Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ashe
Trulsamin skrev:
Ashe skrev:
Trulsamin skrev:Jag fick äntligen tummen ur och gjorde en sån där hushålls"pappers"rulle som på etsy visst kostade 400:- när jag kollade igår :siishah:
Rackarns vilken smart! Är den bara snurrad runt en vanlig hållare för hushållspapper?
Jag vill också göra en.
Yep, det är den, den som säljs på etsy har en tub med knappar runt hållaren med knappar så att man kan knäppa fast den innersta i själva hållaren men jag vet inte, känns som att det kanske inte behövs...

Du får provköra den ett tag och utvärdera. :tumup:
Idag har jag sytt :vågen: Jag har varit ensam hemma i två dagar och har sytt hela dagen. Insåg vid åttatiden att jag inte ätit på hela dagen...
Resultatet är en Coffe date dress:
Bild
samt ett gäng omsydda plagg: 2 kjolar och 2 tröjor.

Klänningen är egentligen toilen jag gjorde för att testa mönstret, men jag tyckte den blev rätt fin så jag sydde färdigt den. Den är inte hundra när det gäller utförandet, den är hopsydd på overlock och jag gjorde en tankevurpa så axelsömmarna blev det sista jag sydde ihop vilket ju inte blir så snyggt. Nåja, den duger iaf.
Sen har jag även kämpat hela dagen med att få till en ärm till samma mönster, men efter 7 försök gav jag upp :lol:
Imorgon ska jag på bibblan och se vad de har för mönsterböcker.
Användarens profilbild
Av tesoj
Vilken fin knyttet. Jag har sytt en bröllopskostym till min lillebror i veckan. Mamma har hjälpt mig då jag aldrig sytt en kostym tidigare. Vi är riktigt nöjda och behöver nu bara vänta att k knapparna han har beställt ska komma.
Av Jinxan
Trulsamin skrev:
Jinxan skrev:
Trulsamin skrev:Jag fick äntligen tummen ur och gjorde en sån där hushålls"pappers"rulle som på etsy visst kostade 400:- när jag kollade igår :siishah:

[img]bild[/img]
Åh vad snygg.

Jag måste skaffa tyg och så innan jag kan göra det.

Och något sätt att fästa knappar med. Vill ha såna där smarta knappar som du har
assuntastore är din vän ;) Den här är gjord av gamla frottéhanddukar och en gammal gardin så själva materialet har inte kostat så mkt, assuntastore är nog det ställe som har knappar och tång till bäst pris och de har även auktioner på ebay med startdeals och grejjer så man kan komma undan till bra pris :) Har beställt från dem flera gånger...
Åh men då ska jag nog försöka få tag i en sån. :tumup:
Vore hur gött som helst att slippa köpa o släpa hem hushållspapper. Tvättar gör vi ändå x antal gånger i veckan!
tesoj skrev:Vilken fin knyttet. Jag har sytt en bröllopskostym till min lillebror i veckan. Mamma har hjälpt mig då jag aldrig sytt en kostym tidigare. Vi är riktigt nöjda och behöver nu bara vänta att k knapparna han har beställt ska komma.
Wow! Det känns som jättemycket jobb. Du måste visa bild sen :-)

Jag är så sugen på att köpa mönster, men det är ju inte jättebilligt. Jag tycker Colette har så fina mönster, men de kostar ju 150:-/st. Jag är jättesugen på ett blusmönster. Tror ni det funkar som överdel till klänning också? Eller blir den för puffig?
Bild
Och det här klänningsmönstret:
Bild
Iofs känns det som att det kanske går att hitta ett sånt enkelt mönster på annat håll. Blusen är ju lite mer detaljer. Och jag vill ändå ha lite vidare kjol än i mönstret.

Jag har iaf slagit till på ett tröjmönster från make i your own. Någon som testat det? Jag tycker det ser bra ut, och de har massa tips på bloggen hur man kan förändra mönstret.
Användarens profilbild
Av puppan
Knyttet & K skrev:
tesoj skrev:Vilken fin knyttet. Jag har sytt en bröllopskostym till min lillebror i veckan. Mamma har hjälpt mig då jag aldrig sytt en kostym tidigare. Vi är riktigt nöjda och behöver nu bara vänta att k knapparna han har beställt ska komma.
Wow! Det känns som jättemycket jobb. Du måste visa bild sen :-)

Jag är så sugen på att köpa mönster, men det är ju inte jättebilligt. Jag tycker Colette har så fina mönster, men de kostar ju 150:-/st. Jag är jättesugen på ett blusmönster. Tror ni det funkar som överdel till klänning också? Eller blir den för puffig?
Bild
Och det här klänningsmönstret:
Bild
Iofs känns det som att det kanske går att hitta ett sånt enkelt mönster på annat håll. Blusen är ju lite mer detaljer. Och jag vill ändå ha lite vidare kjol än i mönstret.

Jag har iaf slagit till på ett tröjmönster från make i your own. Någon som testat det? Jag tycker det ser bra ut, och de har massa tips på bloggen hur man kan förändra mönstret.
Åh jag dör :love: klänningen! En sån vill jag också sy.
Av Jinxan
saferide skrev:Jinxan: Jag har precis fått hem min tång + 400 knappar, beställde på Ebay för straxt under 200 inkl frakt om jag inte minns fel! =)
:app: Helt okej pris!
Tack för tipset
puppan skrev: Åh jag dör :love: klänningen! En sån vill jag också sy.
Visst är den fin! Bildgoogla på Colette Peony så får man se hur mycket fina klänningar som helst som är sydda efter det mönstret.
Jag säger till om jag köper det så kan jag rita av det åt dig :-)
Användarens profilbild
Av puppan
Knyttet & K skrev:
puppan skrev: Åh jag dör :love: klänningen! En sån vill jag också sy.
Visst är den fin! Bildgoogla på Colette Peony så får man se hur mycket fina klänningar som helst som är sydda efter det mönstret.
Jag säger till om jag köper det så kan jag rita av det åt dig :-)
:vågen: :heart:
Ska kika lite sen.
Jag älskar båtringning och vippkjolar.
  • 1
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?