Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Alla som känner till mitt komplicerade förhållande till vår (eller egentligen makens) tax kommer att förstå mig nu. Förra veckan åt han ju upp en halv raggsock som min pappas gamla faster stickat. I helgen var det dags igen, när jag kom ut i hallen var hela fronten på Es balaclava i merinoull borttuggad, så idag fick han ha sin lilla fuskolle som jag stickade under inskolningen på dagis förra vintern och nu ikväll var halva den uppäten :evil: :hopmad: Balaclavan hade han snott ur en kasse i hallen och ollen i en låda i hallen, så det är inte så att vi dräller omkring så där förfärligt med grejorna, han letar verkligen upp dem.

Så nu behöver jag tips på mönster till en enkel fuskolle. Jag har ett nystan drops merino, undrar om det kan räcka?
kvarnkvik skrev:Alla som känner till mitt komplicerade förhållande till vår (eller egentligen makens) tax kommer att förstå mig nu. Förra veckan åt han ju upp en halv raggsock som min pappas gamla faster stickat. I helgen var det dags igen, när jag kom ut i hallen var hela fronten på Es balaclava i merinoull borttuggad, så idag fick han ha sin lilla fuskolle som jag stickade under inskolningen på dagis förra vintern och nu ikväll var halva den uppäten :evil: :hopmad: Balaclavan hade han snott ur en kasse i hallen och ollen i en låda i hallen, så det är inte så att vi dräller omkring så där förfärligt med grejorna, han letar verkligen upp dem.

Så nu behöver jag tips på mönster till en enkel fuskolle. Jag har ett nystan drops merino, undrar om det kan räcka?
:whut: Oj! Fy vad trist! :heart:
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:Och handledsvärmarna jag gjorde för ett tag sedan:
Bild
Jättevackra! :love:
Tack! Jag är väldigt nöjd. Har haft dem var dag i 2 månader nu, och de har inte noppat ett dugg. (bilden är nytagen)
Oj det var ett väldigt bra garn? Vilket är det?
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Bild
Tack! Jag är väldigt nöjd. Har haft dem var dag i 2 månader nu, och de har inte noppat ett dugg. (bilden är nytagen)
Det kan väl bara finnas ett svar på det :wink: :lol:
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Bild
Jag hottade upp min gamla vanliga med kid silk haze.
2 trådar malabrigo lace, en kid silk haze :tumup:
Tänkte göra matchande mössa till.
Av Ponyo
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Bild
:Hahaa: :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Bild
Jag tyckte det var för luddigt för att vara malabrigo :lol:
kvarnkvik skrev:Jaha, om man ska sticka en enkel polokrage, ska man börja uppifrån och öka eller nerifrån och minska?
jag stickade uppifrån och ökade. Jag har det uppskrivet på ravelry (bjorklov) om du vill kolla hur jag gjorde min polokrage/fuskolle
Användarens profilbild
Av MuuM
Björklöv skrev:
kvarnkvik skrev:Jaha, om man ska sticka en enkel polokrage, ska man börja uppifrån och öka eller nerifrån och minska?
jag stickade uppifrån och ökade. Jag har det uppskrivet på ravelry (bjorklov) om du vill kolla hur jag gjorde min polokrage/fuskolle
Jag stickade uppifrån och ner och gjorde Tant Koftas raglanökningar. På sex ställen på sexåringens, på fem ställen på treåringens.
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
Björklöv skrev:
Jag stickade uppifrån och ner och gjorde Tant Koftas raglanökningar. På sex ställen på sexåringens, på fem ställen på treåringens.
Jag är snart klar :D Började uppifrån och har ökat ganska kraftigt efter själva halsen sen. Hoppas bara den går över huvudet nu :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnvik: Min mamma har stickat polokragar och sedan ökat ungefär som Tant kofta + lite längre fram- och bakstycken, det blir jättebra.

Och du kan kanske sticka en munkorg till taxeländet? :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
Fryle skrev:kvarnvik: Min mamma har stickat polokragar och sedan ökat ungefär som Tant kofta + lite längre fram- och bakstycken, det blir jättebra.

Och du kan kanske sticka en munkorg till taxeländet? :roll:
Jag har funderingar på att ta honom till Maramö ett par mil bort och smyga ner honom i en utvald allianspolitikers resväska innan hen drar tillbaka till Stockholm idag :twisted: Men tyvärr så ligger jag ju hemma och är sjuk :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
Ersättningskragen:
Bild

Det blir ju inte så mycket som går ner på bröstet, utan bara själva halsskyddet s a s. Jag började med att sticka 2+2 i tolv cm och sen ökade jag i varje avigsektion, sen ett varv utan ökning, sen ökning i varje rätsektion, ett v utan ökning osv. Lätt som en plätt :tumup:
  • 1
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 219

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?