Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
Jag har klonat mina pyjamasbyxor. Jag insåg att jag har ETT par byxor jag går omkring med inomhus just nu, och det kändes inte riktigt hållbart... Så jag letade upp ett juniorpåslakan från IKEA jag loppisfyntat, och nu har jag ett nytt par att bo i! :love: Jag gravidanpassade dem lite med mudd istället för vanlig resår i midjan oxå - funkar det inte när magen är borta får jag väl sy om dem då, helt enkelt.
Bild
Av MammaTess
SCSI skrev:Jag har klonat mina pyjamasbyxor. Jag insåg att jag har ETT par byxor jag går omkring med inomhus just nu, och det kändes inte riktigt hållbart... Så jag letade upp ett juniorpåslakan från IKEA jag loppisfyntat, och nu har jag ett nytt par att bo i! :love: Jag gravidanpassade dem lite med mudd istället för vanlig resår i midjan oxå - funkar det inte när magen är borta får jag väl sy om dem då, helt enkelt.
Bild
men oh vad mysiga de ser ut! :love:
Användarens profilbild
Av mimpen
härlig prinsessetröja, annbom! Den skulle min Elsa gilla :) (hela ungen är som en rosa prinsessa...)

Jag har kämpat på med iris-visa-bodyn åt Hjalmar. Det blev en nödlösning med knapp i ena baksömmen (raglanärm). Alltså, isydd knapp och så en sån liksom öggla som sticker ut från andra sidan och går runt knappen. Jag återkommer med foton när den är klar. Sen har jag sytt kantband (mudd) i grendelen, den drog jag nog lite för mycket i, men jag hoppas det ska funka ändå. Nu återstår bara att kanta ärmarna, och jag kan inte bestämma mig för om jag ska ha mudd där eller bara fålla sömmen. Om jag ska sätta mudd där, hur mycket kortare ungefär ska jag göra mudden jämfört med tröjärmens öppning?

Om man nu bortser från att typ allt är svårt, så ser jag några detaljer, och det är att få avslutningen av mudden snygg, men då tipsade humleblomstern om att jag skulle sy ihop mudden först och sen sy fast den. Det var ju grymt smart och jag kände mig :duh: Så det får jag göra på nästa tröja :)
Av Enid
Mina grisar är nu färdiga:
Bild
Bild
Bild
Bild

Den övre hör till årets julpynt och den undre ska bli julklapp. Jätteroliga att sy ...men så pilligt!!

Jag vill passa på och visa min favorittunika också:
Bild
Sydd efter Ottobre-mönster och den blå tyger föreställer miljoner små trådrullar, A brukar säga att jag är ett trådrulleskåp när jag har den på mig :lol: .
Enid, underbara grisar! :love: Och tunikan är ju bara så snygg!

Själv roar jag mig med att starta nya projekt och inte avsluta dem. Jag gör allt utom det sista tråkiga, så nu har jag producerat en hel liten hög med ofärdiga saker som saknar en mudd här och en knapp där... Och så har stora killen ett starkt behov av byxor och tights, alla han har är lite för korta i benen... Jag som vill sätta saxen i alla fina tyger jag köpte på syfestivalen. Nu blir det till att beställa byxtyger istället... Nå nå, bara att sätta igång.
Av annbom
Enid skrev:Mina grisar är nu färdiga:
Bild
Bild
Bild
Bild

Den övre hör till årets julpynt och den undre ska bli julklapp. Jätteroliga att sy ...men så pilligt!!

Jag vill passa på och visa min favorittunika också:
Bild
Sydd efter Ottobre-mönster och den blå tyger föreställer miljoner små trådrullar, A brukar säga att jag är ett trådrulleskåp när jag har den på mig :lol: .
Men så söta grisarna blev. Tunikan är jättefin, den vill jag gärna se "på riktigt"
Användarens profilbild
Av tweed
Detta är vad jag har färdigställt under förmiddagen, byxorna sydda i helgen, men har gjort det sista tråket nu. Rekommenderar jeanscollegetyget från Mjuka tyger, måste nog beställa ett par meter till på stört.
Bild
Bild
Bild
Lite fler bilder och info i bloggen :D
Sen undrar jag vad ni skulle ta för kantband till en tunika i grodtyget? Jag funderar på mörklila, verkar det bra eller är det någon som har något bättre förslag? Jag har inget som matchar varken bottenfärgen eller grodorna.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?