Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Monia
Jag har sorterat upp mitt tygförråd idag.... oj vad man samlar på sig :shock: Tänkte lägga in en del här som jag vet att jag inte kommer att använda allt av. Har inte mätt upp bitarna, men gör det gärna vid intresse :D

Bild

Från vä rosa/grönt kraftigt vad jag tror är bomullstyg, svart "pikétröjetyg", flammigt tyg i sommarfärger (bomull). Nedre raden: bomullstyg med blommor, kraftigt grön "camo" och ett bomullstyg med blommor

Bild

tryck i kanten på det rosa/gröna - går ej att läsa riktigt men det är designerns namn

Bild

ett påslakantyg och ett lite tunnare randigt bomullstyg
Användarens profilbild
Av florin
Stream skrev:
McMorrigan skrev:Ska kolla vad som finns! :D
De små bitarna måste vara minst 20*45cm (gärna 40*45 eller 20*90).

Fast jag vet inte om jag har något bra att byta med :roll:
Jag har brun fleece annars :lol:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
florin skrev:
Stream skrev:
McMorrigan skrev:Ska kolla vad som finns! :D
De små bitarna måste vara minst 20*45cm (gärna 40*45 eller 20*90).

Fast jag vet inte om jag har något bra att byta med :roll:
Jag har brun fleece annars :lol:
Det fanns en ljusbrun bit som var ca 65* fullbredd. Den är din om du vill ha den?
Har du inget att byta med så kan du få den mot portokostnaden...... :D Eller ngt annat?
Användarens profilbild
Av Stream
McMorrigan skrev:Det fanns en ljusbrun bit som var ca 65* fullbredd. Den är din om du vill ha den?
Har du inget att byta med så kan du få den mot portokostnaden...... :D Eller ngt annat?
Jag pm:ar dig 8)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Monia - Har du en större bild på det rosa/gröna tyget där man ser mönstret ordentligt?
Användarens profilbild
Av Monia
Knyttet & K skrev:Monia - Har du en större bild på det rosa/gröna tyget där man ser mönstret ordentligt?
Ska fixa under dagen :D
Användarens profilbild
Av Annika80
Lilla trollets mamma skrev:
Annika80 skrev:
Lilla trollets mamma skrev:
*hoppar in här, hoppas det är ok :-)*

Elefanttyget :heart: :heart: är ju tokfint, jag har lite gul, röd, offwhite och brun velour (neanobelle, helt nytt, kan fota senare), är du intresserad av någon av färgerna eller vill du ha mönstrad velour?
Ja mönstrad vore ju kul, men brun kan vara intressant med :D
Elefanttyget är begagnat, tror det har varit ett underlakan till barnsäng från början.
Ok, jag ska rota fram hur mycket jag har av det bruna, får se om du får ngt svar på mönstrat =)
Har du hittat tyget?
isåfall kanske vi kan administrera bytet :lol:
Användarens profilbild
Av Monia
Knyttet & K skrev:Monia - Har du en större bild på det rosa/gröna tyget där man ser mönstret ordentligt?
Här kommer bättre bild på det rosa tyget :D

Bild
Användarens profilbild
Av Kaja
Monia skrev:

Bild
Kan hjälpa dig med att designern är Marjatta Metsovaara (brukar kunna stå Tampella på dem också). Brukar få hyfsade pengar för sånt på Tradera. Vet inte om de ingår i Marimekko, men de är lika eftertraktade på eBay i alla fall... Väldigt hög kvalitet på de tygerna.

//Kaja
Av Marine78
Uppdaterar min tyghög lite ;-) ifall det är någon nytillkommen som är intresserad:

Bild

Lite trikå och desto mer muddväv. Ganska stum muddväv i mitten på bilden och lite slappare längst till höger. Vill man ha den till byxlinningar (båda sorterna) är det resår som gäller! Trikån till vänster i enfärgat är lite tunnare typ t-shirttyg och den randiga är mjuk och härlig, men lite tunnare från den populära stora auktionssajten ;-) Längd varierar men trikån är främst kring metern i längd och även de flesta muddväverna dock liger ju de på betydligt smalare bredd. Jag ger noggrannare uppgifter om någon är intresserad av något!
Av Nettan
Bild
Detta är var jag har att erbjuda, något zom kan vara intrezzant.
zöker mudd och mjukiztyger. Eller retro eller....... 8) :lol:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Elefanter o hjärtan tycker jag är intressanta. Pmade oxå. Gärna mer info om dem :)
Användarens profilbild
Av Monia
Kaja skrev:
Monia skrev:

Bild
Kan hjälpa dig med att designern är Marjatta Metsovaara (brukar kunna stå Tampella på dem också). Brukar få hyfsade pengar för sånt på Tradera. Vet inte om de ingår i Marimekko, men de är lika eftertraktade på eBay i alla fall... Väldigt hög kvalitet på de tygerna.

//Kaja
Kul att det är något "känt" tyg. kollade på e-bay och tradera men det fanns inte ngt där precis nu :D
Användarens profilbild
Av Monia
Kaja skrev: Kan hjälpa dig med att designern är Marjatta Metsovaara (brukar kunna stå Tampella på dem också). Brukar få hyfsade pengar för sånt på Tradera. Vet inte om de ingår i Marimekko, men de är lika eftertraktade på eBay i alla fall... Väldigt hög kvalitet på de tygerna.

//Kaja
Det känns att det är bra kvalite på det :D Dottern vill ha hela sommarkollektionen i det tyget :lol: Köpte en ganska stor bit (har varit en duk) på Röda korset i Ängelholm för typ 75kr 8) Funderar på att sy en väska av det...
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 23

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?