Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

glis skrev:namera: Kan du liggamma och sticka samtidigt? :respekttilldig:
Det var det enda jag gjorde när M var pyttis och ville amma heeela tiden och jag hade så ont att jag inte kunde sitta. Det funkar, men man kan få lite ont i axlarna, iaf som jag gjorde det.
Användarens profilbild
Av MuuM
:iagree: Hur fasen går det till? :hmm: Jag kan inte ens sittamma och sticka samtidigt... :roll:
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
Det var det enda jag gjorde när M var pyttis och ville amma heeela tiden och jag hade så ont att jag inte kunde sitta. Det funkar, men man kan få lite ont i axlarna, iaf som jag gjorde det.
Ligg på sidan med bebis, i det här fallet tvååring, på armen och armen runt barnet. Sticka som vanligt :)
MuuM skrev:
:iagree: Hur fasen går det till? :hmm: Jag kan inte ens sittamma och sticka samtidigt... :roll:
Sittamma tycker jag är lite svårare, men det går det med, om barnet ligger stilla :roll: Amningskudden var bra! :tumup:
ellla skrev:
solängel skrev:
Ligg på sidan med bebis, i det här fallet tvååring, på armen och armen runt barnet. Sticka som vanligt :)
Precis! Fast när de var små brukade jag nog ha armen ovanför huvudet på bebisen.
ellla skrev:
solängel skrev:

Exakt. :tumup: Sedan har jag mjölkpåsar till bröst :oops: , så ammar jag äldre sonen kan jag ligga på rygg, ha honom bredvid mig, amma och sticka.
Användarens profilbild
Av Mosan
Vad det är tråkigt att maska av min sjal, det tar en hel evighet. :roll: har inte ens hunnit halvvägs.
aud skrev:Har några frågor, om någon vänlig stickvan själ vill svara. :)

Jag har precis stickat en mössa, och det känns inte som om det är någon stuns i den. Om ni fattar. Den är slapp och go. Är garnet för mjukt? Har jag använt för smala eller för tjocka stickor? Stickar jag för löst? Efter några varv checkade jag lite runt barnets huvud, och det såg lovande ut. Nästan lite tight. Men det färdiga resultater är utan styrsel, och alldeles för stort. Och jag fattar ingenting. Det är till hans syssling, som är två år äldre och jag vet ju inte hur den blir på henne. Men de är typ lika stora, så ... o.O Men jag har det problemet vad jag än stickar.

Är det någon som fattar någonting av vad jag skriver? :)
Jag har själv har råkat ut för det en gång, den gången var det garnet som var problemet, ett jättefint garn som inte har någon stuns i sig alls... Järbos "Raggi Batik". Jättefint garn, men det bara växer och växer... :?
Användarens profilbild
Av Fryle
Vilken snygg mössa, melon!

Fast jag har nog mössor så det räcker :roll: . Och så har jag inte facebook, så jag står över KALen, men vill gärna se era alster, ni som är med.
Användarens profilbild
Av melon
aud skrev:
CAKirre skrev:
aud skrev:Har några frågor, om någon vänlig stickvan själ vill svara. :)

Jag har precis stickat en mössa, och det känns inte som om det är någon stuns i den. Om ni fattar. Den är slapp och go. Är garnet för mjukt? Har jag använt för smala eller för tjocka stickor? Stickar jag för löst? Efter några varv checkade jag lite runt barnets huvud, och det såg lovande ut. Nästan lite tight. Men det färdiga resultater är utan styrsel, och alldeles för stort. Och jag fattar ingenting. Det är till hans syssling, som är två år äldre och jag vet ju inte hur den blir på henne. Men de är typ lika stora, så ... o.O Men jag har det problemet vad jag än stickar.

Är det någon som fattar någonting av vad jag skriver? :)
Jag har själv har råkat ut för det en gång, den gången var det garnet som var problemet, ett jättefint garn som inte har någon stuns i sig alls... Järbos "Raggi Batik". Jättefint garn, men det bara växer och växer... :?
Tack. Det låter bra. Hellre att det är garnets än mitt fel. ;) Här är mössan, iaf. Den ser hyfsad ut, men hade gärna haft mer umphf liksom.
Bild
Jag tror också på garnet, fast jag tror att om du går ner ett eller två nummer i stickor så får du ett fastare resultat. :D
Av Ponyo
melon skrev:Någon som vill vara med på en KAL? Det är på initiativ av Okejdå.

Bild
Jag behöver både en höstmössa och en spark i rumpan :wink: och då brukar en knit-a-long vara bra.
Snygg mössa! Nästan så att man borde göra den med detaljen i orange, så den ser ut som en ankfot.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
melon skrev:Någon som vill vara med på en KAL? Det är på initiativ av Okejdå.

Bild
Jag behöver både en höstmössa och en spark i rumpan :wink: och då brukar en knit-a-long vara bra.
Snygg mössa! Nästan så att man borde göra den med detaljen i orange, så den ser ut som en ankfot.
:mrgreen: Obetalbart!
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?