Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

:gaah:

Jag har börjat på ett par fingervantar till Björn. Stickor 3,5 och 40 maskor i resåren. Men nu när jag behöver lite stöd i hur ofta jag ska öka till tumkilen, och hur jag ska fördela maskorna till fingrarna SÅ FUNKAR INTE RAVELRYS MÖNSTERDATABAS!
Eller vad det nu är för fel. Jag kan inte söka bland några mönster öht i alla fall :(
Användarens profilbild
Av MuuM
Mosan skrev:Igår fick jag bästa, finaste stickpåsen :love: av Glis! Nu måste jag ut och visa upp mig med min stickning.
:tumup: Nordiska imorgon?
Användarens profilbild
Av Mosan
MuuM skrev:
Mosan skrev:Igår fick jag bästa, finaste stickpåsen :love: av Glis! Nu måste jag ut och visa upp mig med min stickning.
:tumup: Nordiska imorgon?
Hälsa syrran som är där! Jag vill vara hemma med familjen!
Av Ponyo
Jag har köpt ett underbart rosa garn (malabrigo). Men nu kommer den stora frågan.
Laminaria eller Diamond knit shawl?

Den första har jag stickat en gång redan. Rolig, och fin.
Men jag gillar enkelheten i Diamond knit shawl.

Eller ska jag sticka en Rock island till? :gaah:
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Nu stickar jag på en diamond (se Petra o:s fina)
Bild

Och min blir så galet fin. Och mjuk. jag har hittat ett nytt favoritgarn :loving:
Diamond knit är jättefin. Har du tänkt att göra en avslutning i accentfärg som Petra brukar göra på sina?
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:
Ponyo skrev:Nu stickar jag på en diamond (se Petra o:s fina)
Bild

Och min blir så galet fin. Och mjuk. jag har hittat ett nytt favoritgarn :loving:
Den var jättefin! Är mönstret gratis?
Ja, Petra länkar på sin hemsida. I mönstret anv de supertjockt garn, men det är ju bara att anpassa efter eget behov.
Den är doch galet monoton. Samma lika hela tiden.

Melon, jag är sugen på accentkant. Men vilket garn eller färg vet jag ej.
Superfina Trulsamin!

Mina babylegs är färdiga, kanske att de skulle kunna vara lite vidare men då hade de å andra sidan blivit för korta
BildBild
Tack för alla tips hur de skulle stickas
ellla och solängel, ni tipsade mig om enkla trekantssjalar under fiberfestivalen.
Råkar det vara så att ni har en enkel beskrivning på de med som ni vill dela med er av?
Jag är sugen på att sticka igen men kände inte för att släpa fram min Moebius.
zmurfan skrev:ellla och solängel, ni tipsade mig om enkla trekantssjalar under fiberfestivalen.
Råkar det vara så att ni har en enkel beskrivning på de med som ni vill dela med er av?
Jag är sugen på att sticka igen men kände inte för att släpa fram min Moebius.
http://clarastickar.blogspot.com/2010/1 ... ggrad.html
Användarens profilbild
Av ellla
Björklöv skrev:Superfina Trulsamin!

Mina babylegs är färdiga, kanske att de skulle kunna vara lite vidare men då hade de å andra sidan blivit för korta
BildBild
Tack för alla tips hur de skulle stickas
:love:
snygga! och vilken underbar färg!
Användarens profilbild
Av sofin
Hej hopp!! Håller på med ett par vantar, mina första egentligen, de jag började med för ett par veckor sedan blev för små så jag lade ner :D I alla fall, jag hittade en Youtube-film med "Raspberry stich", vet inte vad det heter på svenska?! Hallonmönster? :)

Men, hur ska jag göra tummen? Ska jag köra vanlig slätstickning där tycker ni? Det känns inte som om det kommer bli bra om jag forstätter med mönstret där också...

Bild
  • 1
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 291

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?