Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Är ganska ny pfaffägare (Quilt expression 4.0) och uppskattar övernattning mycket jag med. Min maskin är elektroniskt styrd, det är absolut inte nödvändigt. Select-maskinerna är nog mest prisvärda, men kolla, den enklaste av dem kanske inte har övermataren?
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:Är ganska ny pfaffägare (Quilt expression 4.0) och uppskattar övernattning mycket jag med. Min maskin är elektroniskt styrd, det är absolut inte nödvändigt. Select-maskinerna är nog mest prisvärda, men kolla, den enklaste av dem kanske inte har övermataren?
:fnissa:

Jag har också Pfaff, en select 3.0 som jag är nöjd med, helmekanisk. Möjligen att jag nu när jag kommit en bit till i mitt syende skulle kunna tänka mig att ha några fler dkorsömmar, men det är inget jag saknar till vardags. Det är övermataren som gör hela grejen, tycker jag.
Användarens profilbild
Av glis
kvarnkvik skrev:
glis skrev:Är ganska ny pfaffägare (Quilt expression 4.0) och uppskattar övernattning mycket jag med. Min maskin är elektroniskt styrd, det är absolut inte nödvändigt. Select-maskinerna är nog mest prisvärda, men kolla, den enklaste av dem kanske inte har övermataren?
:fnissa:

Jag har också Pfaff, en select 3.0 som jag är nöjd med, helmekanisk. Möjligen att jag nu när jag kommit en bit till i mitt syende skulle kunna tänka mig att ha några fler dkorsömmar, men det är inget jag saknar till vardags. Det är övermataren som gör hela grejen, tycker jag.
Hihi. Skrev det på telefonen liggandes i gästsängen hos kompisar.
Det är Kvarnkviks maskin jag menar, den verkar väldigt bra.
Aborre skrev:Jag har precis upptäckt att jag gillar att sy! Har inte gjort det sen syslöjden och då var det roligt, sen föll syning i glömmo även om jag alltid velat ha en symaskin. Blev väl lite inspirerad härifrån också.

Nu vill jag sy saker! Men var hittar jag mönster? Gärna en bra gottoblandat bok om det finns :hmm:
http://www.sykurser.se Du måste vara medlem men det kostar inte mycket och du får både mönster och hjälp hur du gör. :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
Aborre skrev:
glis skrev:Jag har dam och gillar dem. Till barn kör jag med Ottobre 4 2004 tror jag.
Svensk damtidning? :hmm: Vad innehåller den?
Ottobre creative workshop som nämns här ovan, basmönster för trikåtoppar. Finns i dam och barn.
Av mly
kvarnkvik skrev:
Aborre skrev:
glis skrev:Jag har dam och gillar dem. Till barn kör jag med Ottobre 4 2004 tror jag.
Ottobre creative workshop som nämns här ovan, basmönster för trikåtoppar. Finns i dam och barn.
Är de från 34 glis? Och är de stora i storlekarna?
Användarens profilbild
Av glis
mly skrev:
kvarnkvik skrev:
Aborre skrev:
Precis, svarade på telefonen därför citerade jag inte, tyckte det vara ganska klart vad jag menade. Creative workshop nr 303 med damtoppar har jag. Den innehåller mönster från stl 34 till rejäla storlekar, kanske 52? Enligt tabellen är de små i storlekarna, jag skall ha stl 46 enligt den men har sytt stl 42 som jag brukar och det passar:
Bild
Av mly
glis skrev:
mly skrev:
kvarnkvik skrev:
Aborre skrev:
Precis, svarade på telefonen därför citerade jag inte, tyckte det vara ganska klart vad jag menade. Creative workshop nr 303 med damtoppar har jag. Den innehåller mönster från stl 34 till rejäla storlekar, kanske 52? Enligt tabellen är de små i storlekarna, jag skall ha stl 46 enligt den men har sytt stl 42 som jag brukar och det passar:
Bild
Då borde ju det funka för mig med va? Den är fin din topp!
Användarens profilbild
Av Fryle
Hur syr jag en fåll i trikå utan att det bubblar sig?

Största anledningaren till att jag köpte en ny symaskin (Janome 4030) var att jag ville ha elastiska sömmar för att kunna sy i trikå. Själva plagget syr jag på OL, men när jag sedan syr upp ärmslut och nederkant blir det liksom uttöjt och bubblar sig hur jag än gör.

Minst illa blir det med en söm som liknar kråkspark. Finns det någon annan som skulle kunna funka bättre? Hur ska jag tänka, långa eller korta stygn, dra eller inte dra i tyget?

Här är de sömmar som finns:

Bild
Användarens profilbild
Av CAKirre
Fryle skrev:Hur syr jag en fåll i trikå utan att det bubblar sig?

Största anledningaren till att jag köpte en ny symaskin (Janome 4030) var att jag ville ha elastiska sömmar för att kunna sy i trikå. Själva plagget syr jag på OL, men när jag sedan syr upp ärmslut och nederkant blir det liksom uttöjt och bubblar sig hur jag än gör.

Minst illa blir det med en söm som liknar kråkspark. Finns det någon annan som skulle kunna funka bättre? Hur ska jag tänka, långa eller korta stygn, dra eller inte dra i tyget?

Här är de sömmar som finns:

Bild
Jag har ingen avancerad symaskin, men jag syr fållar i trikå med tvillingnål och raksöm, det brukar fungera bra. Kan det vara så att trycket på pressarfoten är för stort? :hmm:
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?