖSAND som man kan forma som man vill i olika sektioner och få soffan precis som man vill. Vi har den i en sandfärgad mockalik-klädsel och faktiskt syns inte smuts och kladd alls på den + att det fungerar superbra och bara slänga in olika delar i en 40 maskin och man kan även köpa nya tygdelar.

Sen tycker jag själv att den är jättesnygg också :)
Användarens profilbild
Av svas
eM skrev:Kan annars tipsa om en soffa från IKEA som vi har som heter TYLÖSAND som man kan forma som man vill i olika sektioner och få soffan precis som man vill. Vi har den i en sandfärgad mockalik-klädsel och faktiskt syns inte smuts och kladd alls på den + att det fungerar superbra och bara slänga in olika delar i en 40 maskin och man kan även köpa nya tygdelar.

Sen tycker jag själv att den är jättesnygg också :)
Den såg ju häftig ut med massor av möjligheter. Dock passar det inte med de där stålrören (jag måste t.o.m. vitspraya benen på Klippan för att det ska funka...). Tack ändå för tipset!
Användarens profilbild
Av amöba
Vi köpte en klippan för något år sen för att ha som tv-soffa. Nu ser vi extremt lite på tv så att vi är nöjda med den är kanske inte så tungt vägande ;) Jag skulle bara ha önskat mig lite grövre kvalitet på tyget så kanske det inte hade skrynklat sig så. Nu känns det lite som att ett lakan är draget över den, men vad annat kan det bli med två små barn som klänger omkring där.

Kuriosa: I har ända sedan vi köpte soffan kallat ryggstödet för Torsdagvägen när hon ålat omkring där. :lol:
Användarens profilbild
Av zandrama
Vi har två klippansoffor som vi är toknöjda med, och vi använder dem ofta. :)
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Åh kära Svas, din idé är alldeles underbar!
Jag la ut en liten annons om syhjälp sökes förut och länkade till denna tråd då jag tyckte idén var alldeles underbar!

Jag hoppas att någon vill och har tid att sy kuddar till mig också så att vi får en älskvärd sjalbarnssoffa vi också!
Användarens profilbild
Av svas
Jag har nu sett ett par decimeter vågit garn i gudomligt perfekta nyanser... 8) :heart:
Användarens profilbild
Av svas
Bissa skrev:hur går samlandet, blir det någon bild på dendär vita soffan med alla kuddarna i snart ? :wink:
Lägesrapport only for you:
Denna vecka är jag i Dalarna men min sambo är hemma. Han målar golvet i sovrummet och under nästa vecka kan vi flytta in dubbelsängen som just nu står i stora rummet. När sängen är väck ska vi dra till IKEA och köpa två soffor. Och innerkuddar. Sedan kära vän, sedan vankas sjalsoffa i stora rummet. Tre kuddar återstår: Tisse har börjat på sin, ZaZi har varit utomlands och Sockertopp är nog också på gång.
Användarens profilbild
Av svas
Idag var vi på IKEA och shoppade soffor. De levereras i kväll. Jag köpte några 50x50 innerkuddar, och eftersom det inte fanns 40x40 chansade jag på 35x35. Felchansning. Får lämna tillbaka och köpa 40x40 någon annanstans. Kanske är allt riggat och klart till helgen! Jippie!!!
Av Jenny
Snart Klar! :eld:
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag satsar på att leverera sist av alla, verkar det som. :lol:
Nyss var jag i utlandet och nu är jag på landet och jobbar häcken av mig. :roll: Jag har inte glömt bort kuddfodralet och egenligen behövs det inte mer än några timmar så är det klart, men de där timmarna står liksom inte att finna just nu. Men det kommer, det kommer - var så säker. 8)
Användarens profilbild
Av Kaja
Undrar om mannen går med på att skjuta upp semestern en vecka till så att jag får hänga kvar här och se den färdiga soffan?? 8)

//Kaja
Användarens profilbild
Av amöba
svas skrev:IFår lämna tillbaka och köpa 40x40 någon annanstans.
Hemtex. 50% på allt i butikerna dessutom 8) Skynda skynda :lol:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
amöba skrev:
Fast det tycker jag de har jämnt...... :roll:
Usch, fy McMorrigan inte gnälla i denna underbara tråd! :this: :lol:
Användarens profilbild
Av amöba
McMorrigan skrev:
amöba skrev:
Fast det tycker jag de har jämnt...... :roll:
Usch, fy McMorrigan inte gnälla i denna underbara tråd! :this: :lol:
Jo, jag vet. Har helt tappat förtroendet för Hemtex. Finns det någon som någonsin köper för fullpris där? Jag ville mest pusha Svas att bli klar. Jag vill ju seeee :shock:
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?