Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
yonohanna skrev:Nu går jag lite crazybanana o tänkt köpa en overlockmaskin, jag som knappt kan sy liksom :roll:
Men antingen ska jag köpa en Huskylock 90 eller Huskylock 901, vilken tror ni är bäst?

Eller finns det nån annan som passar en ovan bättre tro? Till humant pris då...
Jag har en huskylock 90, har inte haft den så länge och har ingen erfarenhet av andra maskiner, har bara sytt ett par sömmar på glis maskin innan. Jag har iaf inget att klaga på med min maskin. Men som sagt ingen erfarenhet av andra maskiner.
Användarens profilbild
Av tweed
mly skrev:
yonohanna skrev:Nu går jag lite crazybanana o tänkt köpa en overlockmaskin, jag som knappt kan sy liksom :roll:
Men antingen ska jag köpa en Huskylock 90 eller Huskylock 901, vilken tror ni är bäst?

Jag har en huskylock 90, har inte haft den så länge och har ingen erfarenhet av andra maskiner, har bara sytt ett par sömmar på glis maskin innan. Jag har iaf inget att klaga på med min maskin. Men som sagt ingen erfarenhet av andra maskiner.
Många köper ju Brother från UK som förstaOL och jag har inte hört någon klaga. http://www.sewingmachines.co.uk/brother1034_info.htm

Jag har beställt min vanliga hushållsmaskin därifrån och man får med adapter till sladden så det är bara att tuta och köra, och så är det fraktfritt också :tumup:
Användarens profilbild
Av yonohanna
kvarnkvik skrev:
mly skrev:

Många köper ju Brother från UK som förstaOL och jag har inte hört någon klaga. http://www.sewingmachines.co.uk/brother1034_info.htm

Jag har beställt min vanliga hushållsmaskin därifrån och man får med adapter till sladden så det är bara att tuta och köra, och så är det fraktfritt också :tumup:
Ok, är det en bra nybörjarmaskin då kanske :hmm: Men då blir manualen på engelska, det känns inte som att jag gör det lättare för mej då. Men bra tips ju!
Användarens profilbild
Av tweed
yonohanna skrev:
kvarnkvik skrev:
mly skrev:

Ok, är det en bra nybörjarmaskin då kanske :hmm: Men då blir manualen på engelska, det känns inte som att jag gör det lättare för mej då. Men bra tips ju!
Det följer ju med en instruktions-dvd :D Jag tycker att det oftast är svårt att läsa sig till vad man ska göra ändå, även om manualen är på svenska. Sen kanske det går att leta upp svenska manual på nätet?
Användarens profilbild
Av Titinea
Jippie! Vad glad jag blir... Jag vann tävlingen hos Mrs Bao... :app:

Blev riktigt förvånad när jag klickade på länken och kom till min blogg (som är oförskämt ouppdaterad). Trodde först jag klickat fel... Men det hade jag inte..tihi

Nu kan jag också sy en sån snygg jacka som du Linafelicia.. :)
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Jag tog tag i min ufo-låda igår och färdigställde massor av saker:

Bild
Velourklänning, mönster är modifierat från stoff och stil

Bild
Velourbyxor gjorda av mina gamla mysiga gravidvelourbyxor. Mönster är modifierat från stoff och stil

Bild
Det här är faktiskt mina föräldrars UFO, ett par byxor i stretchfrotté som de sydde till mig när jag var liten men som inte blev fållade och fick någon resår så när jag fick kläder från dem till mina barn låg det här ufot bland de kläderna...
mly skrev:Vad blev det för nån?

Har inte helt bestämt mig ännu, vet ännu inte ens om jag vill ha en kombi eller en renodlad ol. Har ännu inte kunnat komma till en affär och prova, så tills dess läser jag för fullt på nätet :wink:
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 169

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?