Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Knyttet & K skrev:
solängel skrev::oops: :rodna:

Önska mig lycka till på fiberfestivalen till helgen, rätt vad det är kommer jag hem med alla härvorna igen... :?

och: http://www.fiberfestivalen.se
Åh, då ska jag försöka få med mig mamma och komma ut. Kanske hela familjen när jag tänker efter, är det på Slöjdarnas hus? De har ju gjort en ny lekpark där som verkade så fin. Vet du om den är bra?
Fast det är på musikens hus iår! :tumup:
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:Själv bara tänker jag på allt jag ska sticka :?
Fast jag har sytt lite istället. Och jag var mest sugen på att sticka en tröja till H, men så kände jag att det var en bra grej att beställa av mormor som gärna vill ha stickprojekt. Så nu har jag skickat mönster till henne och ska bara hitta ett lämpligt garn.
För stickor 4, supermjukt och gärna superwash :D
Jag funderar på Drops merino extra fine även om färgerna egentligen är lite bleka. Någon som stickat i det?
Jag gillar drops merino extra fine. Verkar inte noppa så mycket heller.
Användarens profilbild
Av ellla
namera skrev:En typisk nybörjarfråga; hur vet man vilken sida som är avig respektive rät? :hmm:
Jaa....
De räta maskorna bildar massor av små v. Den sidan ser typ ut såhär:
vvvvvvvvv
vvvvvvvvv
vvvvvvvvv

Medan de aviga maskorna bildar streck. Såhär:
---------
---------
---------
---------
ellla skrev:
namera skrev:En typisk nybörjarfråga; hur vet man vilken sida som är avig respektive rät? :hmm:
Jaa....
vvvvvvvvv
vvvvvvvvv
vvvvvvvvv

---------
---------
---------
---------
Vilken grymt bra förklaring!!

Men stickar man mosstickning eller resår ser sidorna likadana ut. Det som skiljer är att avigsidan av något är baksidan eller insidan av exempelvis en tröja. Man vänder tryckta tröjor avigan utåt (eller med andra ord ut och in) när man tvättar till exempel.
ellla skrev:
Jaa....
vvvvvvvvv
vvvvvvvvv
vvvvvvvvv

---------
---------
---------
---------
Uppfattat! Tack! :vågen:

Jag har just läst igenom en mössbeskrivning och jag tror jag begriper hur man ska göra. :shock: Det återstår väl att se hur lik min skapelse blir illustrationen. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av ellla
namera skrev:
ellla skrev:
Jaa....
vvvvvvvvv
vvvvvvvvv
vvvvvvvvv

---------
---------
---------
---------
Uppfattat! Tack! :vågen:

Jag har just läst igenom en mössbeskrivning och jag tror jag begriper hur man ska göra. :shock: Det återstår väl att se hur lik min skapelse blir illustrationen. :mrgreen:
Det bästa med stickning är, att när det blir fel, går det att ångra sig och göra om!
Och då får man dessutom mer valuta för garnet :)
Användarens profilbild
Av MuuM
aud skrev:Woohoo! Blev precis klar med mitt första riktiga plagg (har stickat en halsduk, ett par benvärmare och två mössor tidigare). Måste "blåsa mitt eget horn", känner jag. ^^ Det är lite småmissar här och var men det skiter jag i. ;) Jag är stolt ändå.

Bild
:vågen: Jag är helt :shock: Du sa ju att du inte kunde för typ, en vecka sen! Och har lyckats få till det där utan mönster?! :urule:
aud skrev:Woohoo! Blev precis klar med mitt första riktiga plagg (har stickat en halsduk, ett par benvärmare och två mössor tidigare). Måste "blåsa mitt eget horn", känner jag. ^^ Det är lite småmissar här och var men det skiter jag i. ;) Jag är stolt ändå.

Bild
jättefin!
och ser ut att passa bra också :-)
Användarens profilbild
Av Mosan
Igår fick jag bästa, finaste stickpåsen :love: av Glis! Nu måste jag ut och visa upp mig med min stickning.
Användarens profilbild
Av melon

Bild
Wow, snyggt! Jag är imponerad av att du fixade det så bra :vågen:

Missarna ska man inte skvallra om, ingen ser det ändå :wink:
Nu funderar jag på klänningen jag håller på att sticka. Jag tror att den är lite bredare än den skulle ha varit enligt mönstret. Ska jag göra den något längre för att kompensera, eller ska jag tänka att den ska till en rätt knubbig gosebebis som kommer krypa de närmsta månaderna och då är det ju bra med en lite kortare klänning? Hur skulle ni ha gjort?

Jag ska prova den på Knut imorgon så får vi se hur det ser ut. Klänningen är egentligen stickad i strl 74, men är snarare strl 80, så han är en perfekt provdocka. :tumsup:
Mina smittens är nästan klara, bara tummarna kvar och sen fästa tre miljoner trådar :whut: Hade de varit till mig själv hade de hamnat nån stans i botten av UFO-högen men nu ska de vara klara på lördag! Tror det är det första jag stickar och ger bort faktiskt :hmm:
  • 1
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?