Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Hm, jag satte i en tillräckligt stor vajer för att kunna prova min kofta nu, och jag tycker att den verkar lite stor :roll: Jag har stickat minskningarna för midjan och sen påbörjat ökningarna för ovanför midjan s a s :roll: Jag tycker att den är lagom över höften men får nog ta upp och strunta i ökningarna så att jag hamnar på storleken under. Första delen av mönsterdiagrammet går över tolv maskor, så en storlek mindre betyder en rapport mindre av diagrammet. Men om jag gör oket i storlek s, då måste jag sticka ärmen i den storleken också för att det ska stämma va? :hmm:

Mönstret finns här: http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =1&lang=se
Av Ponyo
melon skrev:Eller är de virkade? Jag ser inte riktigt på min lilla iPhone. Jag ser att handtagen är stickade men väskan ser annorlunda ut i strukturen.
Den ser stickad ut.
Jag håller med om att modellen inte är i min smak. Men utförandet är :love:
Av mly
linafelicia skrev: I förra sticksnacktråden frågade jag om ökningar till raglantröja eftersom jag höll på med en Gemini från Knitty.com
Enligt mönstret skulle man öka på varje varv men jag ökade på varannan istället för att jag tyckte att det var för mycket vidd i ärmhålet på orginalet. Jag blev riktigt nöjd med min tröja. Hade jag haft mer garn hade jag gärna haft den lite längre men den är ok så här också.
Bild
Bild
Orginalet ser ut såhär:
Bild
En sak som jag inte tänkt på när jag ändrade till ökning vartannat varv så blev tröjan automatiskt lite snävare än orginalet också.
Hur mycket garn gjorde du åt till denna å vilka stickor använde du? Jag vill sticka en topp i några nystan tilda jag har här hemma och denna är nog den jag har hittat som jag gillar bäst.
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag I-cordar lite... Allt för att undvika den tråkiga uppifrån och ner koftan jag stickar på nu.
Små projekt kan också vara väl så givande!
Bild
  • 1
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?