Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Umma
Knyttet & K skrev:Och så kan jag inte bestämma mig för vad jag ska sticka till mig själv. Jag har köpt detta garn:
Bild

Ska det bli en kort tantkofta med kortare ärmar eller en uggletröja? Jag har aldrig stickat flätor förut, men det verkar ju inte så svårt.
Fint!! Eco-ull? Jag gillar ugglorna...
Användarens profilbild
Av Lojse
Knyttet & K skrev:Nu är jag färdig med mina piratvantar. Jag är rädd att de är lite små, men jag ska blöta upp dem och se om jag kan töja dem lite.
Bild
vill haa! skit coola!
Knyttet & K skrev:Nu är jag färdig med mina piratvantar. Jag är rädd att de är lite små, men jag ska blöta upp dem och se om jag kan töja dem lite.
Bild
Jättefina! Jag är också sugen på att göra ett par sådana. Jag är så usel på att sticka med flera färger så jag tvekar men en vacker dag ska jag ge mig på det :wink:
Användarens profilbild
Av melon
ellla: Fin kofta!! Gillas den? Finns det mönster på den där fina mössan?

Knyttet: Så fräcka de blev!! Det bästa är att blöta vantarna och sätta dem på personen som ska ha dem. Då brukar de bli bra i storleken.

Linafelicia: Å :love: Har du sparat den som favorit på ravelry?
Coola vantar, måste bli poppis.

Mössorna :love: är precis sådana jag letat efter mönster till, någon som vet vart det finns?

Ni stickar så himla mycket, här händer mest ingenting. En halvfärdig revontuli, ett par barnvantar utan tummar och en mössa som skall repas upp är det som finns på stickorna.
Sonen har önskat sig ett par blå halvvantar så det blir till att starta dem också......och så var det allt annat som skall stickas men när :roll: :roll: Uggletröja, vantar i hemmaspunnet garn, tantkoftakofta, ugglemössa till sonen listan skal göras nästan hur lång som helst känns det som. :oops: :lol:

linafelicia: Den var jättecool, skynda att öva på döskallar nu.
melon skrev:ellla: Fin kofta!! Gillas den? Finns det mönster på den där fina mössan?

Knyttet: Så fräcka de blev!! Det bästa är att blöta vantarna och sätta dem på personen som ska ha dem. Då brukar de bli bra i storleken.

Linafelicia: Å :love: Har du sparat den som favorit på ravelry?
Jodå, den ligger bland mina favoriter :-)
Knyttet & K skrev:
Elflin skrev:I den här tråden finns länken: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=153309
Över till en annan fråga. Jag ska sticka en mössa till Albert. Den ska bli grå med ett tåg längst ner. Jag tänkte göra vagnarna i olika färger. Hur gör jag då med trådarna? Det blir ju väldigt tjockt om jag låter alla trådar löpa med.
Tänkte du sticka runt? Då är det lurigt... :hmm: Men det borde väl gå att utgå från ett runt mönster och bara öppna det (och sticka fram och tillbaka). Då går det att sticka vagnarna med intarsia.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?