Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smedsboemma
Emmiez skrev:
smedsboemma skrev:Emmiez: :hmm: Jag tycker att mössan ser ut att ha blivit lite för liten?! När jag har den modellen så brukar jag trycka ner den i pannan så att den täcker, liksom mer rakt alltså. Men du kanske har en högre panna?
jag vet inte, tycker inte jag har så värst hög panna, men jag tror jag drar ner den baktill så åker den upp fram, för nu när jag provar hamnar den längre ner i pannan om jag bara sätter på den. det här kanske ser bättre ut enligt modellen?
jag tror det är vanan som gör att jag drar ner bak, gillar inte att ha nåt nära ögonen men vill gärna ha mycket mössa i nacken :)
Åh, jag är tvärt om, att jag inte vill ha mössan för långt ner i nacken!
Men det ser bra ut som du har den också, så länge du inte fryser någonstans. :wink:
Av Emmiez
smedsboemma skrev:
Emmiez skrev:
smedsboemma skrev:Emmiez: :hmm: Jag tycker att mössan ser ut att ha blivit lite för liten?! När jag har den modellen så brukar jag trycka ner den i pannan så att den täcker, liksom mer rakt alltså. Men du kanske har en högre panna?
jag vet inte, tycker inte jag har så värst hög panna, men jag tror jag drar ner den baktill så åker den upp fram, för nu när jag provar hamnar den längre ner i pannan om jag bara sätter på den. det här kanske ser bättre ut enligt modellen?
jag tror det är vanan som gör att jag drar ner bak, gillar inte att ha nåt nära ögonen men vill gärna ha mycket mössa i nacken :)
Åh, jag är tvärt om, att jag inte vill ha mössan för långt ner i nacken!
Men det ser bra ut som du har den också, så länge du inte fryser någonstans. :wink:
:) det e ju vad man är van vid, men jag tycker den va bra iallafall :tumup:
Av Smultronbarn
Allså, jag hinner inte läsa de senaste inläggen nu. Fina mössor ni fått!!!! :D

Men en liten fråga till er som inte gillar syntetgarn mot kroppen: Är det ok med en dekoration av syntet om den inte är närmast huvudet utan utanpå mössan?

(För en fleecemössa är väl uteslutet antar jag... :hide: )

Nu ska vi på familjeutflykt och sedan skall jag rulla mer garn! :wink:
Användarens profilbild
Av zandrama
solängel skrev:
zandrama skrev:Jag måste förresten fråga, eftersom jag hittade de nu, var halstabletterna meningen att skicka med? Tack iaf. :)
:roll: :rofl: Som jag letat!!! Nej, det var inte meningen, men så blir det när man har en liten hjälpreda hemma när man packar paket... :wink:

Hoppas mössan inte blev för trång... var lite orolig när jag tovat den eftersom du inte ville ha nån kondommössa. Att den är lång är meningen, för att få lite pös där bak, och så kan man välja om man vill vika upp mudden eller inte. Jag fick inga bra kort på den, tyvärr.
Där ser man :lol:
Ska jag skicka tillbaks dem?

Den blev lite på gränsen, men det funkar. Jag får ta lite kort senare. Väldigt fina färger! :)
Användarens profilbild
Av zandrama
Till min mottagare:
Jag har precis beställt garn, men det kommer nog inte förrän efter den 20e nångång, så risken finns att du inte får din mössa förrän efter sista september. Jag ska jobba järnet med den när garnet dyker upp och så hoppas jag att den dyker upp senat 30/9, men jag garanterar inget.
Användarens profilbild
Av solängel
zandrama skrev:
solängel skrev:
zandrama skrev:Jag måste förresten fråga, eftersom jag hittade de nu, var halstabletterna meningen att skicka med? Tack iaf. :)
:roll: :rofl: Som jag letat!!! Nej, det var inte meningen, men så blir det när man har en liten hjälpreda hemma när man packar paket... :wink:

Hoppas mössan inte blev för trång... var lite orolig när jag tovat den eftersom du inte ville ha nån kondommössa. Att den är lång är meningen, för att få lite pös där bak, och så kan man välja om man vill vika upp mudden eller inte. Jag fick inga bra kort på den, tyvärr.

Den blev lite på gränsen, men det funkar. Jag får ta lite kort senare. Väldigt fina färger! :)
Nej, det är lugnt. Är storkonsument av dylika just nu, så jag har lite på lager... :ill:

Du kan väl blöta mössan och töja den lite? Brukar funka hyfsat. (Jag kanske skulle provat den efter tovningen, så hade den blivit lagom. Den var ju så stor innan...)
Användarens profilbild
Av sofiutane
Och nu är jag klar med min, då ska den bara skickas också, något som visat sig vara ett problem... :lol:
Av Annamamman
Min är också klar sedan flera dagar, men svårt att få iväg den, ska prova idag.
Användarens profilbild
Av zandrama
solängel skrev:
zandrama skrev:
solängel skrev:

Nej, det är lugnt. Är storkonsument av dylika just nu, så jag har lite på lager... :ill:

Du kan väl blöta mössan och töja den lite? Brukar funka hyfsat. (Jag kanske skulle provat den efter tovningen, så hade den blivit lagom. Den var ju så stor innan...)
Usch! Krya på dig!

Jo, stickat brukar töja sig en del, även om det är tovat, så jag är inte orolig. :)
Användarens profilbild
Av Sassi
Nu är jag klar med min mössa och har stoppat den i kuvert till min mottagare!!!
Hamnar på postlåda imorg måndag!
Är inte med på skickat och fåttlistan då jag kom med i sista stund. Tack Zmurfan! Men medd så här att den är på väg!

