Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:Lite hjälp tack :D
Read foll section all the way through before beginning.
Next row (RS) BO 4 (5, 6, 7, 8, 8, 8, 8), work in patt to end.
Work 1 WS row.
Next row (RS) BO 2 sts, work in patt to end. Work 1 WS row.
Dec row (RS) K2, ssk, work in patt to end—1 st dec’d.
Work 1 WS row.
Rep last 2 rows 1 (1, 1, 1, 1, 3, 5, 7) more
time(s), then rep Dec row every other RS row 0 (0, 0, 0, 0, 7,
7, 7) times—28 (31, 34, 37, 40, 34, 40, 46) sts rem.
Blåmarkerat: Repetera de sista två varven 1 gång till, menar de minskningsvarvet + avigvarvet då, eller att man ska upprepa de två senaste räta varven + avigvarven förstås :hmm:
Jag skulle helt klart säga minskningsvarvet och avigvarvet. Sen säger de ju att du ska minska vartannat rätt varv.
Ja, så är det nog, det verkar stämma med hur många m det ska bli kvar. Det får bli morgondagens prövning, nu är det läggdags...
Användarens profilbild
Av MuuM
Elflin skrev:
MuuM skrev:Ibland är det bra att vara mönsterslav. ;-)
:fnissa: Kanske det, men rätstickning är såå tråkigt.... fast det är klart att riva upp är också tråkigt :hmm:
Nu tappade du mig. :hmm: Vad hade rätstickning och mönsterslav med varandra att göra? :-)
MuuM skrev:
Elflin skrev:
:fnissa: Kanske det, men rätstickning är såå tråkigt.... fast det är klart att riva upp är också tråkigt :hmm:
Nu tappade du mig. :hmm: Vad hade rätstickning och mönsterslav med varandra att göra? :-)
Eftersom jag precis skrev ett inlägg om att göra om mönster! För att jag inte gillar rätstickning saknas det nu ungefär 200m i min sjal = det hade varit bättre att vara mönsterslav för då hade jag inte gjort ett sådant idiotmisstag!
Användarens profilbild
Av MuuM
Elflin skrev:
MuuM skrev:
Elflin skrev:
Eftersom jag precis skrev ett inlägg om att göra om mönster! För att jag inte gillar rätstickning saknas det nu ungefär 200m i min sjal = det hade varit bättre att vara mönsterslav för då hade jag inte gjort ett sådant idiotmisstag!
Aaaah. Jag som skrev det till Kvarnvik, om att jag kan tala om för henne vad hennes mönster betyder. :fnissa:
MuuM skrev:
Elflin skrev:
MuuM skrev:
Elflin skrev:
Aaaah. Jag som skrev det till Kvarnvik, om att jag kan tala om för henne vad hennes mönster betyder. :fnissa:
Jag kom på det när jag hade skickat, att det nog var det du menade! :fnissa:
Av Umma
Empatikan skrev:Varför har jag inte garn hemma till mina påtänkta projekt när sticklusten hittat tillbaka :hopmad: Jag har slutat röka efter en och en halv månads dumt återfall och behöver något att sysselsätta händerna med. Får sticka provlappar men hur kul är det? Nybörjare som jag är har jag i alla fall vågat mig på att prova lite spets och det gick över förväntan! :vågen:
Du behöver göra en garninvestering :tumup: och nej provlappar låter trist. Vad vill du sticka?
Av Umma
Elflin skrev::gaah: :gaah: :duh: :angry: :evil: :notworking: :hopmad: :duh:
Jag håller på att sticka en sjal och gör som jag alltid gör, anpassar mönstret till hur jag vill ha det... :duh: Problemet är om man ändrar från rätstickning med ökning på varje varv till slätstickning och bara ökar på de räta varven så sitter man där när man trodde att man var klar och inser att man fattas typ 200 maskor... :gaah:

