Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sussry
Humleblomstern skrev:Nu är jag klar med min vågfilt. Det var lättlätt när man väl förstått principen! Virkade solfjädrar på kanterna och det blev fint. Kul projekt, känns lite synd att jag är klar... Garnet är Mandarin Petit från Sandnesgarn.
Bild
JÄttefin!
Användarens profilbild
Av sussry
Elisa skrev:tassar för amigurumi
AMigurumisar är farliga! Bara en till..... och en till och en till...... :lol: :wink:
Av Sofie
Finfin vågfilt!

En strumpgarns i-Socka till mannens telefon, på frihand. Krokad med fläta på framsidan, hål för strömsladd och "tyst"-knappen.
Lyckades fint på första försöket! Är inte överförtjust i garnet, det är från mammas skänkta garner, men mannen gillade den iaf :-)
Bild
Av lilla trasdockan
wow ett sånt fodral skulle jag behöva. måste nog dra igång stordatorn och googla fram hur man krokar
Av Sofie
Alecsandra skrev:wow ett sånt fodral skulle jag behöva. måste nog dra igång stordatorn och googla fram hur man krokar
På youtube finns massor! Jag har gjort fodralet i tunisian knit stitch med över och underkant i tunisian purl stitch. Flätan är ifrån min nyköpta bok. Man gör typ en luftmaskekedja mellan två maskor som blir som en ögla. Sådana öglor vartannat varv och sedan drar man dem igenom varandra (Jacobs stege) till toppen där man fäster den översta öglan i nästa varv.
Av lilla trasdockan
:hmm: får kolla sen när barnen sover lite mindre oroligt och jag kan koncentrera mej bättre
Användarens profilbild
Av jazoo
:vinkar: Gillar att virka, har virkat små väskor och någon shoppingkasse/nätkasse, men mest grejer till barnen, några små dockor, massor av bollar, frukter, grönskaker, tårtor/tårtbitar (fast de har vi nog gett bort allihop, väldigt populära presenter!).

Tycker att virkning är ett väldigt bra "framför-teven-projekt" så jag virkar gärna på vintern. :D

En sån där anananssjal blir jag väldigt nyfiken på, och den där ananasväskan var ju ursöt! :love:
Av MittNyaJag
Är det någon som har en (gärna svensk...) beskrivning för "dummies" på annanassjalen?
Användarens profilbild
Av Fryle
MittNyaJag skrev:Är det någon som har en (gärna svensk...) beskrivning för "dummies" på annanassjalen?
Finns på s 190 i "Stora boken om att sticka och virka" från Icaförlaget. Kolla bibblan. Annars finns boken ofta på loppis/tradera.

Skicka annars pm, så ska jag se om jag kan kopiera.
Av MittNyaJag
Jag löste problemet!
Av Enid
Nu har jag kommit halvvägs med mina barbor:
Bild

På några ställen är det små fel i mönstret vilket irriterade mig en hel kväll, jag trodde det var jag som läste fel om och om igen. Jag har aldrig virkat efter mönster förut så jag kan inte alls föreställa mig hur det kommer se ut innan jag virkat det.
Av lilla trasdockan
oh barbisar, man kan ju bli nostalgisk för mindre :love:
Användarens profilbild
Av melon
Enid skrev:Nu har jag kommit halvvägs med mina barbor:
Bild

På några ställen är det små fel i mönstret vilket irriterade mig en hel kväll, jag trodde det var jag som läste fel om och om igen. Jag har aldrig virkat efter mönster förut så jag kan inte alls föreställa mig hur det kommer se ut innan jag virkat det.

oooh vilka fina barbafigurer!!! :love:
Av Umma
melon skrev:
Enid skrev:Nu har jag kommit halvvägs med mina barbor:
Bild

oooh vilka fina barbafigurer!!! :love:
:love: var finns mönster? hoppas vi får se de färdiga sedan!
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 117

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?