Skall själv vara borta en vecka men hoppas det ligger en mössa och väntar på mig när jag kommer hem!

Blev så inspirerad att jag skall sticka en mössa till mig själv med!

Mys i era nya mössor alla i mössbytartråden!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Petar in Sassi i listan då.

4ungar Ej Sänt - Ej Fått
aina Ej Sänt - Ej Fått
Annamamman Ej Sänt - Ej Fått
annelie Ej Sänt - Ej Fått
Annika E Ej Sänt - Ej Fått
Asereth Ej Sänt - Ej Fått
binaem Ej Sänt - Ej Fått
corona Sänt - Ej Fått
Emmiez Ej Sänt - Fått
exiteme Sänt - Ej Fått
Fryle Ej Sänt - Ej Fått
glis Ej Sänt - Ej Fått
HH Ej Sänt - Fått
Häjk Ej Sänt - Ej Fått
kleopatrina Ej Sänt - Ej Fått
knyttet & K Ej Sänt - Ej Fått
kvarnvik Ej Sänt - Ej Fått
LisaMarie Ej Sänt - Ej Fått
lotti Ej Sänt - Ej Fått
Maddemoa Sänt - Ej Fått
Maerion Sänt - Ej Fått
Marion Ej Sänt - Ej Fått
mimme Ej Sänt - Ej Fått
noranora Ej Sänt - Ej Fått
pejgan Ej Sänt - Ej Fått
Sassi Sänt - Ej Fått
smedsboemma Sänt - Fått
smultronbarn Ej Sänt - Ej Fått
sofiutane Ej Sänt - Ej Fått
solängel Sänt- Fått
stream Ej Sänt - Ej Fått
suskiv Ej Sänt - Ej Fått
zandrama Ej Sänt - Ej Fått
zingo Sänt - Ej Fått
zmurfan Ej Sänt - Fått

För att ändra i listan:
Citera SENASTE inlägget med sänt-/fått-lista, ändra i listan, ta sedan bort [ quote ] och [ /quote ] och skicka.

Låt detta meddelande ligga kvar!
Av Smultronbarn
Emmiez skrev:
Suskiv skrev:
Emmiez skrev:jag är nästan klar :)
:purskis: mitt arbete mäter 2 cm :| jag lär nog blir klar sist.
jag köpte garn, virkade på tåget och vips var den nästan klar :)
hade jag stickat däremot hade jag nog inte kommit nån vart ännu..

sen har jag ju ganska tjockt garn och stor virknål, det gör mycket det.
För mig är det precis tvärtom....virka tar en evighet, men att sticka går finfint! :wink:

Hoppas bara att jag valt rätt material... :? :tumsup:
Användarens profilbild
Av zingo
Åh, jag undrar om inte mitt har kommit fram?
Längesen jag skickade nu :hmm:
Fina mössor ni fått! :)
Användarens profilbild
Av zandrama
4ungar Ej Sänt - Ej Fått
aina Ej Sänt - Ej Fått
Annamamman Ej Sänt - Ej Fått
annelie Ej Sänt - Ej Fått
Annika E Ej Sänt - Ej Fått
Asereth Ej Sänt - Ej Fått
binaem Ej Sänt - Ej Fått
corona Sänt - Ej Fått
Emmiez Ej Sänt - Fått
exiteme Sänt - Ej Fått
Fryle Ej Sänt - Ej Fått
glis Ej Sänt - Ej Fått
HH Ej Sänt - Fått
Häjk Ej Sänt - Ej Fått
kleopatrina Ej Sänt - Ej Fått
knyttet & K Ej Sänt - Ej Fått
kvarnvik Ej Sänt - Ej Fått
LisaMarie Ej Sänt - Ej Fått
lotti Ej Sänt - Ej Fått
Maddemoa Sänt - Ej Fått
Maerion Sänt - Ej Fått
Marion Ej Sänt - Ej Fått
mimme Ej Sänt - Ej Fått
noranora Ej Sänt - Ej Fått
pejgan Ej Sänt - Ej Fått
Sassi Sänt - Ej Fått
smedsboemma Sänt - Fått
smultronbarn Ej Sänt - Ej Fått
sofiutane Ej Sänt - Ej Fått
solängel Sänt- Fått
stream Ej Sänt - Ej Fått
suskiv Ej Sänt - Ej Fått
zandrama Ej Sänt - Fått
zingo Sänt - Ej Fått
zmurfan Ej Sänt - Fått

För att ändra i listan:
Citera SENASTE inlägget med sänt-/fått-lista, ändra i listan, ta sedan bort [ quote ] och [ /quote ] och skicka.

Låt detta meddelande ligga kvar!
Användarens profilbild
Av HH
å nu är mössan klar!! (ja lite fästa trådar kvar, men det är ju sååå tråkigt..men snart snart) Jag tror det får bli en lite liten bonus oxå med sickad....undrar om man hinner.... ja jo kankse, det får nog bli en lite bonus!!! Det är jju sååå roligt det här med mössor, skulle kunna göra hur många som helst!!!!!!!! (bara jag slapp fästa trådarna!)

(haha nu kom det rätt råkade skriva in möss medelandet i smycke bytes tråden... ja så är det när man är lite snurriig i bollen och har för många trådar att hålla i!)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 33

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?