Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Asereht skrev:
gurkan76 skrev:Nu har mitt hundgarn kommit! Jag glömde säga att jag ville ha det nystat, så då har jag lite att göra. :roll: Nu längtar jag lite tills jag ska börja jobba, så jag kan sticka på bussen. :D

Bild
Morris träffar sig själv :lol:

vad coolt! Hur känns det? Det där har alltid intresserat mig. Undrar om det skulle gå med våran jyckes päls (har en lagotto). Vad kostade det och hur funkade det rent praktiskt? *nyfiken*
Jag fick sex stora härvor och betalade 830 inklusive frakt. Jag fick en kontakt via en här på forumet, så jag skickade iväg all ull jag sparat till henne. Det var ungefär 700 gram ull. Hon spann och tvättade det och skickade tillbaka.

Hon hade en bearded collie som hon spunnit av, så lagotto kanske går. :hmm: Jag vet inte hur lagottopäls fungerar. :D Eurasiern har tjock underull så det är det som är spunnet nu. För de hundar som inte har det vet jag inte hur det funkar.
Kaffemoster skrev:
Knyttet & K skrev:Jag fortsätter mina ökningsfunderingar. Jag insåg när jag studerade lappen närmare att jag ökat åt fel håll. Kan det ha gjort att de syns mer?
Ja, lite mer borde det väl synas då, kan man tänka.
Men jag tyckte nog inte att dina hål var störande stora. Inte alls. Men å andra sidan så tycker jag att det är lite snyggt när ökningarna för raglanärmen syns.
Har också fått sånna hål, men näe, de är inga jag hittar om jag inte letar väldigt noga efter dem (och på provlapparna Tantkofta herself stickat ser det ut på samma sätt också)

gurkan76 - vad skoj med garn från egna hunden! :D
Hoppas det går bra att sticka av också :tumup:
Nettan skrev:
gurkan76 skrev:Nu har mitt hundgarn kommit! Jag glömde säga att jag ville ha det nystat, så då har jag lite att göra. :roll: Nu längtar jag lite tills jag ska börja jobba, så jag kan sticka på bussen. :D

Bild
Coolt.
Vad skall det bli av garnet?
Jag ska göra en poncho till mig själv och handledsvärmare till maken. Sen vet jag inte mer.
gurkan76 skrev:
Nettan skrev:

Bild
Coolt.
Jag ska göra en poncho till mig själv och handledsvärmare till maken. Sen vet jag inte mer.
En liten stickad eller virkar goedjurshund tycker jag hade varit kul:D
fröken_zombie skrev:
gurkan76 skrev:
Nettan skrev:

Bild
Coolt.
En liten stickad eller virkar goedjurshund tycker jag hade varit kul:D
Oooo too advanced...
Av Umma
Jag är färdig med en topp/väst till lillan. Helt utan sömmar :tumup: ! Jag var lite tveksam till att sätta ett band i halsen, men den var så vid så det fick bli så och så hon får ha den hemma när vi har koll så hon inte fastnar i något. Jag tar nog bort bandet förresten :think:
Bild
Umma skrev:Jag är färdig med en topp/väst till lillan. Helt utan sömmar :tumup: ! Jag var lite tveksam till att sätta ett band i halsen, men den var så vid så det fick bli så och så hon får ha den hemma när vi har koll så hon inte fastnar i något. Jag tar nog bort bandet förresten :think:
Bild
Frän!
Men kan du inte göra snöret så kort att det inte fastnar, eller dra i hop den i halsen utan att det blir något som hänger alls? Ifall du nu halsringningen är lite för stor utan snöre?
Jag har förresten kommit på en sak jag INTE gillar med kauni, och som hittills varit bättre å evilla (annars sägs ju de garnen vara helt utbytbara.)

Knutar.
Skarvar så att färgskiftningarna blir fel.