Om jag inte hade suttit på så många och långa tråkiga möten hade jag nog kollat av mönstret lite oftare än i början och slutet och insett mitt misstag, men mönstret är lätt :roll: och ska liksom fortsättas tills sjalen mäter 40cm...
Äsch vad tråkigt :klappa:
Umma skrev:
Empatikan skrev:Varför har jag inte garn hemma till mina påtänkta projekt när sticklusten hittat tillbaka :hopmad: Jag har slutat röka efter en och en halv månads dumt återfall och behöver något att sysselsätta händerna med. Får sticka provlappar men hur kul är det? Nybörjare som jag är har jag i alla fall vågat mig på att prova lite spets och det gick över förväntan! :vågen:
Du behöver göra en garninvestering :tumup: och nej provlappar låter trist. Vad vill du sticka?
Tänkte för första gången ge mej på en tröja, en basic med knappar till dottern. Ska försöka hinna med att kila in i butiken på torsdag. Beställer jag är det ju förmodligen ändå inte här innan midsommar...
Av Umma
Empatikan skrev:
Umma skrev:
Tänkte för första gången ge mej på en tröja, en basic med knappar till dottern. Ska försöka hinna med att kila in i butiken på torsdag. Beställer jag är det ju förmodligen ändå inte här innan midsommar...
Låter roligt! Har du hittat något mönster än? *nyfiken i en strut* :D
Umma skrev:
Empatikan skrev:
Umma skrev:
Funderar på denna http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 18&lang=se

Ser väldigt enkel ut, kanske lite tråkigt med bara räta, men det är första så...låt gå 8)
Av Umma
Empatikan skrev:
Umma skrev:
Empatikan skrev:
Umma skrev:
Funderar på denna http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 18&lang=se

Ser väldigt enkel ut, kanske lite tråkigt med bara räta, men det är första så...låt gå 8)
Jag tycker den ser fin ut. :tumup: Jag tycker rätstickning är snyggt.
MuuM skrev:
Kaffemoster skrev:Tack för alla åsikter!

Vi har rätt "casual" stil på jobbet, så allt som funkar privat funkar nog där. Men jag tror jag ska ta Solängels kommentar om längdskillnader till mig ;-) för jag är hela 164 cm, så de flesta är längre än jag (mest grabbar, dessutom.)

Men jag gillar inte dubbla lager, så jag gör nog som jag gjort på den första - syr ihop ringningen lite. Det är egentligen synd på flätorna, för det blir lite lustigt, men det funkar.
Kan du inte bara göra den dubbla flätan lite längre och börja urringningen lite högre upp? Det borde väl bli snyggare.
Jo, så ska jag ju göra på nästa (om det blir en fjärde Siesta, nästa sommar :D) Men nu tänker jag inte repa upp hela topen när alla trådar är fästa och den är färdig. Kalla mig lat, men så är det :mrgreen:
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:
Kaffemoster skrev:Tack för alla åsikter!

Vi har rätt "casual" stil på jobbet, så allt som funkar privat funkar nog där. Men jag tror jag ska ta Solängels kommentar om längdskillnader till mig ;-) för jag är hela 164 cm, så de flesta är längre än jag (mest grabbar, dessutom.)

Men jag gillar inte dubbla lager, så jag gör nog som jag gjort på den första - syr ihop ringningen lite. Det är egentligen synd på flätorna, för det blir lite lustigt, men det funkar.
Kan du inte bara göra den dubbla flätan lite längre och börja urringningen lite högre upp? Det borde väl bli snyggare.
Jo, så ska jag ju göra på nästa (om det blir en fjärde Siesta, nästa sommar :D) Men nu tänker jag inte repa upp hela topen när alla trådar är fästa och den är färdig. Kalla mig lat, men så är det :mrgreen:
Men jag är faktiskt hela 4 cm kortare än dig, och sambon mäter 194, så här är det ännu värre - eller bättre, beroende på vem som tittar, kanske? :wink:

Kan du inte sticka en liten kil i kontrasterande färg och sy fast i v:et? Så ser det ut som du har ett linne, men du slipper dubbla lager och flätorna stämmer bättre? Så skulle nog jag gjort, det finns ju massor med tröjor i affärerna som är sådana.
  • 1
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?