Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
glis skrev:Jag tycker att både mössan och Melon är snygg. Och Melon: du är alltid dösnygg på bild! (Också)
:iagree: Du är jättesnygg, både på bild och irl! Och mössan är ju superhäftig, måste leta reda på garn! Får se om jag hinner före Gils. ;-) Behöver ny buss-stickning, min näverstickning är färdig.
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:
glis skrev:Jag tycker att både mössan och Melon är snygg. Och Melon: du är alltid dösnygg på bild! (Också)
:iagree: Du är jättesnygg, både på bild och irl! Och mössan är ju superhäftig, måste leta reda på garn! Får se om jag hinner före Gils. ;-) Behöver ny buss-stickning, min näverstickning är färdig.
Så söta ni är :loving: Det verkar ju som om jag fiskar efter komplimanger men i själva verket handlar det om att jag är rädd att se tyken ut, nonchalant liksom. Jag vill inte se ut så på kort.

Mössan är jättekul att sticka och en alldeles lagom busstickning. Jag vill tipsa om att sticka i-corden i början med lite tunnare stickor för att få den lite nättare, jag stickade med samma stickor först och tyckte den blev för korvig då. Men det är väl en smaksak egentligen :wink:

Min dotter vill ha en likadan mössa, i mörkblått och rosa, med långa korvar som ska hänga ner från mössan så det ser ut som hår. Min reaktion: "Eeeeeh... vi får se" :whut:
Av Britt
Ketronya skrev:
melon skrev:
Ketronya skrev:
melon skrev:
CAKirre skrev:
linafelicia skrev:
melon skrev:Någon som vill vara med på en KAL? Det är på initiativ av Okejdå.

Bild
Jag behöver både en höstmössa och en spark i rumpan :wink: och då brukar en knit-a-long vara bra.
Jag är lite sugen på den, har laddat ner mönstret men vi får se om jag börjar på den.
Jag är nog mest nyfiken på hur den är konstruerad.
Jag är inte så förtjust i färgerna, men modellen var fin! Behöver man vara medlem på FB för att delta?
Den går att ladda ner gratis på ravelry.
Vad heter mönstret?
Regina: http://www.ravelry.com/patterns/library/regina-2
Tack! :tumup:
Alltså, jag hittar ingenstans att ladda ner om jag inte går med i Facebook. Och det vill jag inte, men mönstret verkar ju kul. Och om det nu är lättstickat, så vore det ju toppen! Finns det någon annanstans?
Britt skrev:
Ketronya skrev:
melon skrev:
Ketronya skrev:
melon skrev:
CAKirre skrev:
linafelicia skrev:
melon skrev:Någon som vill vara med på en KAL? Det är på initiativ av Okejdå.

Bild
Jag behöver både en höstmössa och en spark i rumpan :wink: och då brukar en knit-a-long vara bra.
Jag är lite sugen på den, har laddat ner mönstret men vi får se om jag börjar på den.
Jag är nog mest nyfiken på hur den är konstruerad.
Jag är inte så förtjust i färgerna, men modellen var fin! Behöver man vara medlem på FB för att delta?
Den går att ladda ner gratis på ravelry.
Vad heter mönstret?
Regina: http://www.ravelry.com/patterns/library/regina-2
Tack! :tumup:
Alltså, jag hittar ingenstans att ladda ner om jag inte går med i Facebook. Och det vill jag inte, men mönstret verkar ju kul. Och om det nu är lättstickat, så vore det ju toppen! Finns det någon annanstans?
Regina is now available as an download exclusively available on Facebook! Get your copy now and join us here for a knit-along! :(
Användarens profilbild
Av MuuM
Man kan få den i början av 2012 om man inte är med i fb. Det tolkar jag som att det är ett gratis mönster. De som vill ha men inte är med i fb kan pma mig.
Jag började sticka en Laminaria i morse. Så rolig! :app:
Jag är iofs bara inne på andra diagrammet (star chart), men den är verkligen rakt på och det är lätt att hålla rätt på maskorna och allting. Kanske skulle jag ha valt ett nr större stickor, men det får gå ändå för jag har ingen lust att repa upp.
Av Ponyo
zandrama skrev:Jag började sticka en Laminaria i morse. Så rolig! :app:
Jag är iofs bara inne på andra diagrammet (star chart), men den är verkligen rakt på och det är lätt att hålla rätt på maskorna och allting. Kanske skulle jag ha valt ett nr större stickor, men det får gå ändå för jag har ingen lust att repa upp.
Skoj! Laminarian är både rolig och fin :love:
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:
:lol: jag tycker den är aptråkig! Repade upp min.
MuuM skrev:
Ponyo skrev:
Och jag har aldrig vågat ge mig på den trots att den ser så fin ut, tycker den verkar jättesvår, har aldrig fattat Knitty-mönster... :?
Användarens profilbild
Av melon
Ketronya skrev:
MuuM skrev:
Ponyo skrev:
Och jag har aldrig vågat ge mig på den trots att den ser så fin ut, tycker den verkar jättesvår, har aldrig fattat Knitty-mönster... :?
Vem som helst får skicka in mönster till Knitty, så du har nog haft otur om du kollat på ett par av deras mönster och inte förstått. Det är lite olika kvalité på mönster och mönsterskrivare. Försök igen, de har ju många roliga mönster! :vågen:
Har ni sett de där kubiska pallarna som är en låda inklädd i tyg på Åhlens?

Jag köpte en sån 40x40x40 cm igår att ha garn i, eftersom det är så trångt i linneskåpet (och lakanen har fått hitta nya kreativa förvaringsplater....)

Nuu blev det ännu mer oordning, eftersom givetvis inte allt garn fick plats :( men en till sån låda borde räcka, och sen skulle det nog banne mig få vara en gräns för hur mycket garn som får finnas i huset. Köper jag nytt, får jag sälja, slänga eller skänka bort något annat.

Men egentligen, egentligen, borde jag nog inventera lite bättre - för det flög ut en insekt från något nystan.... så nu är allt packat i individuella plastpåsar åtminstone. Men vi har så erbarmligt liten frys - så det är inte görbart att frysa allt garn. :/
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?