Jag vet inte om jag haft tur med evilla, eller om de bryr sig mera. För visst var det skarvar när jag stickade min regnbågströja, men de låg rätt i färgrapporterna. På de kaunigarner jag hittills stickat med byter det färg helt och hållet vid knuten :evil:
Nu ska jag nysta om mina nystan, och ta av garnet vid knutarna så att man kan få det snyggt.
Av Umma
Kaffemoster skrev:Jag har förresten kommit på en sak jag INTE gillar med kauni, och som hittills varit bättre å evilla (annars sägs ju de garnen vara helt utbytbara.)

Knutar.
Skarvar så att färgskiftningarna blir fel.

Jag vet inte om jag haft tur med evilla, eller om de bryr sig mera. För visst var det skarvar när jag stickade min regnbågströja, men de låg rätt i färgrapporterna. På de kaunigarner jag hittills stickat med byter det färg helt och hållet vid knuten :evil:
Nu ska jag nysta om mina nystan, och ta av garnet vid knutarna så att man kan få det snyggt.
:evil: det låter ju fruktansvärt irriterande både med knutar och med färgbyten.
Irriterande kaffemoster. Knutar är väl en sak, men att färgskiftningarna inte stämmer är ju skitdåligt. Det är ju de som är hela grejen :evil:

Nu är jag igång med min kofta. Och har redan fått repa upp :lol: Insåg att jag gjort knapphålet på fel sida, tänkte först strunta i det men kände sen att det känns trist om det kommer störa mig när jag lagt en massa tid på att sticka den så jag repade upp.
Av Ponyo
Sitter och tittar på Gilmore Girls säsong 4.
Paris Geller hade den mest fantastiska stickade + virkade tröja i multifärger.
Tog ett kort av skärmen men kan inte ladda upp den via telefonen.
Av Umma
Jag håller på och stickar i ett bomullsgarn med mina Knitprostickor men vad de glider :shock: :| passar inte riktigt min lösa stickfasthet...skulle det vara bättre med ett par stickor som var mindre glatta tror ni :hmm: och i så fall har någon något tips? Metall tror jag också är för glatta.
:help:
Umma skrev:Jag håller på och stickar i ett bomullsgarn med mina Knitprostickor men vad de glider :shock: :| passar inte riktigt min lösa stickfasthet...skulle det vara bättre med ett par stickor som var mindre glatta tror ni :hmm: och i så fall har någon något tips? Metall tror jag också är för glatta.
Bambu är väl mindre glatta, iaf upplever jag dem så (och föredrar därför symfonie wood stickorna ;-) )

Kaffemoster - vad trist med knutar och färgbyten... eller ja, ffa färgbytena, blir ju jättetrist! :?
Måste haft supertur med de kauninystan jag haft. Har nog inte haft en enda knut? :hmm:
CrazyMagpie skrev:
Umma skrev:Jag håller på och stickar i ett bomullsgarn med mina Knitprostickor men vad de glider :shock: :| passar inte riktigt min lösa stickfasthet...skulle det vara bättre med ett par stickor som var mindre glatta tror ni :hmm: och i så fall har någon något tips? Metall tror jag också är för glatta.
Bambu är väl mindre glatta, iaf upplever jag dem så (och föredrar därför symfonie wood stickorna ;-) )

Kaffemoster - vad trist med knutar och färgbyten... eller ja, ffa färgbytena, blir ju jättetrist! :?
Måste haft supertur med de kauninystan jag haft. Har nog inte haft en enda knut? :hmm:
Jag köpte tre nystan och det var minst en knut i varje (fast okej, i ena nystanet var knuten tio meter från att garnet tog slut. Det kändes överkomligt ;-).)
Förra gången jag köpte kauni så mailade jag garnkorgen och frågade om man skulle behöva stå ut med knutar (och hoppades på lite rabatt på nästa beställning) men jag fick bara svaret att "Ja, det får man räkna med"
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster: Skitdrygt med knutar i nystanet. Det kan ju bli många garm som man inte kan använda :evil:

Knyttet: Kul att du är igång! Om man känner redan från början att man kommer irritera sig ör det nog klokt att repa upp. Så gjorde jag med Sylvi-bakstycket.
  • 1
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?