Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:
ellla skrev: Åh, jag är lite för trött tror jag, men i kanterna ska du ju inte sticka ihop utan där ökar du och stickar dina varv utan minskningar.
En ruta, lägg upp åtta och sticka dem. Ruta två, lägg upp åtta nya i kanten på ruta ett och sticka ihop med ruta ett. Ruta tre plocka upp i kanten på ruta ett men stick INTE ihop med ruta två. Ruta fyra som ruta två... Och så vidare.

Jag ritar hur jag ska göra, så har jag lättare att förstå.

Lycka till!
Kan du rita åt mig? ;)

Jag tror jag fattar. Jag repar upp ner till ruta två, det borde funka. Tack!
Kaffemoster skrev:Det här får mig att minnas min första trekantiga entrelacsjal. Första raden hade en ruta, andra raden hade två. Men sen började jag känna mig kaxig och tittade inte på anteckningarna, tredje raden tror jag hade sex eller sju rutor innan jag började fundera på varför jag aldrig kom till hörn-rutan :D:D:D
:Hahaa:
Kom förbi så gör jag gärna det! Jag kan bjuda på fika med :P
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev: Kom förbi så gör jag gärna det! Jag kan bjuda på fika med :P
It's a deal!

Jag tror jag fattar nu. Jag har lagt upp och stickat tredje rutan och inte satt ihop den. Nu måste jag bara komma ihåg att räkna varv... Och nu ska jag strax fortsätta med fjärde rutan, som ruta två. Men det blir på lunchen eller på tbanan hem.
Av Ponyo
Det slog mig i morse att jag verkligen behöver en supertunn (men varm) och lätt kofta som går att packa ner utan att den tar plats.
Garnet vet jag nog vilket jag vill ha. Men hur ska den se ut? :hmm:
Användarens profilbild
Av glis
Ponyo skrev:Det slog mig i morse att jag verkligen behöver en supertunn (men varm) och lätt kofta som går att packa ner utan att den tar plats.
Garnet vet jag nog vilket jag vill ha. Men hur ska den se ut? :hmm:
Som Enids men kanske med någon liten spetsdekoration fram?
Av Ponyo
Jag har köpt garn :loving:
Ett tunt brunt och vitt teetee-garn till min tunna kofta (gör den nog som min hålkofta, fast randig och minus hålen). Och bäst av allt ett underbart rosa malabrigo. Ska nog bli en sjal till mig. En Laminaria kanske? Det lär noppa som sjutton, men det får jag leva med. :fnissa:
Användarens profilbild
Av ellla
Ponyo skrev:Jag har köpt garn :loving:
Ett tunt brunt och vitt teetee-garn till min tunna kofta (gör den nog som min hålkofta, fast randig och minus hålen). Och bäst av allt ett underbart rosa malabrigo. Ska nog bli en sjal till mig. En Laminaria kanske? Det lär noppa som sjutton, men det får jag leva med. :fnissa:
Min malabrigosjal noppar inte! :vågen:
Av Ponyo
ellla skrev:
Intressant! För den är ju noll tvinnad och borde noppa massor.
Användarens profilbild
Av ellla
Ponyo skrev:
ellla skrev:
Intressant! För den är ju noll tvinnad och borde noppa massor.
Jag har stickat med malabrigo lace, det kanske inte är den du menar?
MuuM skrev:
Juliusdotter skrev:Tack Solängel, min stick lust har legat nere ett par veckor, men idag kom ett härligt paket med posten som fick det att rycka i fingrarna igen.
Bild
:iagree:

Supervackert garn ramlade ner i min brevlåda idag!

Bild
Nu behöver jag tips på vad det ska bli? Jag har verkligen ingen aning om vad man ska göra av nåt så vackert. :love:
Vad bra att ni gillar det! :vågen:

Effektränder på en mössa kanske? Eller pulsvärmare?
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
MuuM skrev:
Juliusdotter skrev:Tack Solängel, min stick lust har legat nere ett par veckor, men idag kom ett härligt paket med posten som fick det att rycka i fingrarna igen.
Bild
:iagree:

Supervackert garn ramlade ner i min brevlåda idag!

Bild
Nu behöver jag tips på vad det ska bli? Jag har verkligen ingen aning om vad man ska göra av nåt så vackert. :love:
Vad bra att ni gillar det! :vågen:

Effektränder på en mössa kanske? Eller pulsvärmare?
eller ränder på en mysig "krypa in i"-sjal!
  • 1
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 291

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?