Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sussry
Äntligen har jag kommit igång med min sjal.
Garnet är 1-trådigt ullgarn från Stickstugan.
Har repat upp och börjat om och ritat diagram och suddat en massa, men är nog nöjd med det nu (ser det bara i ett annat garn dock, vill köpa nu, nu ,nu :( ).

Bild
Av MariaL
MuuM skrev:Äntligen kom jag på det. "Nupp" heter musch på svenska. Så nu vet ni. Och jag.
Jag har också funderat, men har inte kunnat hitta ordet :vågen:
Användarens profilbild
Av Ketronya
Så, nu har jag stickat färdigt min första sommarjsal och repat upp den igen, hehe, när jag kom till spetskanten gick allting helt fel, och efter halva in och jag märkte att INGENTING stämde så jag googlade lite på mönstret och hittade såklart en blogg som berättade om att det var fel i mönstret :duh: Riktigt frustrerande och eftersom jag egentligen tyckte att den blivit för liten och inte så fin som jag tänkt så har jag nu repat upp den och ska sticka något annat...

Men först måste jag härva och skölja upp garnet, jippi...

Jag funderar på antingen den här eller den här:
http://www.ravelry.com/patterns/library ... 2010-shawl
http://www.ravelry.com/patterns/library/matilda-2#
Användarens profilbild
Av Ketronya
sussry skrev:Äntligen har jag kommit igång med min sjal.
Garnet är 1-trådigt ullgarn från Stickstugan.
Har repat upp och börjat om och ritat diagram och suddat en massa, men är nog nöjd med det nu (ser det bara i ett annat garn dock, vill köpa nu, nu ,nu :( ).

Bild
Det ser jättefint ut! Hittar du på mönstret själv?
MariaL skrev:Nu har jag startat med min Annis ( mönster från Knitty) i tunnt, tunnt garn. Det är nytt för mig att starta en sjal ute i kanten, fick läggga upp 363 maskor :) Nu gruvar jag mej lite för nuppsen, även det är nytt för mig. Men det är så kul att testa nya grejer i allafall om det går bra ;)
Jag håller också på med en Annis och jag gillade inte att börja ute i kanten. Nu har jag dock bara lite kvar på dom slätstickade kortvarven och den ser ut att bli riktigt vacker så det kan hända att det blir fler trots allt.
Användarens profilbild
Av Ketronya
sussry skrev:
Ketronya skrev:
Det ser jättefint ut! hittar du på mönstret själv?
Tack! JA, det är egen påhittat.
Åh, vad häftigt, det önskar jag att med kunde göra!
Användarens profilbild
Av Ketronya
Nu har jag börjat sticka på en matilda istället, den är rolig och enkel :D

Bild
(lånad bild)
Användarens profilbild
Av sussry
Ketronya skrev:Nu har jag börjat sticka på en matilda istället, den är rolig och enkel :D

Bild
(lånad bild)
Ser fin ut. Bra val! Ska bli kul att se din. :D
Av MariaL
linafelicia skrev:
MariaL skrev:Nu har jag startat med min Annis ( mönster från Knitty) i tunnt, tunnt garn. Det är nytt för mig att starta en sjal ute i kanten, fick läggga upp 363 maskor :) Nu gruvar jag mej lite för nuppsen, även det är nytt för mig. Men det är så kul att testa nya grejer i allafall om det går bra ;)
Jag håller också på med en Annis och jag gillade inte att börja ute i kanten. Nu har jag dock bara lite kvar på dom slätstickade kortvarven och den ser ut att bli riktigt vacker så det kan hända att det blir fler trots allt.
Det är lite bökigare att börja i kanten men fördelen är att varven blir kortare och kortare. Nu har jag bara några varv kvar det skall bli spännande att blocka och se slut resultatet.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?